گزارش: دروازه بان خارجی استقلال نمی کند!


سرویس خبر شماره: 2051583
9 جولای 1403 ساعت 5:40 ق.ظ.
1.9 هزار |

3نقطه نظر

مروری بر عملکرد دروازه بان های غیرایرانی آبی ها;

بحث ورود یک دروازه بان خارجی به استقلال بسیار داغ شده است.

گزارش: دروازه بان خارجی استقلال نمی کند!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، شایعات حضور این دروازه بان مقدونیه در استقلال روز به روز جدی تر می شود. حتی شنیده می شود این دروازه بان طی روزهای آینده وارد ایران خواهد شد تا قراردادش با استقلال را رسمی کند. در صورت انجام این انتقال، استقلال پنجمین گل خارجی تاریخ خود را در تور دروازه خود خواهد دید. به همین دلیل بد نیست نگاهی به عملکرد دروازه بان های خارجی سابق استقلال بیندازیم:

1. پیر کارلو
جالب است که اولین خارجی تاریخ استقلال یک دروازه بان لهستانی بود. گلری که از سال 1324 که باشگاه تاسیس شد تا سال 1335 در تیم تاج عضویت داشت و در این مدت پنج قهرمانی با این تیم کسب کرد. از تعداد دیدارها و کلین شیت های او در تیم تاج اطلاعی در دست نیست اما مشخص است که او با توجه به یازده سال حضور مستمر در این تیم نقش بسزایی داشته است. بعد از رفتن او، استقلال تا سال 79 و جذب رفعت قلیف آذربایجانی هیچ بازیکن خارجی در ترکیب خود ندید.

2048587

2. جورج توپالوویچ
این دروازه بان صربستانی در فصل 2013-2014 به استقلال پیوست و پس از انجام 22 بازی از این تیم جدا شد. توپالوویچ در این 22 دیدار موفق شد 6 کلین شیت به ثبت برساند. این گارد 192 سانتی متری در تیم ملی امید صربستان هم بازی کرده بود اما شش امتیازی به حساب نمی آمد. دروازه بان صربستانی آبی ها پس از جدایی از استقلال یک فصل را در تیم عقاب تهران سپری کرد و سپس برای همیشه فوتبال ایران را ترک کرد.

2048588

3. لیام ردی
دروازه بان ناشناس استرالیایی که در سال 2011 به عنوان دروازه بان ذخیره برای مهدی رحمتی به خدمت گرفته شد. دروازه بانی که به جز بازی های دوستانه، هرگز در بازی های رسمی و حتی جام حذفی استقلال حضور نداشت و در پایان نیم فصل از این تیم جدا شد. . البته لیام ردی پس از جدایی از استقلال سال های خوبی را در فوتبال کشورش و در تیم های سیدنی و پرث گلوری سپری کرد. جالب اینجاست که او با 42 سالگی همچنان دروازه بان لیگ های پایین استرالیا است.

2048589

4. رافائل داسیلوا
آخرین دروازه بان غیر ایرانی استقلال یک دروازه بان برزیلی بود. دروازه بانی که در تیم های گرمیو، فلومیننزه و بوتافوگو بازی کرده بود که در تابستان 2013 با قراردادی یک ساله به تیم قلعه نویی اضافه شد. او مانند لیام ردی هرگز در دیدارهای رسمی حضور نداشت و تنها در دیدار استقلال مقابل تراکتور در جام شهدا که قبل از شروع فصل برگزار شد، به میدان رفت. این دیدار با برتری دو بر یک تراکتور به پایان رسید.

2048590

مجله اخبار فوتبال داخلی