گزارش زنده: آلمان 1 – ژاپن 0

* حواشی:
* هواداران در ژاپن مثل همیشه توجه را به خود جلب کردند. از شکل عجیب گروهی از هواداران با نمادهای جام جهانی گرفته تا کودکی که با اشتیاق بر طبل می کوبد. زحمتکشان امروز برای سورپرایز به ورزشگاه آمدند.
* جمال موسیلا با 19 سال و 270 روز جوان ترین بازیکن تیم اصلی آلمان در جام جهانی از سال 1958 است.
* هانسی فلیک در سال 2014 به عنوان دستیار و اکنون به عنوان سرمربی در مهم ترین رقابت های فوتبال جهان شرکت کرد.
* بازیکنان آلمان در عکسی تیمی قبل از بازی با گذاشتن دست روی دهان خود به محرومیت ها و محدودیت های قطر اعتراض کردند.



مجله اخبار فوتبال خارجی

جام جهانی 2022 قطر – گروه E
ورزشگاه: خلیفه (دوحه) – ساعت 16:30 – عمومی:
داور: ایوان بارتون (السالوادور) / کمک: دیوید موران (السالوادور) و زاخاری زیگلار (سورینام) داور چهارم: سعید مارتینز (هندوراس) /


سرویس خبر شماره: 1855113
دسامبر 02, 1401 در 5:25 ب.ظ
6.7 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

در انتظار جذاب ترین مسابقه جام حذفی؛

تیم ملی ژاپن:
Shuichi Gonda، Maya Yoshida، Ko Itakura، Hiroki Sakai، Yuto Nagatomo، Wataru Endo، Ao Tanaka، Junya Ito، Daichi Kamada، Takefusa Kubo و Daizen Maeda.
سرمربی: هاجیمه موریاسو

آلمان با نتایج خیره کننده تیم اصلی کوله بار قطر را بست و امروز اولین دیدار را با ژاپن سخت کوش برگزار می کند.

گزارش زنده: آلمان 1 - ژاپن 0

لحظات حساس:
دقیقه 8: ضد حمله برق آسا و مهار باشکوه سامورایی ها. آنها با سه پاس گل توپ را از میانه میدان به داخل محوطه جریمه بردند و مائدا با پای راست توپ را وارد دروازه کرد اما داور پرچم خود را بالا برد تا شادی ژاپنی ها را کوتاه کند.
دقیقه 16: کیمیش با ارسال دقیق کرنر برای ضربه دوم به رودیگر رسید و ضربه این مدافع به طرز خطرناکی به بیرون رفت.
دقیقه 20: ترکیب دیدنی گوندوگان و موسیالا در پشت محوطه جریمه ژاپن با شوت بزرگ کیمیش به سمت دروازه آبی پوشان به پایان رسید اما گوندا توپ را دفع کرد. در برگشت توپ به گوندوگان برخورد کرد اما ضربه آن بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت. البته قبل از آن کمک داور او را آفساید اعلام کرد.

به گزارش “ورش سه”، پرافتخارترین تیم قرن حاضر جام جهانی رویای بلند بردن دوباره جام را دارد و اولین قدم صف آرایی مقابل سامورایی هاست. بعد از اتفاق باورنکردنی حذف مانشافت در جام قبلی، آنها مربی جدیدی دارند و با عملکردی خیره کننده وارد این مسابقات شدند. آلمان به عنوان تیم اول با 9 برد از 10 بازی مقدماتی زنگ خطر را برای سایر تیم ها به صدا درآورده است. قهرمان چهار دوره جهان دو بازی دوستانه با ژاپن داشته و در هیچ یک از آنها شکست نخورده است.

دقیقه 5+45: در وقت های تلف شده، پاس از سمت محوطه جریمه ناگاتومو آلمان به گل اول و مائده رسید، اما ضربه سر این بازیکن از دروازه خارج شد.

تیم ملی آلمان:
مانوئل نویر، آنتونیو رودیگر، نیکو شلوتربرک، نیکلاس زوله، دیوید راوم، جاشوا کیمیچ، ایلکای گوندوگان، جمال موسیلا، توماس مولر، سرژ گنابری و کای هاورتز.
مربی: هانسی فلیک

البته ژاپن نماینده آسیا حریف غیرمسلح نیست و فلیک رئیس مانشافت در نشست خبری با اشاره به این مشکل از فوتبال ژاپن تمجید کرد. نماینده آسیا نیز با نتایج شایسته به قطر سفر کرد. ژاپنی ها در آخرین بازی قبل از جام حذفی 2-1 مقابل کانادا شکست خوردند اما در 5 بازی قبلی 4 برد و تنها یک تساوی مقابل اکوادور کسب کردند. هاجیمه موریاسو و شاگردانش به دنبال تکرار شکست تلخ آلمان مقابل یک تیم آسیایی هستند و به نظر می رسد پتانسیل این کار را دارند.

توضیحات گل:

دقیقه 27: حرکت خوب گنابری و مولر در جناح راست با پاس گسترده به گوندوگان برخورد کرد و او از پشت محوطه جریمه شانس خود را امتحان کرد اما توپ در دستان گوندا قرار گرفت.

آلمان 1 ژاپن 0: رائوم در شش قدمی محوطه جریمه و در گوشه چپ توپ را دریافت کرد و با تعویض پا ​​توانست دروازه بان را ترک کند اما دروازه بان ژاپنی او را سرنگون کرد و داور به نقطه پنالتی اشاره کرد. گوندوگان پشت توپ ایستاد و با خونسردی و کنترل توپ را وارد دروازه کرد.

دقیقه 45: موسیالا ستاره جوان آلمانی پاس کیمیش را پشت محوطه جریمه دریافت کرد و با یک چرخش وارد محوطه شد اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.