گزینه خارجی برای تیم امید به احتمال زیاد


سرویس خبر شماره: 1852634
18 نوامبر 1401 ساعت 10:20
794

0نقطه نظر

باید منتظر ماند تا ببینیم کدام مربی بعد از جام جهانی از سوی کمیته جوانان به کمیته فنی و سپس به اعضای هیات مدیره معرفی می شود. طبق آیین نامه کمیته جوانان، جوانان می توانند گزینه مورد نظر خود را به کمیته فنی گزارش کنند و پس از تایید گزینه ها، کمیته فنی اسامی آنها را به اعضای هیات مدیره می دهد تا سرمربی تیم امید. با رای اعضای شورا قابل تعیین است.



مجله اخبار فوتبال داخلی

فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت انتخاب سرمربی تیم امید را به بعد از مسابقات تیم ملی برای جام جهانی موکول کند.

گزینه خارجی برای تیم امید به احتمال زیاد

پیش از این مهدی مهدوی کیا سرمربی تیم امید بود. وی از چند مربی خارجی در کادر فنی خواست هدایت تیم امید را بر عهده بگیرند. انتقاداتی در خصوص استفاده از مهدی مهدوی کیا در تیم امید وجود داشته و برخی گفته اند که او به دلیل نداشتن سابقه مربیگری نمی تواند لیدر خوبی برای تیم های امید باشد -لیدر قبل از حضور در تیم امید.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، از آنجایی که مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا و مسابقات انتخابی المپیک 2024 شهریور ماه آینده برگزار می شود، فدراسیون فوتبال عجله ای برای انتخاب سرمربی تیم امید ندارد. با این حال اگر در آن مقطع سرمربی تیم امید را انتخاب می کرد، در تعطیلات جام جهانی این فرصت را داشت تا بازیکنان مورد نظر خود را محک بزند و این فرصت خوبی برای سرمربی جدید امید بود. مهم ترین موضوع این است که به دلیل همکاری نکردن باشگاه ها با تیم امید در روزهای غیر فیفا، سرمربی تیم امید چاره ای جز برنامه ریزی تمرینات و بازی های دوستانه در روزهای فیفا ندارد و این فرصت چندان طولانی نیست. شروع مسابقات

اما خبرهایی در خصوص انتخاب سرمربی تیم امید به گوش می رسد، شاید انتخاب کمیته جوانان و کمیته فنی تیم امید یک مربی خارجی باشد. با وجود نام های داخلی ذکر شده، باید گفت که دست کمیته جوانان و کمیته فنی چندان برای انتخاب های داخلی باز نیست. اکثر مربیان باتجربه و درجه دار ملی، کار در تیم های باشگاهی را به تیم امید ترجیح می دهند. چرا؟ اول اینکه توجه چندانی به ملی پوشان تیم امید ندارند و از همه مهمتر مربی ملی به خوبی می داند که باشگاه ها هیچ تعاملی با تیم امید ندارند و منافع باشگاهی را به تیم امید ترجیح می دهند. در این زمینه حق با باشگاه هاست و فیفا باشگاه ها را موظف کرد تنها 72 ساعت قبل از شروع روزهای فیفا به تیم ملی بازیکن بدهند. از طرفی تقویم مربیان ملی که برای هدایت تیم امید ابراز تمایل می کنند چندان شلوغ نیست. به همین دلیل شاید مربی بعدی تیم امید یک خارجی باشد.