گلسیانی نام جدیدترین تیمش را فاش کرد!


سرویس خبر شماره: 2052666
14 جولای 1403 در 2:11 ب.ظ.
161.2K امتیاز خبر|

104نقطه نظر

من در ایران راحت هستم و در پرسپولیس زندگی می کنم.

گئورگی گلسیانی در گفتگویی متفاوت به سوالات جالب پاسخ می دهد.

گلسیانی نام جدیدترین تیمش را فاش کرد!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، گئورگی گلسیانی ستاره خط دفاعی تیم پرسپولیس در لیگ بیست و سوم بود که گل قهرمانی این تیم را نیز به ثمر رساند. با این حال، او پس از قهرمانی در لیگ یک رویداد ویژه دریافت کرد. جایی که او وارد فهرست یورو 2024 گرجستان شد و به طرز باورنکردنی سه بازی انجام داد.

گلسیانی در گفتگوی شیرین با سایت ورزش گرجستان نظرات جالبی را بیان کرد. او از فوتبال ایران و آسیا دفاع می کند اما در پاسخ به سوالی درباره آخرین خداحافظی اش جوابی غیر از پرسپولیس می دهد.

این گفتگو را بخوانید:

*شما سال ها منتظر دعوت شدن به تیم ملی گرجستان بودید و اولین حضورتان در تیم ملی قبل از مونته گرو بود. دعوتت به تیم ملی غیرمنتظره بود؟

رویای من بازی در تیم ملی گرجستان بود و این آرزو را محقق کردم. مسیر سختی بود، اما خوشحالم که بالاخره موفق شدم. در مورد تیم ملی هم نسل خاصی داریم. من با بازیکنان نسل دیگری کار کرده ام و هرگز مانند امروز با بازیکنان حرفه ای و شایسته ندیده ام. جو بسیار هماهنگی در تیم حاکم است. هر بازیکنی در مسابقات قهرمانی اروپا انگیزه داشت و در آینده نیز با انگیزه خواهد بود. من مطمئن هستم که این موفقیت دائمی خواهد بود و تیم حتی بهتر می تواند با چالش های آینده روبرو شود.

*بعد از اولین حضورتان در یک بازی دوستانه، در مسابقات قهرمانی اروپا پیراهن تیم ملی را به تن کردید. عملکرد تیم در تورنمنت مذکور را چگونه ارزیابی می کنید و کدام مسابقه برای شما خاص بود؟
همه بازی‌ها مهم بودند، اما بازی مقابل جمهوری چک برای من اهمیت ویژه‌ای داشت، زیرا اولین بازی من در مسابقات قهرمانی اروپا بود. بازی بعدی مقابل پرتغال بود که بردیم. البته هر مسابقه برای ما مهم بود. این احساسات، احساسات فراموش نشدنی هستند و تنها احساسات مثبت برای همه ما باقی می ماند.

* در بازی مقابل پرتغال باید مقابل اسطوره ای مثل کریستیانو رونالدو بازی می کردی. آیا خنثی کردن او سخت بود و آیا ارتباطی بین شما و او وجود داشت؟

وقتی با بازیکنی در سطح کریستیانو رونالدو بازی می کنید، اول از همه یک افتخار بزرگ است و بعد یک چالش بزرگ. بازی مقابل او آسان نیست زیرا اگر به آمار نگاه کنید، او بیشتر از مسابقات گل زده است. مجبور شدم برای دومین بار در دوران حرفه ای ام مقابل او بازی کنم. خوشحالم که به من شلیک نکرد. البته خنثی کردن او کار آسانی نیست، اما ما به صورت تیمی و با دفاع خوب موفق شدیم.

چقدر در مرحله گروهی به عنوان تیم موفق بودید؟ هدف این بود یا از آنجایی که شما بازیکن اول بودید، مهمترین چیز این بود که در جام ملت های اروپا بازی کنید؟
ما از ابتدا اعلام کردیم که قرار نیست به عنوان توریست به آنجا برویم. اساساً این بدان معنا بود که ما باید برای رسیدن به بالاترین اهداف ممکن بجنگیم و این کار را هم کردیم. در دیداری که باختیم (مقابل ترکیه) خیلی خوب بازی کردیم، مقابل جمهوری چک خوب بازی نکردیم، بهترین بازی را مقابل پرتغال انجام دادیم. این باعث شد نه تنها هواداران گرجستان، بلکه همه کسانی که مسابقات ما را تماشا می کردند، نگرش مثبتی نسبت به تیم ملی گرجستان داشته باشند.

2049237

*رسانه های دنیا درباره آن صحبت کردند، انتظار چنین استقبال خوبی را داشتید؟
فوتبال آنقدر ورزش مهمی است که هر چیزی ممکن است. البته من حتی انتظار نداشتم این همه هوادار گرجستانی در میدان آزادی جمع شوند. این یک احساس به یاد ماندنی است که می بینم این همه مردم در شادی از موفقیت تیم ملی گرجستان متحد می شوند. نکته اصلی این است که این موفقیت ها ادامه دارد و متوقف نمی شود، آنها باید برای همیشه ادامه داشته باشند. امیدوارم در سطح باشگاهی گرجستان نیز موفقیت هایی داشته باشیم. تیم ملی گرجستان الگوی خوبی برای سایر باشگاه هاست. همه دیده اند که گرجی ها چقدر فوتبال را دوست دارند و واقعاً چه هوادارانی می توانند باشند. این باعث شد که جهان در یک زمینه مثبت صحبت کند.

*من نمی دانم فرمول موفقیت این تیم چیست و چه چیزی تیم ملی گرجستان را از تیم های قهرمانی اروپا متمایز می کند؟
هیچ فرمول مدونی وجود ندارد که تیم ما را از سایر تیم ها متمایز کند. همچنین هیچ فرمول اختراعی برای موفقیت در فوتبال وجود ندارد. فکر می کنم زمان این موفقیت را به ارمغان آورده است و همچنین این واقعیت که گرجی ها ذاتا با استعداد هستند. گرجستانی ها 33 سال منتظر موفقیت بودند و نسلی از حرفه ای ها از راه رسیدند، متحد در یک تیم، متحد در یک محیط سالم، یک سرمربی خوب به نام ویلی سانیولی به این محیط اضافه شد.

این هماهنگی، این اتحاد، احترام به یکدیگر، عشق به یکدیگر، حرفه ای بودن، نظم و انضباط در نهایت موفقیت را به ارمغان آورد و ما را به جایی رساند که می بینید. در اینجا ما خودمان را به خوبی معرفی کردیم. این یک روند بسیار مهم و نمونه خوبی برای نسل های آینده است.

*درباره ویلی سانیول بگویید چگونه در تیم ایستاده و در تیم ملی چه تغییری کرده است، برخورد مربی و بازیکنان چگونه است؟
مشخصات تیم ملی با باشگاه متفاوت است. از آنجایی که شما زمان بسیار کمی برای آماده کردن تیم خود دارید، مهم است که یکپارچگی ایجاد کنید و سپس آن را حفظ کنید. شما 26 بازیکن دارید که فقط 11 بازیکن و حق تغییر 5 بازیکن را شامل می شود. طبیعتاً همه بازیکنان می خواهند بازی کنند، حتی ممکن است برخی از آنها روحیه بدی در دل داشته باشند، اما وقتی موفق می شوید آن را متعادل کنید تا یک روحیه هماهنگ در تیم وجود داشته باشد، ارزشش را دارد.

* نقش هواداران چقدر مهم است و هواداران تا چه اندازه در طول مسابقات به شما کمک کرده اند؟ آیا انتظار داشتید این همه طرفدار در آلمان داشته باشید؟
به صراحت به شما می گویم، ما اهمیت مسابقاتی را که انجام دادیم می دانیم، اما واقعاً انتظار چنین استقبالی از سوی شهروندان و هواداران گرجستانی ما را نداشتم. ما رسیدیم و در فرودگاه مورد استقبال ارتشی از هواداران قرار گرفتیم، همه ما را در خیابان شناختند. تا الان با آنها احوالپرسی کردم، دست دادم، پیام های گرمی دریافت کردم و از همه تماس گرفتند که خیلی خوشحالم می کند. دلمان برای این احساسات مثبت تنگ شده بود و فوتبال همه آنها را برای ما به ارمغان آورد. ما باید مراقب چنین احساساتی باشیم.

* در این مسابقات قهرمانی اروپا علاقه به فوتبالیست های گرجستانی افزایش یافت. آیا باشگاه های اروپایی به شما علاقه مند هستند و آیا در فکر پیوستن به یک باشگاه جدید هستید؟
در این مرحله من تمام پیشنهادات را در نظر خواهم گرفت، گزینه خاصی وجود ندارد. حالا وقت استراحت است، من فصل بسیار طولانی را پشت سر گذاشتم و واقعا شایسته این موفقیت بودم. چند روز دیگر بهبود خواهم یافت و بر اساس پیشنهادات تصمیم خواهم گرفت.

* مرحله مقدماتی جام جهانی از سپتامبر آغاز می شود. اولین بازی مقابل جمهوری چک برگزار خواهد شد. چه انتظاراتی دارید و شانس ما برای پیشرفت در گروه چقدر است؟
وارد گروه بسیار سختی شدیم. البته انتظارات مثبتی هم دارم. نمی توانم از قبل بگویم چه اتفاقی می افتد و چگونه اتفاق می افتد، زیرا تعیین اینکه فردا در فوتبال چه اتفاقی می افتد دشوار است. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهیم این است که در باشگاه‌هایمان پیشرفت کنیم و وقتی بازی‌های تیم ملی می‌آید، وظیفه ما این است که در بهترین شکل ممکن برای آن مسابقات باشیم. خواهیم دید در طول مسابقات چه اتفاقی می افتد.

2048250

*از مسابقات قهرمانی آسیا که در آن بازی می کنید بگویید. هواداران گرجستان بیشتر با مسابقات باشگاهی اروپا آشنا هستند. تفاوت سطح باشگاه های اروپایی و آسیایی چیست؟
آسیا قهرمانی سختی دارد، مثلاً قهرمانی باشگاهی ایران در سطح بالایی قرار دارد، از نظر فنی بازی کردن خیلی سخت است و قهرمانی حس خوبی دارد. حتی اگر در گرجستان کمتر از آن صحبت می شود، افرادی هستند که قهرمانی آسیا را دنبال می کنند. باور کنید لیگ های آسیایی به هیچ وجه از خیلی از لیگ های اروپایی کم ندارند. به عنوان مثال در عربستان، قطر و امارات متحده عربی فوتبال در مسیر رشد قرار دارد. البته تفاوت کلاس و تجربه لیگ های اروپایی و آسیایی زیاد است. لیگ های کشورهای مختلف آسیایی در حال رشد هستند و ممکن است سال ها طول بکشد تا به لیگ های اروپایی برسند یا از آنها پیشی بگیرند.

* آیا بسیاری از ستاره های جهان که در اروپا کار می کنند و سپس به آسیا مهاجرت می کنند، تاثیری در ارتقای کیفیت فوتبال آسیا دارند؟
وضعیت مالی مهمترین چیز در ویژگی های باشگاه است. باشگاه هایی با بودجه های کلان همیشه موفق به جذب نیرو می شوند و در مدت زمان کوتاهی موفق می شوند. در نتیجه در بیشتر مسابقات قهرمانی آسیا فرصت های مالی بسیار خوبی وجود دارد. هر بازیکن خوبی که در اروپا بازی می‌کند نمی‌تواند پیشنهاد پنج یا ده برابری دستمزد را رد کند. این پیش نیاز پیشرفت لیگ های آسیایی است. سال ها می گذرد و کشورهای آسیایی در صحنه بین المللی موفق خواهند شد. مثلا عربستان تیم خوبی دارد. پیش از این عربستان با نتیجه 0-8 شکست خورده بود و اکنون در تورنمنت های مختلف کاملا متقاعد کننده بازی می کند. ایران هم تیم جدی دارد. ایران تقریباً در تمام مسابقات جهانی شرکت کرده است. من فکر می کنم زمان می گذرد و سطوح افزایش می یابد.

*سال هاست در ایران بازی می کنید و آیا سازگاری با کشوری با سنت و فرهنگ متفاوت سخت بوده است؟
البته زندگی در کشوری با فرهنگ متفاوت سخت است.

همچنین باید گفت که کشورهای اروپای غربی فرهنگ متفاوتی دارند و زندگی در آنجا برای من سخت خواهد بود. من بچه گرجی هستم، ما چیزها را به روش خودمان می فهمیم و سازگاری با بعضی چیزها برایمان سخت است. اما این را هم باید گفت که ایران کشوری جدا از هم است و زندگی در آن کار آسانی نیست، به خصوص زمانی که از خانواده خود دور هستید. با این حال، من به تیمم افتخار می کنم و همیشه دوران حضورم در آنجا را به خوبی به یاد خواهم داشت.

* در مورد مدال افتخار (که توسط دولت گرجستان اعطا شد) می خواهم از شما بپرسم که این جایزه برای شما چه معنایی دارد؟
این یک نوع قدردانی و احترام برای ما از سوی کشور است. ما با خوشحالی آن را کشف کردیم و ما را بسیار خوشحال کرد. این مدال جای خود را در بهترین مکان در همه خانه های ما پیدا خواهد کرد.

* بالاخره شما در «دینامو» تفلیس بازی کردید، در کل خیلی وقت ها پیش می آید که یک فوتبالیست وقتی دوران حرفه ای اش را تمام می کند، در تیمی که شروع کرده بازی کند. آیا قصد دارید در آینده به باشگاه شهر خود بازگردید؟
من چیزی را انکار نمی کنم. من هنوز حرفه ام را تمام نکرده ام. بنابراین نمی‌توانیم پاسخ دقیقی به شما بدهیم که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. دینامو را خیلی دوست دارم و آنجا به من احترام زیادی می گذارند. خوشحال می شوم دوران حرفه ای ام را در دینامو به پایان برسانم.

مجله اخبار فوتبال داخلی