گل به خودی نیمه دوم پیروزی فرانسه مقابل بلژیک را رقم زد

دو تیم آشنا، فرانسه و بلژیک برای بازی موردانتظار مرحله یک شانزدهم نهایی قهرمانی اروپا 2024 (یورو 2024) در روز دوشنبه، 1 ژوئیه صف آرایی کردند. گل به خودی لس بلوز را به مرحله یک چهارم نهایی سوق داد.

فرانسه و بلژیک بازی بدی را انجام می دهند

از کیلیان امباپه و آنتوان گریزمان گرفته تا کوین دی بروین و روملو لوکاکو، رویارویی مرحله یک هشتم نهایی بین فرانسه و بلژیک با استعدادهای برتر کم نداشت. متأسفانه برای بینندگان، به سادگی برای هیچ تیمی کلیک نکرد.

گریزمان فرانسوی اولین شوت خود را روز دوشنبه وارد دروازه کرد، اما تلاش آرام او هرگز شبیه شکست دادن دروازه بان از بیرون محوطه نبود. در این میان بلژیک تنها چند شوت نافرجام برای تلاش خود داشت. آنها نیمه اول را بدون هیچ تساوی از دروازه بان فرانسه مایک میگنان به پایان رساندند.

فرانسه نیمه دوم را با قدرت بیشتری آغاز کرد و در دقیقه 49 به گل نزدیک شد. هافبک Aurelien Tchouameni از بیرون محوطه جریمه به پرواز درآمد، که با کمک یک انحراف، دروازه بان بلژیکی کوئن کاستیلز را با نوک انگشت مهار کرد. در دقیقه 54 امباپه موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی ایجاد کرد و از جناح چپ وارد دروازه شد و به سمت دروازه شلیک کرد. با این حال، ضربه او قدرت زیادی داشت و به خوبی از بالای تیر افقی عبور کرد.

مهاجم رئال مادرید در دقیقه 78 فرصت گلزنی دیگری داشت که ژول کونده او را درون محوطه جریمه پیدا کرد. با ناراحتی هواداران فرانسه، امباپه نتوانست تلاش خود را در هدف حفظ کند. د بروین دقایقی بعد این فرصت را داشت که گل اول را به ثمر برساند اما میگنان با تلاش قدرتمند او برابری کرد.

این بن بست سرانجام در دقیقه 85، به لطف انحراف گوشتی یان ورتونگن، شکست. تلاش ناقص راندال کولو موانی به زانوی مدافع میانی برخورد کرد و در پشت دروازه قرار گرفت. بلژیک به سختی تلاش کرد تا بازگشت خود را انجام دهد، اما آنها به اندازه کافی در تانک باقی نمانده بودند.

ژول کونده برنده جایزه مرد مسابقه مرحله یک هشتم نهایی یورو 2024 شد.

در مسابقه ای که جرقه ای نداشت، مدافع راست کونده عملکردی به یاد ماندنی ارائه داد. او مقابل جرمی دوکو در سمت راست محکم بود، در ترکیب فرانسه شرکت کرد و بیشترین موقعیت (5) را در بازی ایجاد کرد. او در طول بازی 56 پاس از 63 پاس را انجام داد، سه سانتر دقیق داد، سه تکل برد و در 5 دوئل به صدر رسید.

به لطف نمایش قهرمانانه اش، مرد بارسلونا جایزه معتبر بهترین بازیکن مسابقات یورو 2024 یوفا را به خانه برد.

https://sportslens.com/news/france-belgium-own-goal-euro-2024/ منبع: