گل دیدنی در فوتبال معلولان: جایزه پوشکاش متعلق به اوست

گل دیدنی فوتبالیست معلول لهستانی این گل را به یکی از نامزدهای دریافت جایزه پوشکاش تبدیل کرد.

گل دیدنی در فوتبال معلولان: جایزه پوشکاش متعلق به اوست

مارسین اولسکی کیست؟
این بازیکن معلول 35 ساله اخیراً با تیم ملی لهستان در جام جهانی فوتبال معلولین شرکت کرده است. با وجود اینکه اولسکی اکنون یکی از بهترین مهاجمان لیگ فوتبال معلولان لهستان است، از کودکی آرزوی دروازه بان شدن را داشت. او حتی مدتی در تیم های محلی به عنوان دروازه بان بازی کرد اما در 23 سالگی در یک سانحه رانندگی به شدت آسیب دید و از کار افتاد. در نهایت پزشکان به این نتیجه رسیدند که یکی از پاهای او باید قطع شود. اما مارسین اولسکی که دارای اراده ای آهنین بود، شور و شوق خود یعنی فوتبال را رها نکرد تا جایی که امروز نامش به عنوان نامزد دریافت جایزه زیباترین گل سال معرفی می شود.



مجله اخبار فوتبال خارجی


سرویس خبر شماره: 1852753
18 نوامبر 1401 در 09:07 ب.ظ
7.5 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

این گل در بازی وارتا پوزنان و استال رژف به ثمر رسید. اولسکی پس از دریافت سانتر از یکی از هم تیمی هایش، چوب خود را پایین آورد و سپس با چرخاننده قیچی توپ را وارد دروازه کرد.

اگرچه فوتبال معلولان به اندازه فوتبال طرفداران و طرفداران زیادی ندارد و حتی جزو ورزش های پارالمپیک هم محسوب نمی شود، اما این گل آنقدر دیدنی است که میلیون ها بار تماشا شده است. از آنجایی که توجه سازمان هایی مانند فیفا و یوفا به آن جلب شده است و بسیاری معتقدند که گل اولسکی باید کاندیدای جایزه پوشکاش امسال باشد که بهترین گل بازی را می شناسد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، مارسین اولسکی بازیکنی که در لیگ فوتبال معلولین لهستان بازی می کند گلی به ثمر رساند که تصاویر آن بارها در سراسر جهان دیده شده و بسیار مورد توجه قرار گرفته است.