یاماگا پس از شکستن رکورد دیاباته (عکس)

مدافع استقلال به عنوان بهترین مهاجم این تیم ظاهر شده است.

یاماگا پس از شکستن رکورد دیاباته (عکس)


سرویس خبر شماره: 1897651
07 آوریل 1402 ساعت 03:30
461

0نقطه نظر

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، هر چقدر هم که فوتبال مدرن شده باشد و باشگاه ها تلاش کنند به یک مهره تکیه نکنند، باز هم ستاره ها نقش تعیین کننده ای در سرنوشت مسابقات دارند.
مثل یاماگا که کلید استقلال از فرانسه است.
اکتبر سال 1400 بود که یک فرانسوی آفریقایی تبار که شباهت زیادی به ستاره هالیوود ویل اسمیت داشت، با لباس آبی به تیم لیگ دانمارک پیوست.
اولین بازی او با دو گل مقابل گاندو نیمه جهان بود. یاماگا که اصالتا مدافع راست بود در لیگ بیست و یکم و کادرفنی فرهاد مجیدی سرمربی استقلال شد و با به ثمر رساندن 10 گل نقش انکارناپذیری در قهرمانی تاریخی این تیم داشت. .
پس از جدایی فرهاد مجیدی و انتقال مدیریت استقلال به ریکاردو ساپینتو، یکی از ستاره های نسل طلایی پرتغال، کوین یاماگا به عنوان متخصص به جایگاه خود بازگشت.
بدون شک سرعت بالا و خستگی ناپذیری از بارزترین خصوصیات یاماگا است. طبیعتاً خستگی و فرآیند تصمیم گیری رابطه معکوس با یکدیگر دارند. ایستادن پشت پنالتی در دقایق پایانی مسابقه که کار بسیار سختی است و تبدیل آن به گل بعد از 90 دقیقه دوندگی نشان از فرم بدنی عالی و بیگانگی او از واژه خستگی دارد.
نکته قابل توجه دیگر ستاره فرانسوی استقلال این است که او در دوران فوتبالش تنها یک بار مصدوم شد و پس از چند روز به میادین بازگشت.
حتی اگر کوین یاماگا در پازل تاکتیکی ساپینتو از دروازه حریف دور باشد. اما او با زدن 6 گل در کنار مهدی قیدی، بهترین گلزن آبی های پایتخت در این فصل است و پس از شیخ دیاباته که اکنون پیراهن رقبا را بر تن می کند، عنوان دومین گلزن خارجی تاریخ استقلال را نیز به خود اختصاص داده است. .
با توجه به چند بازی باقی مانده تا پایان فصل، بعید است که این مدافع بتواند جای دیاباته را بگیرد. اما فوتبال و هزار اتفاق غیرقابل پیش بینی همین است.

1835875



مجله اخبار فوتبال داخلی