یحیی جای ساپینتو این کارها را می کرد، 10 جلسه محروم می شد/ جفت دیاباته و لوکادیا غذای دربی است/ کی روش مثل ماشینی می ماند که کشش ندارد!

شکی نیست که بازیکنان جدید خیلی خوب هستند، اما فکر می کنم به جای صحبت در مورد بازیکنان، بهتر است در مورد ساختار دفاعی تیم صحبت کنیم که من هم قبول دارم فصل گذشته نقص داشت. نفراتی که حضور داشتند می توانند به تنهایی در ساختار دیگری توانایی های بالایی داشته باشند اما در این سیستم و در کنار هم نتوانستند ساختار دفاعی منسجمی برای پرسپولیس ایجاد کنند. بازیکنان جدید هم افراد توانمندی هستند و فکر می کنم می توانند نیازهای پرسپولیس را در دفاع تیمی برآورده کنند.

به نظر شما پرسپولیس می تواند در این فصل قهرمان شود؟

به نظر شما چه کسی می تواند قهرمان جام جهانی شود؟

پرسپولیس در پایان هفته ششم صدرنشین لیگ است. این فصل را تا به حال چگونه دیده اید؟

اجازه دهید در مورد عملکرد بسیار خوب لوکادیا نیز صحبت کنیم.

به نظر من جای دانیال اسماعیلی فر خیلی خالی است. دانیال خیلی خوب عمل کرد و توانست کمک زیادی به تیم ملی کند. علاوه بر این، چند نفر از این بازیکنان مهمان قرعه کشی می شوند و لژیونرها نیز به اردو اضافه می شوند. امیدوارم فقط بازیکنان بر اساس شایستگی و کیفیت دعوت شوند.

نظر شما در مورد اخراج اسکوچیچ و بازگشت کی روش چیست؟

حتی در آن زمان هم باخت و نتیجه آن باخت شرم آور 3-0 به ژاپن بود. کی روش به جای تمرکز روی تیم ملی، با برونکو مبارزه می کرد و طبیعی است که هواداران پرسپولیس در کنار مربی خود باشند. الان هم اگر بخواهد آن رفتارها و اعمال زشت را تکرار کند، طرف ماست. ما کاری به او نداریم اما اگر بخواهد حرف بی ربطی بزند جوابش را می دهیم.

به نظر شما بازیکنان جدیدی که اضافه شده اند توانسته اند عملکرد خوبی داشته باشند؟

من می گویم چطور حالا که سرمربی استقلال در کنار زمین مشغول است و با همه دعوا می کند، یحیی باید چند جلسه محروم شود. (با لبخند)

سوال شما را با یک مثال پاسخ می دهم. وقتی یک پراید نتواند دو بار از یک پل عبور کند و ماشین کشش لازم را نداشته باشد، باید ماشین را عوض کرد و با ماشین بهتری از روی پل عبور کرد. 8 سال است که بازی های او را دیده ایم اما امیدوارم این بار نتایج متفاوت باشد و بتوانیم در جام جهانی موفق باشیم.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

با شیث رضایی پیشکسوت و کاپیتان سابق پرسپولیس در خصوص شرایط این روزهای این تیم، هدایت و اتفاقات مربوط به تیم ملی گفتگویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

برای یک دقیقه غیر معمول من تعجب می کنم که چرا هیچکس به او کارت قرمز یا محرومیت نمی دهد بعد از این همه هیاهو در حاشیه. شاید خیالش راحت شده که کسی او را محروم نمی کند و مثل پارسال مربیان استقلال از هر محرومیتی مبرا هستند. فکر می کنم اگر الان جلوی او را نگیرند شاهد تکرار صحنه های زشتی مثل کاری که با انزلی کرد، خواهیم بود که خیلی بد است. اگر واقعا کمیته انضباطی منصف است و همه را یک چشم می بیند، ساپینتو را محروم کنند. فکر می کنم اگر یحیی جای او بود الان 10 جلسه محروم می شد.

آخرین باری که صحبت کردیم گفتم از هفته پنجم و ششم تیم ها تشکیل می شود و می توانیم درباره قهرمانی صحبت کنیم. با توجه به تغییرات پرسپولیس در چند پست، بازیکنان جدید باید با تیم هماهنگ می شدند که این کار را انجام دادند. با این حال تیم ما بهتر می شود و کیفیت بازی های پرسپولیس بالا می رود. نتایج تیم بسیار امیدوارکننده است و من بسیار خوشحالم. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و هواداران فصل خوبی داشته باشند.

ابتدا باید بگویم که این نقل و انتقالات را برای پرسپولیس پیش بینی کرده بودم. تیم ما فصل قبل در اکثر پست ها مشکل داشت و با شناختی که از کادر فنی داشتم حدس می زدم که یک تحول اساسی در تیم شاهد باشیم. اگر بخواهیم وضعیت فعلی پرسپولیس را نسبت به همین شرایط پارسال در نظر بگیریم، خیلی خوب است و از این وضعیت خیلی جلوتر هستیم. خریدهای انجام شده خریدهای خوبی است و مشخص است که با برنامه و تدبیر وارد بازار شده و برای رفع نقاط ضعف خود تلاش می کند.

از داخل دروازه تا نوک حمله شرایط تیم نسبت به سال گذشته بسیار بهتر است و این به من امیدواری زیادی می دهد. بازیکنان جدید البته برخی از آنها پیش از این در پرسپولیس بازی کرده اند و باتجربه به حساب می آیند، شرایط خوبی دارند و عملکردشان تاکنون بسیار خوب بوده است.

به نظر من و با شرایط فعلی که از تیم های مختلف می شناسم، پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی خواهد بود. فصل قبل شرایط خاصی ایجاد شد و به نظر من پرسپولیس شایسته قهرمانی بود. پرسپولیس کادرفنی و بازیکنان باتجربه ای دارد و اصلا به تیم های دیگر فکر نمی کند. امیدوارم پرسپولیس بتواند با قدرت به لیگ ادامه دهد و در پایان فصل قهرمان شود.

در مورد دربی و استقلال صحبت می کردیم. به نظر شما رفتار ساپینتو در کنار زمین غیرعادی نیست؟

در فصل قبل دروازه بان و خط دفاعی پرسپولیس به شدت شکننده بود. با توجه به خریدهای انجام شده در این پست ها به نظر شما این مشکل حل شده است؟

اوج بی عدالتی بود. خدای کی روش هم خدای اسکوچیچ است و فکر می کنم آه اسکوچیچ تیم ملی را خواهد برد. آنها با اسکوچیچ بسیار بد رفتار کردند. من به عنوان فردی که در سطح 5 ملی بازی کردم، می گویم اسکوچیچ با نتایجی که به دست آورد، شایسته حضور در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی بود. اگر مربی دیگری تعویض نمی شد چه نتایجی می گرفت؟ به هر حال برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم نتایج خوبی کسب کنند.

خب رزومه این بازیکن خیلی خوب است و در تیم های معروف بازی کرده است. به نظر من او خیلی زود در تیم ادغام شد و توانست به پرسپولیس کمک کند. امیدوارم او بتواند گل های زیادی برای ما به ثمر برساند. پرسپولیس به چنین بازیکنی نیاز داشت و به نظرم لوکادیا می تواند ستاره لیگ شود، به این می گوییم خرید خارجی خوب. شما پول زیادی پرداخت می کنید و یک بازیکن با کیفیت برای تیم شما نیز کار خواهد کرد. با توجه به قیمت لوکادیا، از همان ابتدا مشخص بود که او چه فوتبالیست باکیفیتی است. حالا با اضافه شدن دیاباته خط حمله ما بهتر می شود و خدا به استقلال در دربی رحم کند. هرچند فعلا نمی توان درباره دربی صحبت کرد، اما بی صبرانه منتظر بازی با استقلال هستم. به نظر من دیاباته و لوکادیا علوفه دربی هستند و فکر می کنم آنها ترس را وارد زندگی خود کرده اند.

نظر شما در مورد لیست جدید بازیکنان تیم ملی و مهمان پرسپولیس چیست؟

در دوره قبلی حضور کی روش در تیم ملی اختلافات او با پرسپولیس و برونکو بسیار محسوس بود. فکر می کنید این اتفاقات دوباره تکرار می شود؟