یحیی را نبینی!

یک روز پس از بازی تراکتورسازی و پرسپولیس، ارزش و اهمیت برد بزرگ یحیی گل محمدی مقابل پاکو خمس بیشتر نمایان می شود.

یحیی را نبینی!

جالب اینجاست که پرسپولیس در لیگ بیستم معمولاً با پیروزی مقابل تیم های بلامنازع قهرمان شده و در طول فصل نتوانسته سپاهان را شکست دهد و همچنان مدعی است و سرنوشت لیدر را در اختیار گرفته است.

1829135
پیروزی برای یحیی از دست رفت اما او از تجربه فصل گذشته آموخت که با آرامش و تمرکز می تواند هر شکستی را به پیروزی تبدیل کند.

این نکته از آن جهت حائز اهمیت است که فصل گذشته پرسپولیس پس از دریافت یک تساوی یا باخت، ناکامی عجیبی در ایجاد موقعیت و گلزنی داشت. همبازی یحیی در اواخر سال در شهرورد پس از دریافت گل، گرفتار جنجال شد و زمین را ترک کرد و نتوانست به بازی برگردد و در نهایت در همان بازی جام را به رقیب سنتی تقدیم کرد.

البته شاگردان یحیی در این فصل فراز و نشیب های زیادی داشته اند اما نکته قابل توجه در رکورد 1401-02 پرسپولیس پیروزی مقابل مربیان سرشناس بود: امیر قلعه نویی، خوزه مورایس و پاکو خامس. جالب اینجاست که یحیی گزینه های دیگری را هم برای سرمربیگری تیم ملی ایران در نظر گرفت: مهدی تارتار، ساکت الهامی و حمید مطهری.

یحیی که در این فصل مردان جدیدی را در کنار خود می بیند، با روحیه جدید خود توانست تیمش را به مسیر خود بازگرداند و شانس دوبل در قهرمانی را حفظ کند. کاری که برانکو موفق شد و حالا گل محمدی در صورت موفقیت به موفق ترین سرمربی تاریخ پرسپولیس در لیگ برتر ایران تبدیل می شود.

بعد از ناکامی فصل گذشته، بی توجهی فدراسیون، نتایج ضعیف در اولین فصل و شرایط خاص یحیی، او بیش از هر هوادار پرسپولیس از دیدن شکست سپاهان خوشحال خواهد شد. رهبر با 48 امتیاز – با پرسپولیس 302 امتیاز کسب کرده و این فرصت را دارد که به زودی از کنار برانکو ایوانکوویچ بگذرد و نام خود را در تاریخ این باشگاه ماندگار کند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

در چند بازی فصل گذشته قرمزها پس از دریافت یک گل حتی نتوانستند موقعیت ایجاد کنند اما کافی است بازی با تراکتور را مرور کنیم و به صحنه برگردیم که دانیال اسماعیلی فر در لحظات پایانی با ضربه سر تک به تک شد. و نزدیک بود دروازه حریف را باز کند و یا از عیسی آل کثیر فرار کند که اگر آفساید نمی شد زودتر به سرخ پوشان بازگشت.

1829134
برخلاف نیمکت خوشحالی پرسپولیس، یحیی برای گل دوم خوشحالی خاصی نداشت. گویی او هم می دانست که هنوز برای جشن پیروزی زود است.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، چند هفته بعد از پیروزی مهم پرسپولیس مقابل سپاهان با نتیجه 4 بر 2، مهاجم تراکتورسازی را از دست یحیی گل محمدی، دو سرمربی سرشناس لیگ برتر فوتبال ایران، خوزه مورائیس و پاکو گرفتند. خمس تسلیم تیمش شد. برد اول جام حذفی را از موریس ربود و برد دوم جاه طلبی خمس برای ورود به کورس قهرمانی را متوقف کرد.

نکته مهمی که در عملکرد تیم پرسپولیس وجود دارد و تفاوت این تیم را با فصول گذشته نشان می دهد، بازگشت دوباره و دوباره قرمزهای تهرانی در جریان بازی است. در مقابل سپاهان دو بار حریف را پیش انداختند و یک گل دریافت کردند اما در نهایت گل سوم را به حریف زدند و پیروز شدند. مشابه اتفاقی که در بازی تراکتورسازی افتاد و قرمزها در آخرین لحظات به گل سه امتیازی رسیدند.

برای سرمربی 52 ساله جالب اینجاست که او قلعه نویی، مورائیس و خامس را در خارج از خانه شکست داد و این به ارزش کار او می افزاید. حالا آخرین قدم در سال 1401 برای تایید ادعای سرمربی پرسپولیس، دیدار دوباره با پرتغالی سپاهان است که پیروزی مقابل او پرسپولیس را به بالای جدول بام فوتبال ایران می رساند.

1829136
سکوت یحیی ادامه دارد. او البته حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت و احتمالا بعد از آخرین بازی سال منتظر پیروزی مقابل سپاهان و صدرنشی است.

اگرچه ماموریت یحیی هدایت پرسپولیس و رساندن این تیم به قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی است، اما انگیزه شخصی هم برای آن شش برد بزرگ داشت. اینکه در زمین و با پیروزی مقابل سایر سرمربیان و گزینه های مطرح تیم ملی نشان دهد که شایسته حضور در لیست فدراسیون است و لیست گزینه ها بدون حضور او ناقص است.

1828649
پیروزی مقابل پاکو خمس مانند پیروزی مقابل قلعهنوی و مورائیس برای یحیی گل محمدی اهمیت ویژه ای داشت.


سرویس خبر شماره: 1894231
15 مارس 1401 @ 2:20 بعد از ظهر
9.4K امتیاز خبر|

0نقطه نظر

دو برد درخشان مقابل گزینه های داخلی