یورو 2024: ترکیه در تریلر + سیو مسابقات

صبح.

پس از بازی های کمتر از سرگرم کننده دور یک شانزدهم، دیشب زمانی که ترکیه در لایپزیگ به مصاف اتریش رفت، بازی خوبی داشتیم. یک گل زودهنگام باعث ایجاد مشکل شد، یک کرنر پایین باعث ایجاد مشکل در محوطه شد، دروازه بان پاتریک پنتز توپ را با پنجه دور کرد، اما مریح دمیرال قرار بود آن را از فاصله نزدیک به سقف دروازه بزند.

اتریش تقریباً بلافاصله گل تساوی را به ثمر رساند و برخی از آنها در گوشه‌ای از خود، توپ را درست روی دروازه ترکیه دیدند. بازی کمی آرام شد، آردا گولر در جلو تاثیرگذار بود و برای اولین بار در این تورنمنت نبود که بازیکنی شانس خود را از راه دور امتحان کرد اما تلاش رئالی‌ها به پایان رسید. من نمی‌دانم همانطور که از دروازه‌بان‌ها خواسته می‌شود بالاتر و بالاتر بازی کنند، آیا این چیزی نیست که ممکن است در فصل آینده در لیگ برتر ببینیم؟ احتمالاً این چیزی است که باید به جای شروع تمرین، نگران خودمان باشیم.

رالف رانگنیک تغییرات نیمه‌وقت را انجام داد تا بتواند پویایی را تغییر دهد و ترکیه را با مشکلات بیشتری مواجه کند و در اکثر موارد آنها کار کردند. 15 بار از 21 تلاش اتریش روی دروازه در نیمه دوم انجام شد، اما با کم شدن باران، این ترکیه بود که برتری را دو برابر کرد. باز هم دمیرال بود که از یک کرنر به بالاترین حد خود رسید و یک ضربه سر عالی را به گل رساند و نتیجه را 2-0 کرد.

اتریش برگشت و پس از چند تلاش قبلی، تعویضی مایکل گرگوریچ در تیرک عقب فضا پیدا کرد و تنها 7 دقیقه بعد نتیجه را 2-1 کرد. آن گل در مراحل پایانی بازی تاثیر بسزایی داشت. ترکیه شروع به نشستن عمیق‌تر و عمیق‌تر کرد، اتریش پیشروی کرد و بر مالکیت و قلمرو تسلط یافت، اما بدون نفوذ زیاد. آنها در رسیدن به دروازه آهسته بودند، و زمانی که در نهایت این کار را انجام دادند و سانترها را وارد دروازه کردند، یا مدافعان ترکیه توپ را دفع کردند، یا مهاجم – اغلب کریستوف بامگارتنر – در تمام کردن توپ هدر داد.

آمار شگفت انگیز است. دمیرال، قهرمان گلزن، 17 دفع کرد و 4 شوت را مهار کرد، چه تلاش دفاعی باورنکردنی از او به تنهایی، اما دو مدافع دیگر دو رقمی برای دفع توپ نیز وجود داشت. من تحت تاثیر مهاجم چپ، فردی کادی اوغلو قرار گرفتم که باهوش به نظر می رسید، اما با 6 تکل گیر کرد زیرا اتریش زد، سپس چکش خورد، سپس در دقایق پایانی ضربه ای به دروازه زد.

در یک انتها، یلماز تقریباً نتیجه را 3-1 در وقت استراحت کرد، اما پنتز توانست یک سیو عالی انجام دهد، قبل از اینکه شماره مقابلش با یک توقف کاملاً باورنکردنی از او پیشی بگیرد. توپی که در محوطه جریمه قرار می‌گیرد آخرین فرصت اتریش بود، باومگارتنر در این زمان موفق شد با ضربه سر به سمت پایین و هدف، همه چیز را درست انجام دهد، اما واکنش مرت گونوک سریع بود، و وقتی توپ به نظر رسید توپ را دور زد. قرار است به تور دروازه بزند.

صادقانه بگویم، این یکی از بهترین سیوهایی است که تا به حال دیده‌ام (اگر هنوز فرصت نکرده‌اید، با تفسیر ترکی همراه است) – و اینکه در آن مرحله از بازی نیز بیاید، باورنکردنی است. تمام آن سال‌ها پیش، این بازی سایه‌هایی از گوردون بنکس مقابل برزیل داشت و بدون شک یکی از لحظات یورو 2024 تاکنون بوده است. این بود که اتریش حذف شد و ترکیه به یک چهارم نهایی راه یافت. تماشای آنها در طول این تورنمنت بسیار سرگرم کننده بوده است، و من فکر می کنم آنها باید بیشتر از شانس خود برای ارائه یک بازی خوب به هلند در عصر شنبه فکر کنند.

پیش از این، شاگردان رونالد کومان ارزش خوبی برای پیروزی مقابل رومانی داشتند. دروازه‌بان نمی‌خواهد بازی اول را پشت سر بگذارد، اما رومانی در حمله‌ای به خطر نمی‌افتد و به خاطر برخی بازی‌های بیهوده هلندی و یک گل مردود در آفساید سپاسگزار بود. زمانی که دانیل مالن، سابقاً از این محله، با یک بریس ظاهر شد – که دومی بسیار زیبا انجام شد – یک شکوفایی دیرهنگام وجود داشت و فکر نمی‌کنم کسی بتواند از نحوه انجام آن بازی شکایتی داشته باشد.

بنابراین ترکیب کامل مرحله یک چهارم نهایی به شرح زیر است.

جمعه

ساعت 17.00 – اسپانیا – آلمان
20.00 – پرتغال – فرانسه

شنبه

ساعت 17.00 – انگلیس – سوئیس
20.00 – هلند – ترکیه

برای خلاصه بازی های دیروز در قالب پادکست، کمی بعد در Patreon به ما بپیوندید و ما این کار را انجام خواهیم داد. در چرخش منظم، یک Arsenal Women Arsecast کاملاً جدید نیز وجود دارد که در آن تیم و الکس ایباستا، امضای مهاجم جدید ماریونا کالدنتی را معرفی می‌کنند، و اگر قبلاً فرصت شنیدن آن را نداشته‌اید، یک Arsecast Extra کاملاً جدید در زیر وجود دارد.

در حال حاضر، یک نفر خوب داشته باشید.

دانلود – iTunes – Spotify – Acast – RSS

https://arseblog.com/2024/07/euro-2024-turkey-through-in-thriller-save-of-the-tournament/ منبع: