یوونتوس – اینتر/دربی مصدوم/سرمربیان به دنبال بقا

یکی از دلایل جاه طلبی هواداران یوونتوس و راضی نبودن آنها حتی به رتبه دوم، خود مکس الگری است! مربی ای که 5 اسکودتو به یووه آورد و آنقدر خاطرات عالی با او داشت که او را برگرداندند. حالا در شرایطی کاملا متفاوت با آلگری، یووه از حضور در لیگ قهرمانان اروپا و دور از صدر جدول سری آ محروم شده است.خبر اخراج آلگری بارها تکذیب شده و باشگاه نمی خواهد به این راحتی همکاری با او را قطع کند. اما اگر مثل میلان به اینتر ببازند، نسخه جدید مکس کار نخواهد کرد. به نوعی دربی ایتالیا آلگری را از اخراج نجات می دهد و آینده یوونتوس را رقم می زند. آنها تاکنون در 3 بازی اخیر خود پیروز شده اند و حتی یک گل هم برای میزبانی دربی در شرایط نسبتا خوب به ثمر نرسانده اند.

اینتر؛ مارها برمی گردند

ترکیب احتمالی دو تیم
یوونتوس:
شزنی، دانیلو، برمر، روگانی، کوادرادو، فاجولی، لوکاتلی، رابیوت، کوستیچ، ولاوویچ و میلیک
تعویض: اونانا، اشکرینیار، آچربی، باستونی، دامفریس، بارسلو، کالهان اوغلو، مخیتاریان، دمارکو، ژکو و مارتینز

آخرین بازی
در 11 می 2022، در فینال جذاب کوپا ایتالیا، اینتر با نتیجه 4-2 یوونتوس را شکست داد و قهرمان شد. بارلا، چالهان اوغلو و پریشیچ (دوبار) برای اینتر و ساندرو و ولاوویچ برای یووه در این بازی گلزنی کردند.

یوونتوس و اینتر امشب در دربی ایتالیا که از ساعت 23:15 در تورین برگزار می شود به مصاف هم می روند.

یوونتوس؛ نجات مکس

سیمونه اینزاگی یک قدم جلوتر از آلگری است چرا که با حذف بارسلونا از لیگ قهرمانان اروپا و پیروزی در 4 بازی متوالی سری آ به طور کامل از سقوط اجتناب کرد و حداقل بعید است تا پایان فصل جایگاه خود را روی نیمکت اینتر از دست بدهد. اینتر اکنون این شانس را دارد که به صدر جدول نزدیک شود و اگر بتواند چهارمین پیروزی متوالی خود در دربی ایتالیا را تضمین کند، با رقیب بزرگی روبرو خواهد شد. او اکنون تنها 3 امتیاز از تیم دوم عقب است و این فاصله قابل جبران است. اینتر که 2 فصل پیش قهرمان سری آ است، برخلاف گذشته نتایج خوبی مقابل یووه کسب کرد و در بازی های فصل قبل مقابل این رقیب با اینزاگی پیروز شد، در حالی که حتی در فصلی که قهرمان شد، دربی را باخت. این حریف

آمار بازی
245) در 245 دربی ایتالیا، یوونتوس 110 برد، اینتر 75 برد و 60 بازی مساوی شده است.
178) در تاریخ سری آ ایتالیا، 178 بازی بین این دو تیم انجام شده است که یوونتوس در 93 بازی و اینتر در 60 بازی پیروز شده اند. 50 بازی مساوی است.
3) اینتر در 3 بازی اخیر خود مقابل یوونتوس پیروز شده است. از این 3 دربی، یکی در سری آ، یکی در سوپرکاپ ایتالیا و آخرین آن فینال کوپا ایتالیا بود. نراتزوری در 4 دربی متوالی پیروز نشده است و این شانس را دارد که رکورد جدیدی را ثبت کند.
9) در همین حال، اینتر فصل گذشته موفق شد یوونتوس را در تورین شکست دهد، که از سال 2012 در 9 بازی متوالی سری آ در خانه پیروز نشده بود. یووه در این بازی ها 6 برد و 3 تساوی کسب کرد.
0) با وجود اینکه یوونتوس یک فصل کابوس وار را پشت سر گذاشته است، آنها همچنان در سری آ تورین شکست نخورده اند. 4 برد و 2 تساوی حاصل کار شاگردان آلگری در آلیانز تورین است.
13) در 13 نبرد بین ماسیمیلیانو آلگری و سیمونه اینزاگی، مکس 7 بازی برد، یک بازی مساوی کرد و سیمونه 5 بازی برد.

صدمه دیده و محروم
پل پوگبا، لئاندرو پاردس، وستون مک‌کنی، مویس کین، ماتیاس دی شیلیو و کای جورج برای یوونتوس برای دربی ایتالیا مصدوم شدند. اینتر به دلیل مصدومیت نمی تواند از روملو لوکاکو و دانیلو دامبروزیو استفاده کند.



سرویس اخبار فوتبال خارجی