یوونتوس – اینتر/کاپیتال میزبان دربی جام حذفی ایتالیا است

ترکیب احتمالی دو تیم
یوونتوس:
شزنی، دیوکلتیان، بونوچی، دیلیخت، ساندرو، آرتور، میرتی، رابیو، کوادرادو، ولاوویچ و موراتا
تعویض: هاندانوویچ، اسکرینیار، دیفرای، باستونی، دامفریس، بارلا، بروزوویچ، چالاهان اوغلو، پریشیچ، کوریا و مارتینز



سرویس اخبار فوتبال خارجی

آمار بازی
244) در 244 دربی ایتالیا، یوونتوس و اینتر 60 بار مساوی کرده اند، بیانکونری ها 110 برد و نراتزوری ها 74 برد. البته مجموع نبردهای رسمی و غیررسمی دو تیم 258 بازی بوده که یوونتوس برنده شده است. 114 بازی و اینتر 80 بازی برد.
33) در جام حذفی ایتالیا دو تیم 33 بار به مصاف یکدیگر رفته اند. یوونتوس 15 بار و اینتر 10 بار پیروز شده اند. 8 بازی بین این دو تیم به تساوی کشیده شده است.
2) دربی ایتالیا دو بار در فینال جام حذفی برگزار شد که یوونتوس در سال های 1959 و 1965 پیروز شد.
20) یوونتوس با 20 بازی فینال کوپا ایتالیا رکورددار است. اینتر همچنین در 13 فینال بازی کرده است.
14) یوونتوس مانند سری آ بیشترین جام حذفی را کسب کرده است. این تیم که فصل گذشته به عنوان قهرمانی دست یافت، 14 بار عنوان قهرمانی را کسب کرده است.
7) اینتر سومین تیم پرافتخار جام حذفی ایتالیا بعد از یوونتوس و رم است. افعی ها 7 بار برنده شده اند که آخرین آن در سال 2011 بود.
2) در 3 فصل اخیر هیچ تیمی در فوتبال ایتالیا دو برابر نشده است. یوونتوس تاکنون چهار فصل متوالی را دو برابر کرده است. در مجموع یوونتوس 6 بار دو برابر شده است. علاوه بر یوونتوس، اینتر، لاتزیو، ناپولی و تورینو موفق به دبل شدند.
2) اینتر در دو دربی اخیر مقابل یوونتوس پیروز شده است و تنها یک بازی از 12 بازی قبلی را برده است. در این 12 بازی، یوونتوس 7 بار اینتر را شکست داد.
3) دوسان ولاوویچ سه بار در جام حذفی ایتالیا گلزنی کرده و یکی از بهترین گلزنان این مسابقات است. لائوتارو مارتینز و الکسیس سانچز از اینتر نیز دو نفر هستند.

امشب از ساعت 23:30 در ورزشگاه المپیک رم پایتخت ایتالیا مسابقه ای آغاز می شود که پس از آن اولین قهرمان فصل 2022-2021 کشور چکمه ها مشخص می شود. یوونتوس و اینتر این بار در نبردی به نام دربی ایتالیا برای یک جام به مصاف هم خواهند رفت.

یوونتوس؛ انتقام و تنها جام

صدمه دیده و محروم
بحران مصدومیت در یوونتوس همچنان ادامه دارد. دانیلو و لوکا پلگرینی مدافعان راست و چپ یوونتوس مصدوم هستند. فدریکو کیزا، وستون مک کین، مانوئل لوکاتلی و کیو ژرژز نیز دور یک شانزدهم نهایی را از دست خواهند داد. البته خبر خوب برای آلگری بازگشت خوان کوادرادو است. فدریکو دیمارکو و الکسیس سانچز نیز در اینتر مصدوم هستند. البته ستاره شیلیایی می تواند به این دیدار حساس برسد.

چند هفته دیگه اینتر یا 2 تا جام خواهد داشت یا هیچی! شروع قدرتمند اینتر در فصل با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده است. در هر صورت، سیمونه اینزاگی تیمش را در مسیر قهرمانی سری آ نگه داشته است، اما آنها باید نتایج میلان را زیر نظر داشته باشند تا ببینند آیا می توانند مانند فصل گذشته برنده شوند یا خیر. با این حال، قهرمانی در کوپا ایتالیا برای آنها کمتر از لیگ اهمیت ندارد. اینتر 11 سال است که در این تورنمنت قهرمان نشده و شاید جذابیت خاصی داشته باشد. اینزاگی حضور خود را در اینتر تثبیت کرده است، اما اگر بتواند چیزی غیر از سوپرجام کسب کند، هواداران بیشتر با او هماهنگ خواهند شد.

قهرمانی سری آ ایتالیا مدت هاست که به یوونتوس از دست رفته است. حتی تغییرات مثبت نیمه نیمه هم تیم ماسیمیلیانو آلگری را به روزهای خوب بازگرداند. حالا که سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده اند، تنها دلخوشی آنها جام حذفی است. اینتر در سوپرکاپ از فرصت یک قهرمانی دیگر مقابل خود استفاده کرد و حالا به دنبال انتقام است. در واقع، بیش از بسیاری از فصل های قبلی که یووه حذف شد، فینال این فصل و دربی ایتالیا روی آنها حساس است. آلگری برای شروع خوب فصل آینده به این جام نیاز دارد.

اینتر؛ دوتایی یا خالی؟

آخرین بازی
آوریل 2021 در بازی برگشت این فصل سری آ ایتالیا، یوونتوس در خانه 1-0 مقابل اینتر شکست خورد. چالاهان اوغلو تک گل این دیدار جنجالی را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

اخبار فوتبال خارجی –