یکی بهتر از مسی و امباپه بود! (عکس)

در خاتمه، تصمیمات صحیح در مسائل انضباطی، دویدن های سریع، عالی در محوطه جریمه، مدیریت بازی در سطح جهانی، کنترل تقریباً ده درگیری گروهی احتمالی و بلافاصله خاموش شد.
تنها اشتباه او پنالتی نکردن بازیکن آرژانتینی در پنالتی اول فرانسه بود.
در یک بازی با اتفاقات زیاد در محوطه جریمه، بدون دخالت var. سه پنالتی و یک شبیه سازی سه تصمیم کلیدی صحیح بدون مداخلات var.
در یک بازی سریع، مارسینیاک در همه صحنه ها حضور داشت و با چهار تصمیم بزرگ، بعد از بازی هیچکس در مورد او صحبت نمی کرد.
برای کسانی که به داوری علاقه مند هستند، قضاوت مارسینیاک پیامی دارد: مارسینیاک همه این کارها را بدون تند کردن انجام داد، خیلی بهتر است بدانید کجا هستید تا اینکه مثل یک خرگوش گیج بدوید، و مارسینیاک در آن کلاس بود.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، سیمون مارسینیاک شانس قضاوت فینال را داشت. تیم ملی کشورش لهستان در مرحله یک هشتم نهایی مقابل فرانسه حذف شد و اگر باخت مرحله گروهی مقابل ارزمتین نبود، او اصلا گزینه فینال جام حذفی جهان نبود.

دقیقه 109: وقتی مسی گل سوم تیمش را به ثمر رساند، دو بازیکن تعویضی آرژانتینی در زمین حضور داشتند. من به شما می گویم که قوانین این صحنه چه می گویند: هدف بد است. ضربه آزاد مستقیم از محل خطا (محل نفر اضافی).
اما این اتفاق نیفتاد. چرا؟
خوب حالا که این صحنه را بررسی می کنیم، با هم این عکس را می بینیم. بازی فینال جام حذفی آلمان 2017 بین بایرن مونیخ و آینتراخت فرانکفورت. این صحنه سومین گل فرانکفورت است. حداقل 10 بازیکن تعویضی و کادر فنی تیم فرانکفورت را قبل از به ثمر رساندن گل در زمین حساب کردم. اما هیچکدام مداخله نکردند و تاثیری بر روند بازی ندارند و تاثیری ندارند. در مورد آرژانتینی ها هم همینطور است.

دقیقه 87، بدون پنالتی برای فرانسه:
فرناندز مدافع آرژانتین توپ را از دست داد اما پس از یک ضربه از دست رفته پای خود را به موقع به عقب کشید و آن را به زمین زد. تورام فرانسوی فقط به دنبال لمسی برای پایین آوردن خود است. او تورام را می شناسد و به او هشدار می دهد. یک تصمیم در سطح جهانی. اگر این رفتارها را درست تشخیص دهید و خیلی سریع عمل کنید و آنها را تنبیه کنید، بازیکنان متوجه خواهند شد که دفعه بعد این کار را امتحان نکنید و اشتباه نکنید.

قضاوت مارسینیاک ستودنی و استثنایی بود. اگر او بهتر از امباپه و مسی نبود، در کنار آنها ابر ستاره فینال جام جهانی بود.

یکی بهتر از مسی و امباپه بود!  (عکس)

(عبدالله عبداللهی داور ملی و فوتبالیست سابق)



مجله اخبار فوتبال خارجی

پنالتی دقیقه 116 برای فرانسه:
پس از شوت امباپه به سمت دروازه، مدافع آرژانتینی با دست راست دراز شده توپ را مهار کرد. بزرگ شدن غیر طبیعی بدن. یک گسل واضح هند. مارسینیاک به درستی پنالتی می زند. یک شوت به دروازه ما باید این را یک رهگیری مؤثر بدانیم. به طور مقتضی به متهم اطلاع داده می شود
چهار موقعیت سخت در محوطه جریمه. تمام تصمیمات با دقت و اطمینان کامل گرفته شد. همه تصمیمات درست بود وار یک بار مورد نیاز نبود. آن هم در فینال جام جهانی. واقعا عالیه، Simon Marciniak تسلط کاملی بر بازی داشت.زبان بدن واضح و خوب. بسیار مصمم و متمرکز. دمای مناسب بازی را همیشه پیدا کنید. محافظت از بازیکنان کلیدی (مسی، امباپه…).
بنابراین می‌توانیم کارت گمشده اوتامندی را نادیده بگیریم… در مجموع، مارسینیاک عملکرد خوبی ارائه کرد که شایسته این فینال با کیفیت بالا بود.

پنالتی دقیقه 79 فرانسه:
درگیری ظاهری اوتامندی با کولو موانی در خارج از محوطه جریمه آغاز شد و در داخل محوطه جریمه ادامه پیدا کرد که کولو موانی پس از ضربه اضافی مدافع به پشت زانویش سقوط کرد.
ثانیه ششم این کلیپ را با دقت ببینید. بعد از اعلام پنالتی، مارسینیاک با دست نشان می دهد که نگه داشتن مهاجم دلیل پنالتی است. این پنالتی متفاوت از آرژانتین است.
با کمال تعجب، Marciniac از هیچ نقشه ای در اینجا استفاده نمی کند. حتی کارت زرد.
حتی می توانیم در مورد کارت قرمز صحبت کنیم. دیگر مدافعان آرژانتینی نمی توانستند دخالت کنند. مهاجم در موقعیت مساعدی برای گلزنی قرار داشت. یک موقعیت واضح گلزنی، بدون تلاش برای پخش توپ از مدافع. این عدم تلاش برای بازی با توپ از زرد شدن کارت قرمز جلوگیری می کند. var دخالتی نداشت. شاید بتوانیم دلیل عدم کنترل کامل توپ توسط مهاجم را بیان کنیم.
البته یک چیز را به شما بگویم. در این تورنمنت ها متوجه شده ایم که فیفا می خواهد مسابقات را تا جایی که ممکن است با 11 بازیکن در مقابل 11 بازیکن به پایان برساند. و این یعنی کارت قرمز کمتر. دیدیم که این تورنمنت یکی از کمترین کارت قرمزهایی است که استفاده شده است. به یاد دارید چه اتفاقی برای متئو لاهوز افتاد که منجر به فرستادن او به خانه شد. اما چه کسی حتی کارت زرد هم نداشت؟

ممکن است قوانین در مورد این صحنه ها چیز دیگری بگوید، اما آیا ما واقعاً می خواهیم چنین اهدافی ممنوع و غیرمجاز باشد؟ قطعا نه.
فرانسه در این بازی هفت تعویض انجام داد. در نگاه اول، این ممکن است غیرعادی به نظر برسد
پنج تعویض در سه شیفت برای هر تیم به اضافه یک تعویض اضافی در وقت اضافه مجاز است.
آسیب به سر: تیمی که مشکوک به ضربه مغزی شده است یک تعویض اضافی دریافت می کند. هدف این است که به تیم ها این امتیاز را بدهیم که بازیکنی را که از ناحیه سر آسیب دیده است حذف کنند. این که آیا آنها نگران جایگزین های خود هستند یا با مشکل آسیب دیدگی سر دست و پنجه نرم می کنند. تعویض به پایان رسید، زیرا ادامه بازی با وجود ضربه مغزی احتمالی بدترین وضعیت ممکن است و می تواند جان بازیکن را به خطر بیندازد.
فرانسه از همه این تعویض ها استفاده کرد.

سه پنالتی که هر کدام می توانست سرنوشت فینال را تغییر دهد، علاوه بر ده ها صحنه مهم دیگر از جمله در آخرین دقیقه بازی که مدافع آرژانتین مقابل دروازه زانو زد و توپ را به دروازه بان پاس داد. و داور به درستی و به طور معجزه آسایی تشخیص داد که این توپ، نه یک پاس عقب، سیمون مارسینیاک را به یک رئیس قدرتمند در زمین لوسیل تبدیل کرد. رهبری که نه با فریادها و کارت هایش که با دقت سوت هایش اقتدار خود را به نمایش گذاشت.

پنالتی دقیقه 21 برای آرژانتین
دی ماریا دمبله را دریبل می زند و وارد محوطه جریمه می شود. پای دی ماریا روی ساق پای دمبله گیر می کند. (برای درک بهتر به دایره زرد رنگی که در تصویر در صفحه بعد مشخص کردم نگاه کنید) می چسبد و می افتد. این دمبله است که مسئول تماس است. چون پا در راه دی ماریا گذاشت و این هم دلیل سقوط دی ماریا است. تصمیم خوب مارسینیاک بدون دخالت var

سه صحنه جنجالی این بازی را مرور می کنیم که در آن تعجب می کنیم:


سرویس خبر شماره: 1860204
28 دسامبر 1401 در 10:04 ب.ظ
1.5 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

قضاوتی شایسته بهترین فینال تاریخ

90+4 دقیقه: به نظر من، کاری که رومرو انجام می دهد، خم کردن قانون “عدم پاس برگشتی” است. در صورت ضربه زدن به توپ، دروازه بان اجازه ندارد با دستان خود توپ را لمس کند. بنابراین رومرو زانو می زند و به توپ ضربه می زند. برو پیش دروازه بان بنابراین این یک ترفند برای دور زدن قانون مورد بحث است که منجر به یک ضربه آزاد غیر مستقیم و یک اخطار برای رومرو می شود. اما مارسینیاک اجازه داد بازی ادامه پیدا کند. چرا؟
احتمالاً، از نقطه نظر فنی، مارسینیاک می تواند استدلال کند که هیچ دور زدن قانونی برای من وجود ندارد.
اما بحث من این است که هیچکس در فینال جام جهانی اینطور سوت نمی زند (چنین صحنه های جنجالی را سوت می زند). هیچ کس این را نمی خواهد، فقط به داور فشار وارد می کند. پس بهترین کار را انجام دهید: به بازی ادامه دهید.

اما شاید شانس بیشتری برای فیفا بود که در کمال تعجب به این داور باتجربه اجازه داد تا در حساس ترین دیدار جام جهانی 2022 قطر قضاوت کند. داوری که با خطاهای کمتر و سوت های دقیق در صحنه های مهم به فینال جام جهانی رسید.

او در صحنه های کلیدی چنان استادانه و بی عیب و نقص اجرا کرد که می توان از دیگر اشتباهاتش چشم پوشی کرد. در ادامه چند صحنه مهم از این بازی بررسی می شود: