یک بام و دو هوا برای ممنوعیت جذب بازیکن خارجی!


سرویس خبر شماره: 2048607
25 ژوئن 1403 در 8:01 ب.ظ.
1.4K |

0نقطه نظر

چرا در بسکتبال این اتفاق می افتد اما فوتبال نه؟

فرزین: فدراسیون باید تصمیم ممنوعیت حضور بازیکنان خارجی در لیگ دسته اول بانوان را به ما نشان دهد.

یک بام و دو هوا برای ممنوعیت جذب بازیکن خارجی!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، صبح امروز در حالی که جزئیات جدیدی از فرمت اولین دوره لیگ قهرمانان بانوان آسیا اعلام شد، خاتون بام به عنوان انحصاری نماینده ایران درخواست جدی از فدراسیون فوتبال برای برگزاری یک بازی قوی دارد. حضور در این مسابقات مجوز بازیکنان و مربیان خارجی درخواستی است که خاتون بام از فدراسیون مطرح کرد و حتی برای پیگیری آن به وزارت ورزش مراجعه کرد. با توجه به پاداش ارزشمندی که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تیم های شرکت کننده در لیگ قهرمانان زنان آسیا در نظر گرفته و عدم امکان پس گرفتن این جوایز به دلیل تحریم های موجود؛ خاتون می تواند این جوایز را برای خرید بازیکن و مربی خارجی خرج کند. همان کاری که در حال حاضر باشگاه های فوتبال مردان انجام می دهند.

ایمان فرزین قائم مقام خاتون در این باره به “مجله اخبار فوتبال” گفت: من دیگر نمی دانم چگونه به این مشکل برخورد کنم! هیچ ممنوعیت و محدودیتی از سوی وزارت ورزش وجود ندارد. همانطور که می بینید، اکنون بازیکنان خارجی در لیگ هایی مانند بسکتبال بانوان حضور دارند و حتی آنها آمریکایی هستند. اما متأسفانه دوستان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ می خواهند توپ را به زمین وزارت ورزش بیندازند و بگویند که ممنوعیت دارد. این سوال کاملا داخلی است و از فدراسیون فوتبال نشات می گیرد. من نمی دانم پشت این چه فلسفه و تفکری است، اما می دانم که هیچ ممنوعیتی برای موسسات عالی وجود ندارد.

او ادامه داد: در حال حاضر دروازه بان خوبی در ایران نداریم و باید بتوانیم بازیکن خارجی جذب کنیم. اما انگار برای دوستان مهم نیست که 4/5 به آسیا برویم تا آبروی خود را به دست آوریم و از دست بدهیم.

فرزین افزود: من می گویم اگر مصوبه ای هست به ما اطلاع دهید. در صورت وجود ممنوعیت، به استناد این مصوبه مصوب هیئت مدیره فدراسیون، رسماً به ما اطلاع دهید. حضور بازیکنان خارجی ممنوع است اما اعلام نمی کنند. آیا ممکن است یک بسکتبالیست آمریکایی بیاید، ویزا بگیرد و بازی کند، اما برای جذب بازیکن آسیایی با حجاب دچار مشکل شویم؟

مجله اخبار فوتبال داخلی