یک توصیه؛ رجوع به دستیاران یحیی گل محمدی شود!



بی شک یکی از دلایل موفقیت یحیی گل محمدی در فوتبال باشگاهی در سال های اخیر انتخاب یک دستیار اول قوی برای خود است. دستیاران پس از پایان کار با یحیی گل محمدی و زمینه سازی برای جدایی، سرمربی لیگ برتر شدند.

یکی از اولین دستیاران یحیی گل محمدی مجتبی حسینی بود. مربی ای که سال ها دستیار یحیی گل محمدی در ریخته گری آهن و تراکتور بود. این مربی فصل گذشته سرمربی تیم آلومینیوم اراک بود و قبل از پیوستن به آلومینیوم اراک در تیم هایی چون ذوب آهن، نفت مسجد سلیمان، پیکان و … کارنامه خوبی به عنوان بازیکن اول از خود به جای گذاشت. از دیگر دستیاران یحیی گل محمدی می توان به ساکت الهامی اشاره کرد. مربی ای که پس از جدایی از یحیی گل محمدی با تیم های تراکتورسازی و نساجی جام حذفی را بالای سر برد و دو بار در بحرانی ترین شرایط به نساجی کمک کرد تا زنده بماند. حمید مطهری با یحیی گل محمدی هم کار می کرد. مربی ای که در طول فصل گذشته به عنوان اولین بازیکن لیگ نساجی شناخته شد و در هفته های پایانی با تیم تراکتورسازی به عنوان اولین بازیکن کادر فنی این تیم نتایج خوبی کسب کرد.

آخرین مربی که دستیار اول یحیی گل محمدی شد و عاقبت به خیر شد، اسمار بود. این مربی برزیلی به عنوان دستیار اول یحیی گل محمدی وارد تهران شد و پس از جدایی این مربی از پرسپولیس نفر اول کادر فنی این تیم شد. اسمار قهرمانی لیگ برتر را با پرسپولیس تجربه کرد و حالا به دنبال تیم بهتری است.

این حروف اول به ما نشان می دهد که یحیی گل محمدی در سال های اخیر بهترین دستیاران را در بین تمامی مربیان لیگ برتری انتخاب کرده است و بی شک یکی از دلایل موفقیت او در فوتبال باشگاهی ایران و آسیا همین است. دستیارانی که خوب تمرین می کنند و بالاتر از همه نشان می دهند که توانایی نفر اول شدن را دارند. اما بسیاری از مدیران لیگ برتری از ترس اینکه روزی پست خود را به دستیارشان بسپارند مربیانی را انتخاب می کنند که کاریزماتیک نیستند.

سوال مهم و اساسی در اینجا این است که اگر دستیار قویتر از سرمربی نباشد و شخصیت نفر اول بودن را نداشته باشد، چگونه در مواقع بحران به مربی-لیدر کمک می کند و به نفر اول توصیه درست می کند. کسی از تیم؟ یحیی گل محمدی در سال های اخیر دستیاران خود را به درستی انتخاب کرده است که هر کدام ایده و نظر خود را دارند و نشان داده اند که در کنار یحیی گل محمدی نفر اول هستند و می توانند یاور خوبی برای یحیی باشند.

حالا مهم ترین ویژگی شخصیت یحیی دیگر یحیی تایم نیست. او بیشترین نماینده را در لیگ برتر داشته است و می تواند رکوردی جاودانه از خود به جای بگذارد.

بیشتر بخوانید: وقتی جام در باشگاه پرسپولیس استراحت کرد/ درود بی پایان بر محرم نویدکیا، عثمر و چند چهره مودب و متشخص…



سرویس داخلی اخبار فوتبال