50 میلیارد از درآمد پرسپولیس از بین رفت!


سرویس خبر شماره: 1970674
14 اکتبر 1402 ساعت 15:00.
3.6 هزار |

9نقطه نظر

همه چیز در انحصار سازمان لیگ است.

باشگاه پرسپولیس نتوانست از حداکثر توان خود برای درآمدزایی استفاده کند.

درآمد 50 میلیاردی پرسپولیس از بین رفت!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، باشگاه پرسپولیس هفته گذشته از انعقاد قرارداد با شرکت ایرانسل خبر داد و با افشای این قرارداد در سامانه کدال، اعلام کرد که این قرارداد اسپانسری 120 میلیارد درآمد مالی برای قرمز ارتش به همراه دارد. در یک سال

نکته مهم این است که پرسپولیس رقم 120 میلیارد را در نظر گرفته بود در حالی که پیش از آن بودجه ایرانسل برای مسئولیت اجتماعی در ورزش برای سال جاری 130 میلیارد تومان اعلام شده بود و این موضوع سوالاتی را در ذهن هواداران پرسپولیس و اهالی فوتبال ایجاد کرد. . .

به نظر می رسد باشگاه پرسپولیس نتوانسته حق تبلیغات محیطی فصل جاری را بگیرد و این حق به سازمان لیگ داده شده است.

مشکی30 درصد برای سازمان لیگ، 2000 ثانیه برای پرسپولیس
چهار سال پیش تبلیغات محیطی منبع درآمدی برای سازمان لیگ بود اما با درخواست پرسپولیس و استقلال برای اعطای حق تبلیغات محیطی، سازمان لیگ این امتیاز را به دو باشگاه ارغوانی اعطا کرد. اما این موضوع با جنجال های فراوانی همراه شد و دو باشگاه پرسپولیس و استقلال نتوانستند آن طور که می خواستند کار خود را پیش ببرند و همیشه سایه مشکلات مرتبط با اقدامات سازمان لیگ را بر سر داشتند.

نکته جالب اینجاست که حتی در زمان اعطای حق تبلیغات محیطی به پرسپولیس و استقلال، سازمان لیگ 30 درصد سهم خود را دریافت کرد. یعنی اگر دو باشگاه از هر بازی خانگی 10 میلیارد درآمد داشتند، 3 میلیارد به سازمان لیگ می دادند، 2 میلیارد به اجاره ورزشگاه آزادی می رفت و دلال هم حدود 25 درصد سهم خود را می گرفت. که مجموع درآمد پالشوها به کمتر از 3 میلیارد خواهد رسید.

سازمان لیگ سال گذشته برای هر مسابقه 1000 تا 2000 ثانیه تبلیغات محیطی به پرسپولیس داد و شیرهای سرخ تمام فضای خود را به ایرانسل فروختند و 20 میلیارد تومان برای 15 مسابقه در اقامتگاه دریافت کردند. یعنی برای هر مسابقه حداکثر 33 دقیقه و حداقل 16 دقیقه تبلیغات محیطی داشتند.

1935769

مشکیرویای درآمد 170 میلیاردی با ایرانسل
باشگاه پرسپولیس فصل گذشته 110 میلیارد از ایرانسل دریافت کرد که 90 میلیارد آن مربوط به تبلیغات پیراهن و 20 میلیارد آن مربوط به تبلیغات محیطی بود که اگرچه کفاف برای این باشگاه پولی پرداخت نکرد، اما مهمترین منبع درآمد باشگاه محسوب می شد.

باشگاه پرسپولیس در این فصل با موفقیت تبلیغات پیراهن را از 90 میلیارد به 120 میلیارد رساند، اما به دلیل از دست دادن حقوق تبلیغات محیطی، درآمد بیشتری را برای خود از دست داد.

باشگاه پرسپولیس امیدوار بود نیمی از تبلیغات محیطی فصل جاری را در اختیار بگیرد و با فروش تابلوهای کنار دروازه درآمد خود را به 170 میلیارد تومان برساند اما در نهایت این امر محقق نشد.

حالا پرسپولیس که 400 میلیارد تعهدات پرداختی به بازیکنان و مربیان خواهد داشت و احتمالاً 100 میلیارد هزینه اضافی به آن اضافه می شود، باید دید مدیریت خود را چگونه پیش خواهد برد.

مجله اخبار فوتبال داخلی