اعتراف بزرگ؛ من پنالتی چلسی مقابل بارسا را ​​سوت نزدم


سرویس خبر شماره: 1822975 |
16 ارديبهشت 1401 ساعت 17:37 |
2,205 امتیاز خبر|

2نظرات

در گفت و گو با میل ورزشی

هنینگ اورهبو، داور نروژی اعتراف کرد که در بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین چلسی و بارسا باید یک پنالتی برای آبی ها اعلام می شد.

چلسی یک کرنر دیرهنگام و آخرین فرصت گلزنی داشت تا پیش بیفتد. زمانی که مایکل بالاک توپ را به سمت دروازه فرستاد، ضربه او به دستان ساموئل اتوئو برخورد کرد اما داور باز هم پنالتی را باور نکرد. بالاک اوربو را با آن تصاویر معروف خشمش که کمی بعد سوت پایان را به صدا درآورد، راند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، دقیقا 13 سال پیش، در 6 می 2009، چلسی و بارسلونا در بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در اسمفورد بریج به مصاف هم رفتند. مایکل اسین در دقیقه 9 با یک ضربه باورنکردنی چلسی را پیش انداخت. دقایقی بعد بازیکنان چلسی معتقد بودند که این اشتباه پنالتی بوده است اما تام هنینگ اوربو نروژی با آبی های لندن مخالفت کرد اما در 25 دقیقه باقیمانده بازی با اخراج اریک آبیدال، بارسا 10 نفره شد.

داور نروژی در تمام این سال ها چهره منفور هواداران چلسی و حریفان بارسلونا بوده است. او در مصاحبه ای جدید با اسپورت میل گفت“مطمئنم اگر چلسی با همین گل بازی را می برد هیچ اتفاقی نمی افتاد. هوادارانش به کافه می رفتند و با خود می گفتند که چند پنالتی برای ما نگرفته اند اما ما به فینال رفتیم و “البته من فکر نمی کنم نظر چلسی خیلی منطقی باشد، اما اعتراف می کنم که باید برای چلسی پنالتی می گرفتم و همه این را می دانند.”



مجله اخبار فوتبال خارجی

در دقیقه 81 در حالی که توپ به وضوح روی دستان جرارد پیکه قرار گرفت، اوربو همچنان خطای پنالتی را باور نمی کرد و صدای تماشاگران در ورزشگاه استمفورد بریج به گوش می رسید. سپس در زمان از دست رفته، آندرس اینیستا گل تساوی معروف خود را به ثمر رساند تا بارسلونا چند ثانیه به فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2009 برسد.

بازیکنان چلسی عصبانی بودند و به دنبال پاسخی برای این دزدی بزرگ بودند. دیدیه دروگبا مقابل یکی از دوربین های اسکای اسپورت فریاد زد:” حیف است! “این شرم آور است!” گاس هیدینک، سرمربی وقت چلسی در مصاحبه ای پس از بازی گفت: “بازیکنان اشتباهات زیادی مرتکب می شوند، مربیان اشتباه می کنند، داوران اشتباه می کنند – به همین دلیل است که ما به جای آنها صحبت می کنیم.” اما دیده اید که سه یا چهار موقعیت از شما گرفته شده است؟ با قضاوت Orbo، این بدترین عملکردی است که تا به حال دیده ام.