حمله نکونام به داور دربی خوزستان/ این داور ضعیف است!

نکونام گفت: در هفته های آینده دستیاران ما می آیند اما مشکل اصلی ما این است که باشگاه نتوانست آیادا پاتوسی و موسی کولیبالی را به تهران بیاورد. من به آماده سازی آنها حسادت می کردم، امروز دیدید که این بازیکنان و اشکان دژاگه آماده نبودند، اگر آماده باشند تیم بزرگی خواهیم داشت. باشگاه نتوانست جلوی آرش رضوند را بگیرد و فرشید اسماعیلی مصدوم شد. شرایط تیم ما این است، اما مطمئنم قدرت تیم قابل احترام و خوب است.

جواد نکونام پس از تساوی بدون گل فولاد و صنعت نفت در هفته اول لیگ برتر گفت: با توجه به گرمای هوا می دانستیم که تیم حریف عقب نشینی می کند و برای کسب حداقل امتیاز بازی محکمی انجام می دهد. ما روی این موضوع تمرین کرده بودیم. امن ترین نمایشی بود که در سال های اخیر در صنعت نفت دیده ام. کاملا وارد بازی شده بودیم و اگر دروازه بان نداشتیم اتفاق خاصی نمی افتاد.

سرمربی فولاد خوزستان تصریح کرد: همان طور که در دربی ها سوت 100 هزار نفر می رود تا راضی به خانه برود، هیچ کس خون دماغ نمی شود، هیچکس ناراحت نیست و همه خوشحال هستند، با قضاوت های عرب براقی هم همین اتفاق می افتد. . با این حال من به تیم خود امیدوار هستم زیرا امتیازها و شرایطی را دیدم که به من امیدوار شد. فولاد تیم بسیار خوبی است، مشکلی نیست که هفته اول به تساوی رسیدیم.

وی افزود: شاید صنعت نفت در 6-7 دقیقه ابتدایی نیمه اول مستقیماً به سمت دروازه ما توپ می زد، اما در بقیه بازی ها مسلط بودیم و باز هم تاکید می کنم که اگر دروازه بان نداشتیم، هیچ چیزی نبود. با گل فولاد اتفاق می افتاد.» صنعت نفت فقط وقت خود را تلف کرد و بازی را به حالت تعلیق درآورد اما ما سعی کردیم سرعت بازی را بالا ببریم، از همان ابتدا به داور گفتم که تیم حریف چنین کاری انجام می دهد. هر 5 دقیقه یکی از بازیکنان صنعت نفت روی زمین می افتد.

سرمربی فولاد خوزستان گفت: تیمی که در دقایق 25 و 35 کارت زرد می گیرد یعنی برنامه آنها مشخص است. به داور هم گفتم در دقیقه 80 به دروازه بان حریف کارت زرد ندهد اما به نظر می رسد داوران تا حدودی بازی را کنترل می کنند. مرادیان در دقیقه 82 کارت زرد گرفت. اما در ابتدای بازی به او گفتم بعد از دقیقه 80 کارت می دهید و مشخص بود. من ارادتمند پدر امیر عرب براقی هستم، او دوست خوب ما و بچه محل است، اما قاضی ضعیفی است. دو سال پیش ما را مقابل نساجی شکست داد. او کارت قرمز نداد و کمک داور او هم خطا کرد و خطای سبقت گرفتن از بازیکنان نساجی را نگرفت. سه سال پیش در اهواز یک پنالتی هم برای ما نگرفت و باز هم یک بر صفر شکست خوردیم.

وی تصریح می‌کند: «سه سالی است که در فولاد هستم، هرگز این‌طور صحبت نکرده‌ام. اما من مطمئن هستم که در آینده تیمی با کیفیت خواهیم بود.

نکونام در مورد اینکه آیا فکر نمی کند تیمش نیازی به تقویت در خط حمله و بازیکنان هجومی داشته باشد و آیا قرار است بازیکن خارجی که قطعاً باید آسیایی باشد به تیمش اضافه شود، پاسخ داد: خط مقدم ما مشکلی ندارد. اما مشکل ما آمادگی تیم است، من تغییراتی را در تیمم دوست ندارم. دیدید که احسان پهلوان در اولین مسابقه چقدر خوب، روان و با ذوق بازی کرد. این به دلیل شرایط است. اما آنها برای تیم شکست خوردند. اگر نیاز به جذب در دپارتمان هجومی باشد، قطعاً در نیم فصل این کار را انجام خواهیم داد، اما اکنون در حال بررسی جایگزینی آرش رضاوند با بازیکنی هستیم که به غیر از اینکه نمی توانیم کلید خود را حفظ کنیم، بازیکن دیگری را از دست داده ایم. بازیکن، ما هم نتوانستیم بازیکن بگیریم. در این پست مهم ترین کاری که باید انجام دهیم این است که برای این پست بازیکن جذب کنیم. امیدوارم فرم تیم فولاد زودتر مشخص شود و بتوانیم سریعتر به اهدافمان برسیم.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

وی افزود: چه اشکالی دارد که یک قاضی جوان را که کاملا مجهول و ناشناخته است قرار دهیم؟ حالا فهمیدم که چرا فریدون اصفهانیان نام عرب براقی را در لیست داوران ما قرار داده است. او مخصوصاً برای تیمی که می‌خواهد فوتبال بازی کند و سرعت بازی را بالا ببرد در قضاوت ضعیف است، اما برای تیمی که در جلو هدف دارد و می‌خواهد با اتلاف وقت بازی را بخواباند، این عالی است زیرا همه را آزار می‌دهد. بازی امروز چند دقیقه متوقف شد و دروازه بان صنعت نفت چند دقیقه روی زمین افتاد؟ حداقل مرادیان هفت دقیقه از دست داد. ناگهان سه نفر را روی زمین دیدیم. من با صنعت نفت مشکلی ندارم و به سبک بازی آنها احترام می گذاریم.

نکونام گفت: نظر شخصی ام را می گویم که امیر عرب براقی داور ضعیفی است، ایرادی ندارد که بگوید من بازیکن ضعیفی بودم چون این نظر شخصی اوست، این داور برای تیمی که می خواهد قرار دهد ایده آل است. فوتبال به بازیکن حریف کارت می دهد ولی خواهش می کنم این کارها را با تیم ما انجام ندهید این قضاوت برای ما سنگین است او در نیمه اول داخل محوطه جریمه خطا داشت که امیدوارم این خطا انجام شود. نه پنالتی.در کل قضاوت های او نشان می دهد که داور ضعیفی است.باور شخصی من این است که در دیدار تیم های خوزستان و شمال باید از بهترین داوران خود استفاده کنیم.