آسیب دیدگی همسترینگ ویرجیل فن دایک – تجزیه و تحلیل علل و زمان بازگشت او – باشگاه لیورپول

تعداد بازی‌هایی که او در سطح بالای فوتبال انجام داده است – به ویژه پس از بازگشت از آسیب دیدگی رباط‌های چندگانه زانو و سطحی که در آن بازی کرده است – گواهی بر برنامه‌ریزی آمادگی جسمانی و تعهد اوست.

آیا مصدومیت مربوط به مصدومیت قبلی زانویش است؟

نگرانی اصلی آسیب مجدد است.

دوحه، قطر - شنبه، 3 دسامبر 2022: ویرجیل ون دایک هلندی پس از بازی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فوتبال قطر 2022 بین هلند و ایالات متحده آمریکا در ورزشگاه بین المللی خلیفه جشن می گیرد.  هلند 3-1 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)


(تصویر سر کوتاه عضله دوسر فموریس نیست)

لیورپول، انگلستان - شنبه، 3 سپتامبر 2022: ویرجیل ون دایک از لیورپول در جریان بازی لیگ برتر انگلیس بین اورتون اف سی و لیورپول اف سی، بیست و چهل و یکمین دربی مرسی ساید، در گودیسون پارک.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

تا آن مرحله، حتی در مورد بازیکن باتجربه ای مانند ون دایک، که تقریباً به طور قطع بارها و بارها در دوران حرفه ای خود با گرفتگی عضلانی احتیاطی مواجه شده است، واکنش گزارش شده او مبنی بر اینکه فکر می کند جزئی است، بدیهی است که چنین نبوده است.

با این حال، سطح آمادگی جسمانی و تعهد نخبه ون دایک، همراه با کادر فیزیوتراپی در کلاس جهانی لیورپول، به محافظت در برابر این احتمال کمک خواهد کرد.

علاوه بر این، حتی در مقایسه با سایر افراد در همان موقعیت، ون دایک بیشتر بر آگاهی از موقعیت و ضریب هوشی بالای خود متکی است تا فیزیکی بودن بازی.

پس از بازگشت ون دایک، نگرانی وجود دارد؟

اما فان دایک اگر جام جهانی نبود به هر حال در لیگ برتر در مسابقات نسبتاً پرفشار بازی می کرد و با توجه به حذف هلند در یک چهارم نهایی استراحت خوبی داشت.

نیازهای مداوم به عضله در طول فوتبال توضیح می دهد که چرا این ماهیچه یکی از شایع ترین عضلات آسیب دیده است (و همچنین یکی از آسیب دیده ترین عضلات – بعداً در مورد آن توضیح خواهیم داد).

گروه همسترینگ گاهی اوقات “جایگزین ACL” نامیده می شود زیرا به پشتیبانی از عملکردهای یکسان رباط کمک می کند.

زخمی چیست؟

ون دایک عضله همسترینگ خود را که اغلب به صورت عامیانه به مفرد گفته می شود آسیب دیده است، اما در واقع گروهی از سه عضله است که از قسمت خلفی (پشت) ساق پا تا زانو می گذرد.

به عنوان یک مدافع میانی، ون دایک مجبور نیست به اندازه یک وینگر دوی سرعت با شدت بالا انجام دهد (و به یاد داشته باشید که دوی سرعت رایج ترین مکانیسم برای آسیب دیدگی عضلات همسترینگ است).

اولین مورد، محل خاص پارگی است.

عضلات همسترینگ چندین عملکرد را انجام می دهند: تثبیت هر دو باسن و زانو، همراه با حرکت اصلی برای خم کردن (خم کردن) زانو و باز کردن کل پا به عقب.

دوم – و نکته مثبت در مورد ون دایک – خواسته های موقعیتی و سبکی از بازیکن است.

اینها معمولاً با جدول زمانی بازگشت سه تا شش هفته ارائه می شوند، اما بسته به عوامل متعدد در آنجا اختلاف وجود دارد.

با توجه به اینکه ویرجیل فن دایک به دلیل آسیب دیدگی همسترینگ در کنار زمین قرار دارد، دکتر راجپار برار علت و تاریخ احتمالی بازگشت این بازیکن هلندی را ارزیابی می کند.

آسیب‌های نزدیک به تاندون همسترینگ (چه نزدیک به نقطه شروع در توبروزیته ایسکیال یا نزدیک‌تر به نقطه انتهایی در زانو) در مقایسه با آسیب‌های نزدیک به وسط عضله شکم، بازگشت از آن‌ها بیشتر طول می‌کشد.

لیورپول، انگلیس - دوشنبه، 31 اکتبر 2022: ویرجیل فن دایک (R) و جیمز میلنر از لیورپول در یک جلسه تمرینی در مرکز آموزشی AXA قبل از بازی روز ششم لیگ قهرمانان اروپا در گروه A بین باشگاه لیورپول و ناپولی SSC.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

لیورپول، انگلستان - شنبه، 17 اکتبر 2020: میسون هولگیت، بازیکن اورتون، پس از خطا کردن ویرژیل فن دایک، بازیکن لیورپول، در جریان بازی لیگ برتر انگلیس بین اورتون اف سی و لیورپول، دویست و سی و هفتمین دربی مرسی ساید، در گودیسون پارک، واکنش نشان داد.  این بازی به دلیل قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی دولت بریتانیا در طول همه‌گیری کروناویروس COVID-19 پشت درهای بسته انجام شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

مطمئناً هیچ تضمینی وجود ندارد، اما این بخشی از دارو است.

https://www.thisisanfield.com/2023/01/virgil-van-dijks-hamstring-injury-analysing-the-causes-and-when-he-could-return/ منبع:

علاوه بر این، آنها مسئول کاهش سرعت پا (کنترل غیرعادی) هنگامی که جلوی شما صاف می شود، هستند.

مصدومیت مربوط به جام جهانی است؟

به عنوان مثال، هنگام لگد زدن به توپ، دویدن (به همین دلیل است که دوندگان سرعت بالاترین میزان آسیب‌های همسترینگ را دارند) و کشش برای توپ (مخصوصاً در صورت خم شدن به جلو در قسمت بالاتنه که باعث ایجاد کشش مضاعف در گروه می‌شود).

پس چه مدت او بیرون خواهد بود؟

آسیب های عضلانی به طور ذاتی دارای تنوع زیادی هستند و همیشه به سادگی بروز نمی کنند.

در مقابل، چندین مدیر اعلام کرده‌اند که بازیکنانی که از جام جهانی بازگشته‌اند (کسانی که واقعاً بازی کرده‌اند) در مقایسه با کسانی که به دلیل شرکت در بازی‌ها در مقایسه با تمرینات و بازی‌های دوستانه شرکت نکرده‌اند، سطح آمادگی جسمانی بالاتری دارند.

به راحتی می توان گفت که دقایق اضافه شده به فوتبال پرفشار ممکن است به طور بالقوه منجر به مصدومیت شود.

در حالی که هم بازیکن و هم یورگن کلوپ مطمئن بودند که مصدومی در کار نخواهد بود، تصویربرداری بیشتر باعث شد سرمربی تیم اعتراف کند که شماره 4 او «بیش از یک ماه» از میادین دور خواهد بود.

این سطح بالاتر تناسب اندام اجازه می دهد تا حاشیه انعطاف پذیری بالاتری در برابر آسیب دیدگی داشته باشید و سریعتر به عقب برگردید.

هر سه متغیرهای کلیدی در جدول زمانی بازگشت او خواهند بود.

در مورد پارگی کامل (پارگی درجه 3)، تشخیص آن آسان است زیرا علائم قابل توجهی وجود دارد.

لیورپول، انگلیس - شنبه، 27 آگوست 2022: ویرجیل فن دایک از لیورپول در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال بین باشگاه لیورپول و AFC بورنموث در آنفیلد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

چرا ابتدا تصور شد که آسیب خفیف است؟

من نتوانستم بفهمم که ون دایک کدام پای با این مصدومیت همسترینگ آسیب دیده است، اما اگر در سمت راست بود – همان سمتی که او از چند رباط زانو از جمله ACL آسیب دید – پس این احتمال وجود دارد که مربوط به آن باشد.

همانطور که قبلاً به آن اشاره شد، تقاضای زیادی برای گروه عضلانی وجود دارد.

جزئیات فاش شده توسط باشگاه در بخش پراکنده‌تر است – موضوعی ثابت با کادر پزشکی لیورپول – اما اجازه دهید چند سوال کلیدی را بررسی کنیم.

این استرس تجمعی ممکن است خطر آسیب را افزایش دهد.

سوم – مثبت دیگر – سطح فوق العاده بالای آمادگی و تعهد ون دایک در خارج از زمین است.

فن دایک در اواسط ژانویه با شکست 3-1 لیورپول مقابل برنتفورد مجبور به ترک شد و در ابتدا تصور می شد کناره گیری او یک اقدام احتیاطی بود.

مطالعات سطح بالا نشان می دهد که 30 درصد از فوتبالیست های نخبه ظرف دو هفته پس از بازگشت مجدداً به همسترینگ آسیب می رسانند.

بر اساس آنها، من معتقد نیستم که جام جهانی در اینجا عاملی بود – با این حال، ممکن است بعداً در فصل به دلیل خستگی زیاد شود.

اما در بسیاری از موارد دیگر (با پارگی درجه ۱ یا ۲)، ممکن است به یک یا دو روز زمان نیاز داشته باشید تا ببینید چگونه علائم عینی (اگر راه رفتن یا حرکت تحت تاثیر قرار گرفته، معاینه دستی، تصویربرداری و غیره) در یک راستا یا عدم همسویی قرار دارند. با علائم ذهنی تر مانند درد بازیکن.

بر اساس اظهارات کلوپ در مورد “بیش از یک ماه”، این به نظر می رسد که به احتمال زیاد یک آسیب دیدگی همسترینگ درجه 2 باشد.

بنابراین، هنگام بازگشت پس از بازسازی ACL، با بازگشت بازیکن به سطح قبل از آسیب، استرس روی همسترینگ افزایش می یابد.