آندریاس برمه؛ از مسئولیت نظافت توالت تا گزینه ای شدن سرمربی استقلال!/ روزی که اسطوره آلمانی برای کاری غیرمنتظره وارد ایران شد.

آندریاس برمه، مدافع فراموش نشدنی تیم ملی آلمان که در سال 1990 با آلمان ها قهرمان جام جهانی شد و آخرین گل این مسابقات را مقابل آرژانتین به ثمر رساند، صبح سه شنبه بر اثر ایست قلبی درگذشت. روزهای تلخی را می گذرانند، شوک جدیدی را متحمل می شوند. بازیکنی که بعد از پایان دوران فوتبالش با مشکلات زیادی مواجه شد و البته در مقطعی نامش به استقلال تهران هم زده شد.

تاریخچه پنالتی معروف

در جام جهانی 1990 لوتارماتیوس اولین شوتزن آلمان بود، اما زمانی که این تیم در بازی مقابل آرژانتین یک پنالتی گرفت، ماتیوس اعلام کرد که به دلیل فشار روحی شدید نمی تواند پشت توپ بماند و برمه به جای آن چنین کاری را بر عهده گرفت. . از او و آن را داد. او همه تلاش خود را کرد. دیگو مارادونا، فوتبالیست افسانه ای جهان، سال ها بعد درباره این پنالتی گفت: “وقتی آندریاس پشت توپ قرار گرفت، فکر می کردم او همه چیز را خراب می کند، اما او برعکس آن را انجام داد. فکر می کردم.”

ورشکستگی و تغییر ساختار!

آندریاس برمه پس از پایان دوران فوتبالش به تجارت روی آورد، اما اتفاقات بسیار تلخی برای او افتاد تا جایی که دو بار ورشکست شد و چاره ای جز روی آوردن به سمت کارهای خدماتی برای گذران زندگی نداشت. زمانی بازیگر بزرگ ملی آلمان به عنوان مدیر خدمات نظافت توالت یک شرکت در این کشور فعالیت می کرد و این موضوع بازتاب گسترده ای داشت.

آندریاس برمه، فرانتس بکن باوئر و لوتار ماتئوس

پیشنهاد سرمربی استقلال

این بازیکن بزرگ آلمانی به مربیگری نیز روی آورد اما در کشور خود نتوانست موفقیتی کسب کند و به همین دلیل می خواست این کار را در خارج از آلمان و حتی خارج از اروپا انجام دهد. در چنین شرایطی پس از جدایی امیر قلانوی از استقلال در بهار 1393، آندریاس برمه یکی از گزینه های خارجی بود که به عنوان سرمربی ارزان قیمت به سرپرستی باشگاه استقلال معرفی شد اما در نهایت به این نتیجه رسیدند. که بهتر است با یک سرمربی ایرانی کار کند و به سراغ پرویز مظلومی رفت.

سفر کاری به تهران

وضعیت آندریاس برمه در سال های اخیر بهبود یافته است و او به عنوان سفیر تبلیغاتی برای برخی شرکت ها کار می کرد. در همین راستا او در بهار سال گذشته و پس از قرعه کشی مرحله گروهی جام جهانی 2022 به همراه لوتار ماتیوس و پیرلوئیجی کولینا از دوحه به تهران پرواز کرد تا در مراسم افتتاحیه یک باشگاه خصوصی شرکت کند. . بازیکن بزرگی که روزگاری عکس هایش روی جلد مجلات ایرانی خوشرنگ بود و در مقطعی کاندیدای سرمربیگری استقلال شد، حالا دیگر از دنیا رفته و فوتبال آلمان نیز دومین ستاره بزرگ خود را در این ماه های اخیر از دست داده است. .

در مورد این موضوع: شوک برای فوتبال آلمان; آندریاس برمه درگذشت

آندریاس برمه؛  از مسئولیت نظافت دستشویی تا تبدیل شدن به گزینه سرمربی استقلال!  / روزی که اسطوره آلمانی برای افتتاح سالن بدنسازی به ایران آمد

سرویس اخبار فوتبال خارجی