استقلال شاید تنها تیم سه دفاعی لیگ برتر باشد!

فوتبال سه جانبه دفاعی در لیگ برتر هنوز طرفداران زیادی پیدا نکرده است. با این حال فصل گذشته چندین تیم لیگ برتری سه دفاع انجام دادند.

شاید استقلال این فصل تنها تیمی باشد که سه دفاع در لیگ برتر دارد. در بازی دوستانه استقلال با 3 دفاع مقابل هواداران آبی پوشان به میدان رفت اما تیم هواداران با 4 دفاع با هدایت ساکت الهامی که بازی خوبی را مقابل آبی ها انجام داد، بازی کرد. این بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید.

ریکاردو ساپینتو در آخرین بازی تیمش در فصل گذشته، شاگردانش را با نتیجه 2-4-4 به میدان فرستاد اما در دیدارهای دوستانه نشان داد که با استقلال به فوتبال سه نفره در دفاع رفته است. چون آبی ها فصل گذشته با این روش قهرمان لیگ برتر شدند و بهترین خط دفاعی را داشتند و با این روش ذهنیت خوبی دارند. بنابراین او به هیچ وجه سعی نکرد شیوه بازی آبی ها را تغییر دهد که بدون شک یک تصمیم حرفه ای است.

در لیگ های معتبر دنیا تعداد تیم هایی که با 3 دفاع بازی می کنند در حال افزایش است و این به این دلیل است که تعداد نفرات در حمله بیشتر است اما تیم هایی که با 4 دفاع به میدان می روند نیازی نمی بینند. با سه دفاع میانی بازی کنند چون معتقدند با اضافه شدن یکی از مدافعان کناری در خط حمله سه نفر در خط دفاع می شوند اما همین مدافع باید در طول دفاع به خط دفاع برگردد و در این صورت به این ترتیب، ضریب اطمینان در دفاع افزایش خواهد یافت. نمی توان انکار کرد که تیمی که با سه مدافع میانی بازی می کند از نظر بازی تیم بهتری است.


سرویس خبر شماره: 1837263
17 اوت 1401 @ 1:39 ب.ظ
28.8K امتیاز خبر|

46نقطه نظر

چه زمانی فوتبال سه دفاعی جزو فوتبال ایران می شود؟ به نظر می رسد این روش برای جا افتادن در فوتبال ایران نیاز به زمان دارد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، به نظر می رسد استقلال این ذهنیت را تغییر داده است. چون فصل گذشته با سه دفاع قهرمان لیگ برتر شد و بهترین خط دفاعی را داشت. با این حال می گویند در فوتبال این سیستم نیست که باعث موفقیت تیم ها می شود. عامل موفقیت تلاش بازیکنان در زمین است و شما می توانید به هر شکلی موفق شوید. دیگر تیمی که فصل گذشته اکثر بازی های خود را با 3 دفاع انجام داد، نساجی با هدایت ساکت الهامی بود. تیمی که دوازدهم لیگ برتر بود اما جام حذفی را برد. همچنین لازم به ذکر است نساجی با 34 گل پس از شهر خودرو و نفت مسجد سلیمان بیشترین گل را در لیگ برتر به ثمر رسانده است. همچنین این تیم در 4 هفته گذشته پس از جدایی ساکت الهامی، سبک بازی خود را به 1-3-2-4 تغییر داد.

استقلال تنها تیم فوتبال با سه دفاع لیگ برتر خواهد بود یا سایر تیم ها هم تصمیم می گیرند اینگونه بازی کنند؟ پاسخ این سوال با شروع لیگ برتر و هفته اول مسابقات مشخص می شود.



مجله اخبار فوتبال داخلی