استیلی: خاطرات من در قرعه کشی زنده شد

حمید استیلی، مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: رئیس فدراسیون به رئیس فیفا گفت اگر سیاست از ورزش جدا شده است چرا پول فدراسیون فوتبال ایران بلوکه شده است؟

به گزارش “مجله اخبار فوتبال” و به نقل از تسنیم، حمید استیلی درباره دیدار جمعه شب مسئولان فدراسیون فوتبال با اینفانتینو گفت: دیدار جمعه شب اتفاق بسیار خوبی برای فوتبال کشور بود. در چند روزی که در قطر بودیم، رئیس فدراسیون برای برگزاری این جلسه به دبیرکل فیفا تذکرات زیادی داد که در نهایت با آن موافقت شد.

استیل گفت: “انگلیس نایب قهرمان اروپا شده است و ساوت گیت چندین سال با این تیم کار کرده است و مطمئناً یکی از مدعیان این فصل است.” آمریکا تیمی است که اکثر بازیکنانش در خارج از کشور بازی می کنند و مطمئنا حریف سرسختی خواهد بود.

وی درباره برنامه تیم ملی برای مسابقات مقدماتی گفت: با نمایندگان هفت یا هشت کشور صحبت کرده ایم اما هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم زیرا دلایلی برای آن وجود دارد. چون در خرداد ماه باید یک بازی تدارکاتی داشته باشیم، کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی در آن زمان در مسابقات حضور دارند، بنابراین امکان بازی با این تیم ها وجود ندارد.


سرویس خبر شماره: 1817761 |
14 فروردين 1401 ساعت 08:15 |
767 امتیاز خبر|

0نظرات

استیلی خاطرنشان کرد: بحث دیگری که در جلسه عصر جمعه برگزار شد، مشکلات مالی فدراسیون فوتبال بود و رئیس فدراسیون خطاب به رئیس فیفا گفت: اگر سیاست از ورزش جدا شده است، چرا پول ایرانی است. فدراسیون فوتبال مسدود شد؟ ? این موضوع باعث شد اینفانتینو به ما حق بدهد و گفت که در دیدار با شیخ سلمان راه حل مناسبی برای این موضوع پیدا خواهد کرد.

وی افزود: مجیدی با توجه به تسلط کامل به زبان انگلیسی، بوروکراسی و دیپلماسی ورزشی را به خوبی رعایت کرد و خوشبختانه رئیس فیفا صحبت های مسئولان فدراسیون فوتبال را بسیار صمیمانه شنید و علاوه بر این به ابهامات خاصی پاسخ داد.

وی ادامه داد: جلسه دیشب بیش از 30 دقیقه به طول انجامید و مطمئنا این اتفاق برای فوتبال کشور مثبت خواهد بود. حتی با رئیس فدراسیون جهانی فوتبال درباره جدایی ورزش از سیاست و مسائل مختلف صحبت کردم و همه از او درباره خواسته های ایران از فیفا پرسیدیم.

مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان در واکنش به اظهارنظرهای مختلف مبنی بر همگروهی ایران با انگلیس و آمریکا و یک تیم دیگر در پلی آف و اینکه خیلی ها مدعی هستند تیم ایران سخت نیست، یادآور شد: اینطور نیست و هیچ بازی آسان نخواهد بود 32 تیم برای مبارزه وارد جام جهانی می شوند و هیچ بازی آسان نیست.

وی ادامه داد: اتفاقاً برگزاری این مسابقه مصادف با تاریخ بازی خاطره انگیز ایران و استرالیا بود و خاطرات ما زنده شد. روز شنبه با سایت فیفا مصاحبه ای داشتم و در مورد بازی ایران و آمریکا صحبت کردم و خاطرات آن بازی را تعریف کردم. امیدوارم در این دیدار که در چارچوب جام جهانی برگزار می شود، یک بازی جوانمردانه و پرشور توسط ملی پوشانمان برگزار شود و بهترین نتیجه را کسب کنیم.



مجله اخبار فوتبال داخلی

استیلی درباره آنچه که هم تیمی ایرانی اش در جریان قرعه کشی به او یادآوری کرد، گفت: 24 سال از دیدار ایران و آمریکا می گذرد و یک سال دیگر یک ربع قرن دیگر باقی مانده است. زمانی که مقابل آمریکا بازی کردیم، تجربه بین المللی بازیکنان ما کم بود، اما الان شرایط به گونه ای است که هر چهار سال یک بار به جام جهانی می رویم و بازیکنان مختلفی در اروپا داریم.

مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: حضور دایی و مهدوی کیا در مراسم قرعه کشی نیز باعث اعتبار و اعتبار فوتبال کشور شد و در کنار این موضوع در جلسه ای با رئیس فیفا نیز مطرح شد. مجیدی در جلسه جمعه شب به اینفانتیو گفت که اکنون در تلاش است فضا را برای اسکان زنان آماده کند. البته این نیاز به زیرساخت دارد.

مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان تاکید کرد: با این شرایط باید با تیم هایی که در پلی آف جام جهانی هستند یا تیم های آفریقایی رقابت کنیم و رایزنی ها با این کشورها از شب گذشته آغاز شده است. 15، 15 روز در خرداد ماه فرصت داریم و باید در راه جام جهانی به سه چهار بازی خوب تیم ملی نگاه کنیم.