اقدام علیه اسمار و نکونام/خودزنی به شیوه 2 بازیکن پرسپولیس و استقلال



سروش رفیعی، هافبک باتجربه (و ملی پوش سابق پرسپولیس) در دیدار مقابل نساجی قائم شهر، با شروع نیمه دوم، دو خطای جدی مرتکب شد و دو کارت زرد دریافت کرد. دومین خطای سروش رفیعی در زمانی که بازیکن نساجی در میانه میدان بود و خطری دروازه پرسپولیس را تهدید نمی کرد به وضوح نشان می داد سروش رفیعی روحیه خوبی در زمین ندارد و به همین دلیل مرتکب چنین اشتباهی شد. این اقدام سروش رفیعی در شرایطی انجام شد که پرسپولیس می توانست در پایان فصل با از دست دادن امتیاز زودتر از پیش بینی کارشناسان به قائم شهر شانس قهرمانی را از دست بدهد.

همچنین در تهران امید حامدی فر بازیکنی که چندی پیش با انجام یک حرکت خشونت آمیز در تمرین یکی از بازیکنان اصلی و تاثیرگذار استقلال یعنی کوین یاماگا را مجروح کرد و عملا نکونام را از بهره مندی از چنین بازیکنی پس از بازی مقابل ذوب باز داشت. آهان. با یک حرکت غیرورزشی به بازیکن حریف حمله کرد و به بازیکن تیم مقابل ضربه زد. رفتاری که اکنون باید شامل تعلیق چنین بازیکنی برای یک جلسه یا بیشتر باشد.

در هفته‌های پایانی لیگ برتر که خطر مصدومیت ناشی از فشار ماه‌ها تمرین و رقابت، همه بازیکنان تیم‌های لیگ برتری به‌ویژه تیم‌های قهرمانی و یا در خطر سقوط را تهدید می‌کند، رفتارهایی در پیش می‌گیرند که منجر به محرومیت می‌شود. و حذف بازیکن از لیست تیم. به نظر حرفه ای نمیاد این رفتارها علاوه بر محرومیت های انفرادی این بازیکنان، شرایط سختی را نیز برای کل تیم به خصوص سرمربیان آنها ایجاد می کند.

قطعا انتظار چنین رفتاری از بازیکنان باتجربه فوتبال حرفه ای کشورمان که در بهترین تیم های پایتخت بازی می کنند، به خصوص در هفته های اخیر که حضور یا عدم حضور برخی بازیکنان در ترکیب یا روی نیمکت وجود دارد، جای تعجب دارد. می تواند منجر به خالی شدن دست سرمربیان آنها شود.

در شرایطی که اسمار ویرا و جواد نکونام برای دیدارهای پیش رو این هفته ها روی تک تک بازیکنان خود حساب باز کرده اند، به نظر می رسد چنین رفتاری اقدامی علیه سرمربیان این دو تیم باشد، هرچند ممکن است برای مکاتبه تحت فشار بوده باشد. اما برای سرمربیانی که خود را متعهد به هواداران میلیونی می دانند تا بهترین نتیجه را کسب کنند، قطعا چنین برخوردهایی می تواند خسارت مالی و روحی زیادی به استقلال و پرسپولیس وارد کند.

بیشتر بخوانید: استقلالی ها و پرسپولیسی ها از 3 بازیکن خارجی درس می گیرند!



سرویس داخلی اخبار فوتبال