الیوت در حالی که لیورپول مدعی پیروزی 4-2 مقابل تاتنهام شد، شگفت زده شد

لیورپول تحت هدایت یورگن کلوپ با شکست 4-2 تاتنهام هاتسپر در ورزشگاه آنفیلد در بازی سی و ششم فصل 2023-2024 لیگ برتر، به شیوه های پیروزی بازگشت. محمد صلاح، اندرو رابرتسون، کودی گاکپو و هاروی الیوت هر کدام یک گل برای میزبان به ثمر رساندند در حالی که ریچارلیسون و هیونگ مین سون دروازه میهمان را به ثمر رساندند.

ماجرای جذاب شش گل در آنفیلد

پس از باخت 2-0 مقابل چلسی و تساوی 2-2 مقابل وستهم یونایتد در دو دیدار اخیر خود در لیگ برتر، لیورپول برای کسب مقام سوم به یک نتیجه مثبت نیاز داشت. شاگردان کلوپ روز یکشنبه (5 مه) مقابل تاتنهام هاتسپر به عنوان محبوب‌ترین بازی‌ها شروع کردند و برای اولین بار در چند هفته خوب، به طور کامل انتظارات را برآورده کردند.

صلاح طلسم لیورپول که پس از درگیری با کلوپ در جریان بن بست با چکش ها خبرساز شد، در دقیقه 16 دروازه تیم میزبان را باز کرد. واتارو اندو توپ را به کودی گاکپو داد و او قبل از اینکه توپ را در محوطه جریمه شناور کند، به داخل حرکت کرد. صلاح که سریع‌ترین واکنش را به این موقعیت نشان داد، توپ را از دروازه بان خارج کرد و به پشت دروازه فرستاد.

فرصت گلزنی واقعی بعدی لیورپول در دقیقه 45 به دست آمد و بار دیگر توپ در پشت دروازه قرار گرفت. ترنت الکساندر-آرنولد توپ را به سمت رابرتسون در تیرک دروازه تاب داد و به دفاع چپ اسکاتلندی اجازه داد تا آن را روی مسیر صلاح هدایت کند. وینگر راست بلافاصله به سمت گل رفت اما گوگلیلمو ویکاریو آن را دفع کرد. از شانس خوب تیم میزبان، توپ مستقیماً به رابرتسون رسید و او آن را به یک دروازه خالی تبدیل کرد.

در نیمه دوم، لیورپول درست از همان جایی که در 45 بازی اول متوقف شد، ادامه داد. پنج دقیقه بعد از نیمه دوم، الیوت توپ را از امرسون رویال گرفت، آن را تا رسیدن پشتیبانی نگه داشت و آن را در پست دور، جایی که گاکپو بود، تحویل داد. نه دقیقه بعد، الیوت یک گل به تعداد گل های خود اضافه کرد و با ضربه زدن از بیرون محوطه به گوشه بالایی رسید.

اسپرز دو گل را پشت سر هم از طریق ریچارلیسون (72 دقیقه) و سون (75 دقیقه) به ثمر رساند. با این حال، این در نهایت تبدیل به اعتصابات تسلی بخش شد، زیرا لیورپول فروشگاه خود را تعطیل کرد تا به پیروزی برسد.

هاروی الیوت در پیروزی لیورپول مقابل تاتنهام عالی بود

الیوت که یک پاس گل داد و یک پاس گل دیگر به ثمر رساند، بهترین عملکرد لیورپول در پیروزی بیانیه ای لیورپول مقابل تاتنهام هاتسپر بود. او توپ را تقریباً بی عیب و نقص به اطراف پاس می داد، به خوبی با هم تیمی هایش ترکیب می شد، بارها و بارها دروازه بان را آزمایش می کرد و سعی می کرد در هر فرصتی که به دست می آورد، هم تیمی هایش را آماده کند.

در طول بازی، الیوت پنج موقعیت عالی خلق کرد، 47 پاس را با دقت 89 درصد تکمیل کرد و چهار شوت به سمت دروازه زد. او همچنین سه توپ بلند دقیق ارسال کرد، هفت ریکاوری انجام داد و از چهار دوئل زمینی در سه بازی پیروز شد.

https://sportslens.com/news/liverpool-4-2-tottenham-hotspur-harvey-elliott/ منبع: