انتقاد دوباره وحید قلیچ از بیرانوند; نباید راه حل پرسپولیس باشد/ حق رفیع بازی



پرسپولیس در هفته بیست و ششم لیگ برتر در دیداری سخت مقابل نساجی قرار گرفت و در نهایت با نتیجه 2 بر یک پیروز شد. دروازه پرسپولیس در این دیدار با ضربه زیبای امیرمحمد هوشمند باز شد و علیرضا بیرانوند دروازه بان سرخ پوشان پس از بازگشت برای دومین دیدار متوالی نتوانست دروازه خود را بسته نگه دارد. عملکرد بیرانوند در قائم شهر و گل نساجی انتقادات زیادی را به دنبال داشت و بسیاری از هواداران پرسپولیس معتقدند او پس از بازگشت از مصدومیت هنوز به آمادگی صددرصدی نرسیده است.

پرسپولیس در 4 دیدار بدون بیرانوند موفق به ثبت کلین شیت شد و امیررضا رفیعی عملکرد قابل قبولی داشت. عملکرد وحید قلیچ دروازه بان سابق پرسپولیس بار دیگر حضور رفیعی در دروازه این تیم را طلب کرد. قالیچ معتقد است بیرانوند پارسال یکی از ارکان قهرمانی پرسپولیس بود اما این روزها به دلیل مصدومیت دست از کار کشیده است. سخنان قالیچ به شرح زیر است:

این حق شریف است که تعمیر شود

وحید قلیچ در ادامه می گوید: علیرضا بیرانوند گلر شناخته شده و بزرگ است اما هنوز آماده نیست. به نظر می رسد او هنوز مصدومیت خود را رها نکرده است و برای درک این موضوع کافی است بار دیگر گل تیم نساجی مازندران را تماشا کنید. بیرانوند اگر آماده بود به راحتی می توانست این توپ را مهار کند. در این دیدار خدا خواست اوستون اورونوف آماده و توان فنی باشد تا 2 گل به نساجی بزند و تیم ده نفره پرسپولیس را از زمین خارج کند.

وی همچنین می گوید: به نظر من امیررضا رفیعی در لیگ برتر عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست در 4 مسابقه دروازه خود را بسته نگه دارد. بازی پلی آف را در نظر نگیرید که علیرضا بیرانوند هم از راه دور در اراک گل ضعیفی به ثمر رساند. فکر می کنم رفیع حق دارد در بازی بعدی مقابل تیم طرفدار فیکس باشد. شاید عده ای به حرف من واکنش نشان دهند اما اگر علیرضا بیرانوند که در قائم شهر دیدیم داخل دروازه پرسپولیس بایستد ممکن است قهرمانی از دست برود.

دروازه بان سابق پرسپولیس با تاکید بر اینکه علیرضا بیرانوند و امیررضا رفیعی زیر نظر مربی دروازه بان های ایرانی تمرین نمی کنند، یادآور می شود: خودم را مقصر نمی دانم، اما دروازه بان ها ذهنیت خاصی دارند و باید بومی داشته باشند. بلندگو و یک ایرانی روی آنها. مربی دروازه بان فعلی پرسپولیس را نمی شناسم اما به نظر می رسد علیرضا بیرانوند با سرمربی جدید دچار افت شده است. آن زمان بود که در آخرین و آخرین فصل لیگ، علیرضا بیرانوند همواره یکی از ارکان قهرمانی پرسپولیس بوده است.

من از طرفداران اسمار هستم

در نهایت وحید قلیچ باز هم به دفاع از اسمار ویرا پرداخت و گفت: باز هم می گویم که طرفدار اسمار ویرا هستم اما فکر می کنم باید حمایت بیشتری از سوی باشگاه پشت سر او باشد. انتظار می رود این باشگاه هنگام انتخاب جانشین یحیی گل محمدی از او حمایت کند. اسمار ویرا مربی شایسته ای است که پرسپولیس را به خوبی می شناسد و دوست دارم قرارداد این بازیکن برزیلی را برای فصل آینده تمدید کنم.

بیشتر بخوانید: تکلیف 3 پرسپولیسی مشخص شد



سرویس داخلی اخبار فوتبال