بازنشستگی از فیفا؛ ما نگفتیم که جام جهانی دوسالانه خواهد بود

جانی اینفانتینو رئیس فیفا در گذشته گفته بودتصمیم برای میزبانی جام جهانی فوتبال هر دو سال یکبار به تعویق نیفتاده است. رایزنی ها در مورد این موضوع هنوز در فیفا ادامه دارد. ما ضرب الاجلی برای تصمیم گیری در این زمینه تعیین نکرده ایم و اکنون در مرحله رایزنی هستیم. از طرح میزبانی جام جهانی فوتبال در هر دو سال حمایت کنید و برخی آن را رد کرده اند، این یک برنامه جهانی است و کارشناسان در حال کار روی آن هستند تا ببینند چگونه می توان فوتبال را واقعاً جهانی کرد و همه کشورها را درگیر کرد. در نهایت ما منتظریم ببینیم کجاست. این رایزنی ها منجر خواهد شد.

الکساندر شافرین، رئیس یوفا نیز در ابتدای ماه مارس گفت که متقاعد شده است که این پروژه که مستقیما لیگ قهرمانان و باشگاه های ثروتمند اروپایی را تهدید می کند، موفق نخواهد شد.

پروژه ای که مخالف یوفا و کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی است. در بیانیه ای که چند ماه پیش توسط کمپبل منتشر شد، آمده بود:“پروژه مورد بحث به حدود 100 سال سنت جهانی فوتبال برمی گردد و تاریخ یکی از مهم ترین رویدادهای ورزشی روی کره زمین را نادیده می گیرد. کمپبل از قالب فعلی جام جهانی با قوانین و مقررات آن پشتیبانی می کند. سیستم های طبقه بندی، همانطور که در آن وجود دارد. ثابت کرده است که یک مدل موفق مبتنی بر برتری ورزشی و پاداش دادن به تلاش برنامه ریزی شده، استعداد و کار سخت است. هیچ دلیل، مزیت یا توجیهی برای تغییر فیفا (برای جام جهانی) وجود ندارد. تایید کرد که در جام جهانی که هر دو سال یک بار برگزار می شود، شرکت نخواهند کرد.”

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به دنبال تحقق ایده برگزاری هر دو سال یکبار جام جهانی است که مخالفان زیادی از جمله اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) و کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی دارد. . (کمبل).



مجله اخبار فوتبال خارجی

در اجلاس سالانه فیفا که امروز در دوحه برگزار شد، برگزاری جام جهانی هر دو سال یکبار مورد توجه قرار نگرفت.

با این حال، اینفانتینو امروز در کنگره سالانه فیفا گفت که او هرگز یک جام جهانی دوسالانه را پیشنهاد نکرده است و فقط «امکان سنجی» آن را مطالعه کرده است.
اینفانتینو در کنگره سالانه فدراسیون بین المللی در دوحه قطر گفت، جایی که موضوع داغ در دستور کار نبود.“اجازه دهید خیلی واضح بگویم، فیفا هرگز پیشنهاد میزبانی دوسالانه جام جهانی را نداده است. در آخرین کنگره فیفا (در سال 2021)، فیفا تصمیم گرفت امکان سنجی یک جام جهانی دوسالانه را مورد مطالعه قرار دهد. فیفا اصلاً هیچ چیزی ارائه نکرد و فقط به نتیجه رسید. که ممکن بود و البته عواقبی هم در پی خواهد داشت.» مرحله بعدی رایزنی، گفتگو، توافق و سازش است.


سرویس خبر شماره: 1817468 |
فروردين 11 1401 ساعت 19:00 |
6,756 |

4نظرات

در حال حاضر در حال تحلیل هستیم

فیفا از مارس 2021 هر دو سال یک بار با واگذاری مدیر توسعه خود، آرسن ونگر فرانسوی، از انتقال جام جهانی حمایت می کند، در حالی که از سال 1930 هر چهار سال یک بار برای مردان و 1991 برای زنان برگزار می شود.