بازی دوم یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا: 5 بازیکن برجسته

پس از دو شب درام بی‌نفس، ما چهار بازیکن نیمه‌نهایی فصل 2023-2024 لیگ قهرمانان اروپا را داریم. روز سه شنبه (16 آوریل)، پاری سن ژرمن (PSG) با نتیجه 4-1 برابر بارسلونا 10 نفره پیروز شد و با امتیاز مجموع 6-4 جایگاه خود را در جمع چهار تیم نهایی تثبیت کرد. در همان زمان، در آلمان، بروسیا دورتموند یک بازگشت قهرمانانه را در برابر دیگر تیم لالیگا، اتلتیکو مادرید، آغاز کرد. پس از شکست 2-1 در بازی رفت، دورتموند در بازی برگشت با هجومی برگشت و پیروزی 4-2 را به دست آورد و یک نیمه نهایی شاد را با پاری سن ژرمن رقم زد.

روز چهارشنبه، آرسنال به بایرن مونیخ سفر کرد تا در چهار مرحله پایانی صعود کند. توپچی ها هفته گذشته در بازی رفت در ورزشگاه امارات باواریایی ها را با تساوی 2-2 به پایان رساندند اما نتوانستند در بازی معکوس ادامه دهند و با شکست 1-0 در آلیانز آرنا متحمل شدند. رئال مادرید آخرین تیمی بود که به نیمه نهایی پیوست، چرا که باید تمام راه را به ضربات پنالتی می برد تا پیروزی خود را قطعی کند. پس از تساوی 3-3 هفته گذشته در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، مادرید و سیتی در پایان وقت اضافه در ورزشگاه اتحاد با نتیجه 1-1 قفل شدند. ضربات پنالتی برای یافتن برنده آغاز شد، جایی که لوس بلانکوس توانایی خود را نشان داد و پیروزی 4-3 را تضمین کرد.

ما در چهار بازی گذشته شاهد چند بازی خاطره انگیز بودیم و امروز کلاه خود را به پنج بازیکن برجسته می سپاریم. برای بررسی پنج فوق ستاره ای که در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بیشترین درخشش را داشتند، به خواندن ادامه دهید.

شماره 5 مارسل سابیتزر (بوروسیا دورتموند)

مارسل سابیتزر یکی از بهترین بازیکنان دور دوم مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود.
مارسل سابیتزر مقابل اتلتیکو مادرید یک گل زد و 2 پاس گل داد.

در شرایطی که اتلتیکو مادرید مصمم بود از برتری 2-1 خود در بازی رفت محافظت کند، بروسیا دورتموند باید از هر فرصتی که در بازی برگشت به دست می‌آمد بهترین استفاده را می‌کرد. در دقیقه سوم، مارسل سابیتزر یک فرصت طلایی برای بازگرداندن برابری در تساوی به دست آورد. اما با ناراحتی هواداران میزبان، او زمان شیرین خود را برای کشیدن ماشه صرف کرد و به سزار آزپیلیکوئتا اجازه داد تا مانع از تلاش او شود.

سابیتزر پس از هدر دادن فرصت اولیه، گرسنه‌تر شد تا تأثیر بگذارد و در نهایت موفق شد به آنچه می‌خواست دست یابد. پنج دقیقه بعد از اینکه یولیان برانت دورتموند را در مقابل دروازه اخراج کرد، سابیتزر یان مااتسن را برای گل دوم شب آماده کرد. گل به خودی متس هوملز و ضربه آنخل کورئا، بالشتک اتلتیکو را در مجموع ترمیم کرد، اما هافبک سابق منچستریونایتد اطمینان حاصل کرد که برتری آنها طولانی نخواهد بود.

در دقیقه 71، او یک هلو سانتر را وارد محوطه جریمه اتلتیکو کرد و به نیکلاس فولکروگ اجازه داد تا آن را به خانه هدایت کند. سه دقیقه بعد سابیتزر گل تساوی را به ثمر رساند و یان اوبلاک را با یک حرکت کم از لبه محوطه شکست داد. در مورد قوس رستگاری صحبت کنید!

شماره 4 کوین دی بروین (منچستر سیتی)

کوین دی بروین یکی از بهترین بازیکنان دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود
کوین دی بروین پردرآمدترین بازیکن لیگ برتر است

پس از پشت سر گذاشتن بازی رفت در رئال مادرید به دلیل بیماری، کوین دی بروین برای بازی برگشت روز چهارشنبه در ورزشگاه اتحاد وارد ترکیب منچسترسیتی پپ گواردیولا شد. این بازیکن بلژیکی مدتی طول کشید تا جای خود را پیدا کند، اما پس از آن، خاموش نشد. دی بروین توپ را در حرکت نگه داشت، بدون زحمت با هم تیمی ها ترکیب شد، چند بار یک دروازه بان را آزمایش کرد، موقعیت هایی ایجاد کرد و تنها گل منچسترسیتی در آن شب را در دقیقه 76 به ثمر رساند.

این بازیکن بلژیکی که از سمت چپ به پاس کوتاه جرمی دوکو چسبید، یک ضربه محکم از تیرک نزدیک به زمین زد و به طور کامل آندری لونین را شکست داد و سقف دروازه رئال مادرید را پیدا کرد. قبل از بیرون آمدن در دقیقه 112، دی بروین دو موقعیت ایجاد کرد، 7 پاس به یک سوم نهایی داد، سه سانتر را تکمیل کرد و دو دریبل زد.

شماره 3 جاشوا کیمیچ (بایرن مونیخ)

جاشوا کیمیچ یکی از بهترین بازیکنان دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی UCL بود.
جاشوا کیمیچ در مقابل آرسنال هیجان انگیز بود

یکی از همه کاره ترین بازیکنان جهان، جاشوا کیمیچ، هافبک بایرن مونیخ در پیروزی 1-0 مقابل آرسنال در بازی برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، یک استاد کلاس ارائه کرد. کیمیچ که به عنوان دفاع راست عمل می کرد، هر فرصتی که به دست می آورد، از جناحین پایین می رفت، موقعیت های گلزنی ایجاد می کرد، به ندرت توپ را می داد و البته در دقیقه 63 گل تساوی را به ثمر رساند.

لروی سانه در ضدحمله بایرن مونیخ پیش از اینکه رافائل گوئریرو را با یک چیپ پیدا کند، رهبری کرد. بازیکن سابق بوروسیا دورتموند با یک سانتر دعوت کننده به درون محوطه جریمه آرسنال حرکت کرد و به کیمیچ اجازه داد تا آن را از فاصله نزدیک به خانه برگرداند. جدای از گل درخشان، کیمیچ چهار موقعیت عالی خلق کرد، 56 پاس را با دقت 93 درصد تکمیل کرد و دو پاس دقیق ارسال کرد. او همچنین در هر دو تکل خود پیروز شد، سه ریکاوری کرد و در چهار دوئل زمینی به صدر رسید.

شماره 2 آندری لونین (رئال مادرید)

آندری لونین یکی از بهترین بازیکنان مرحله دوم یک چهارم نهایی UCL بود
آندری لونین 8 سیو مقابل منچسترسیتی انجام داد

کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید از تیمش خواست تا در بازی حساس مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در منچسترسیتی دفاع عمیق کنند. فشار دعوت از مسلما بهترین واحد تهاجمی جهان به این معنی بود که شب شلوغی برای دروازه بان آندری لونین خواهد بود. به افتخار بازیکنان بیرون زمین، آنها در محافظت از دروازه بان کار بسیار خوبی انجام دادند و اجازه ندادند سیتی به راحتی ضربات خود را دفع کند. وقتی آنها شکست خوردند، لونین آنجا بود تا قهرمان اروپا را ناامید کند. در طول 120 دقیقه، لونین 8 سیو در مقابل منچسترسیتی انجام داد که فقط یک بار شکست خورد.

پس از قهرمانی های خود در 120 دقیقه، دروازه بان اوکراینی به عنوان مسیحی رئال مادرید در ضربات پنالتی ظاهر شد و برناردو سیلوا و متئو کواچیچ را از روی نقطه رد کرد. پس از اینکه لوکا مودریچ ضربه خود را از دست داد، جود بلینگهام، ناچو فرناندز، لوکاس وازکز و آنتونیو رودیگر ضربه خود را از دست دادند تا در ضربات پنالتی با نتیجه 4-3 پیروز شوند.

شماره 1 کیلیان امباپه (PSG)

کیلیان امباپه 15 گل حذفی خارج از خانه در لیگ قهرمانان اروپا دارد
بریس کیلیان امباپه به پی اس جی کمک کرد تا بارسلونا را شکست دهد

کیلیان امباپه، طلسم‌کننده پاری سن ژرمن (PSG) به دلیل برآورده نکردن انتظارات در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بارسلونا، انتقادات زیادی را به همراه داشت. این بازیکن فرانسوی به ندرت خط دفاعی بارسا را ​​تهدید می کرد، زیرا میهمان هفته گذشته در پارک دو پرنس به پیروزی 3-2 دست یافتند.

روز سه‌شنبه، امباپه جبران کرد و در نیمه دوم بازی برگشت یک گل درخشان به ثمر رساند تا پاری‌سن‌ژرمن با نتیجه 4-1 مقابل کاتالان‌ها را شکست دهد. برنده جام جهانی 2018 اولین گل خود را از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61 بعد از اینکه ژائو کانسلو عثمان دمبله را در داخل محوطه به زمین آورد، به ثمر رساند. امباپه مثل همیشه سرد، تلاش خود را به گوشه بالا سمت چپ فرستاد و در مجموع 5-4 پی اس جی را به برتری رساند. مهاجم رئال مادرید پس از به ثمر رساندن گل سوم پاری سن ژرمن آرام نگرفت و در نهایت در دقیقه 89 به گل بیمه رسید.

پس از اینکه مارک آندره تراشتگن به سرعت امباپه و مارکو آسنسیو را تکذیب کرد، ژول کونده سعی کرد توپ را از مسیر آسیب‌دیده خارج کند. با این حال، دفع بازیکن فرانسوی فاقد جهت بود و مستقیماً به امباپه رسید و او از فاصله نزدیک توپ را وارد دروازه کرد. این بازیکن 25 ساله همچنین دو موقعیت ایجاد کرد، دو دریبل را تکمیل کرد و در دو بازی زمینی مقابل بلوگرانا پیروز شد.

https://sportslens.com/news/uefa-champions-league-quarter-finals-best-players/ منبع: