بدون مورینیو، رئال مادرید این همه قهرمانی را کسب نمی کرد


سرویس خبر شماره: 2019769
18 مه 1403 در 2:12 ب.ظ.
1.2K |

2نقطه نظر

با او قوت گرفتیم

دیگو لوپز از ژوزه مورینیو به عنوان معمار موفقیت های رئال در دهه گذشته در اروپا یاد کرده است.

بدون مورینیو، رئال مادرید این همه قهرمانی را کسب نمی کرد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، یازده سال پیش رئال مادرید شرایط خاصی داشت. به دلیل اختلاف مورینیو با کاسیاس، او به یکباره نیمکت نشین دیگو لوپز شد و آقای خاص به ایکر میدان نداد.

در آخرین فصل حضور مورینیو در رئال مادرید، این تیم به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید اما برای سومین بار متوالی از رسیدن به فینال بازماند. یک سال بعد، زمانی که رئال با کارلتو قهرمان اروپا شد، لوپز در لالیگا و کاسیاس در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشتند.

2019286

لوپز به تازگی بازنشسته شده در آستانه بازی برگشت رئال مقابل بایرن در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا گفت.: “من می بینم که رئال امسال برای پانزدهمین بار قهرمان می شود. این را می توان کاملاً احساس کرد. نه دورتموند و نه پی اس جی در فینال به مصاف رئال نخواهند رفت.” پی اس جی در دو بازی مقابل بارسا اصلا خوب نبود و اگر آرائوخو اخراج نشده بود و ارتقا نمی یافت.

در طول 12 سال گذشته، رئال 10 بار به نیمه نهایی رسیده و 5 بار قهرمان جام حذفی شده است. لوپز نقش مورینیو را در این موفقیت ها مهم می داند“بله، ما با مورینیو قهرمان لیگ قهرمانان نشدیم، اما درصدی از موفقیت های رئال در سال های بعد را باید به او نسبت داد. مورینیو در سخت ترین دوره و زمانی که بارسا در بهترین لحظات خود با پپ و پپ بود، هدایت رئال را گرفت. روحیه جدیدی در تیم دمیدیم ما از سال 2004 نتوانستیم به نیمه نهایی برسیم، اما از سال 2010 با مورینیو قدرت خود را در اروپا بازیافتیم.

مجله اخبار فوتبال خارجی