برترین های هفته نهم لیگ برتر; گربه سفید قوی یا گربه سیاه؟



قطار لیگ روز پنجشنبه ۲۰ آبان با انجام ۵ دیدار از ایستگاه هفته نهم حرکت کرد که در اولین بازی آلومینیوم مقابل ذوب آهن با تساوی یک بر یک به پایان رسید. شاگردان محمد ربیعی در این دیدار یک پنالتی و همچنین مقام سوم قهرمانی را از دست دادند و نادر محمدی برای دومین بار در نیم فصل از زمین مسابقه اخراج شد و رکوردی جاودانه از خود به جای گذاشت. در دومین دیدار، شمس آذر – تیم شگفتی ساز این هفته ها – پس از دو پیروزی مقابل تراکتور و فولاد، 2 بر 2 استقلالی ها را متوقف کرد. مسابقه ای که هم با پنالتی و هم پاس گل به سود حریف تمام شد و البته پخش زنده تلویزیونی هم قطع شد!

تراکتورسازی در خانه نساجی سه گل زد. هواداران پرشور پشت سر مربی اسپانیایی ایستادند و داور در یک شاهکار گلی را که ابتدا مردود اعلام کرده بود پذیرفت! تراکتورسازی در آخرین لحظات آلوز معمار این پیروزی را از دست داد تا این هفته مقابل استقلال دست و پنجه نرم کند. در دیداری دیگر در نقش دنیای قوی سفید، گربه سیاه نیمه زرد جهان شد. فصل قبل در این ورزشگاه به تساوی رسیدند که سپاهان جام را از دست داد. این دیدار تا دقیقه 90 مساوی بود و زکی پور سپاهان با یک گل به خودی اولین شکست فصل را 3 بر 2 تجربه کرد.

پرسپولیس در آخرین بازی روز پنجشنبه مقابل صنعت نفت آبادان به تساوی 2 بر 2 رسید و از نیمه اول 10 نفره شد و بعد از دقیقه 90 با گل به خودی که عمدتاً ناشی از ضعف میزبان بود. این مسابقه هم پنالتی داشت و هم جنجال مصاحبه های بعد از بازی!

3 بازی روز جمعه برگزار شد. ابتدا هواداران در ورزشگاه تستگردی مقابل پیکان به تساوی بدون گل دست یافتند، بازی سردی که به نفع هیچ یک از دو تیم نبود. مس رفسنجان در تداوم بردهای متوالی این بار فولاد را در ورزشگاه جدیدش با سه گل شکست داد. این بازیکن اسپانیایی اکنون در تیم بازنده قرار دارد و پیر برزیلی در اینجا دو گل به ثمر رساند تا بازگشت آرام و الهام بخش تیمش را جشن بگیرد. استقلال خوزستان در آخرین دیدار این هفته در خانه گل گهر را یک بر یک متوقف کرد. سرمربی یونانی گل گهر قبل از بازی پدرش را از دست داد.

رقابت های این هفته همه چیز را داشت، تاثیرگذارترین هفته لیگ برتر تا به امروز و هفته ای که همه چیز را در یک مسابقه فوتبال می دید. از گل به خودی و پاس گل به حریف، از طریق گل، پنالتی با سر و اخراج در نیمه اول و دوم و اشتباهات عجیب داوری!

تیم منتخب هفته: ملوان

در خصوص صنعت نفت آبادان که 10 بازیکن را به آزادی ترمز پرسپولیس کشاند و با وجود اینکه سپاهان اردوی مصدوم دارد، 4 امتیاز از این تیم کسر شد و قبل از این دیدار رای AFC برای بازی با اتحاد اعلام شد اما سپاهان همچنان سپاهان است. این تیم که در این فصل شکست نخورده و هفته گذشته برای اولین بار به تساوی رسیده بود، در خانه 3 بر 2 مغلوب ملوان شد تا کار بزرگ آنزلیچی ها باعث گرم شدن تنور لیگ شود. ملوان یک تیم واقعی یک دست بود و بدون نیاز به اشتباه حریف و داوری، فوتبال سپاهان را برد!

مربی هفته: مهدی تارتار (ملوان)

ما به کار محمد ربیعی یا ساکت الهامی که تیم های آبرومندی ساختند احترام می گذاریم. سعید زهیحی این هفته استقلال را متوقف کرد اما قطعا این عنوان به مهدی تارتار می رسد. او پیش از این در ذوب آهن و سایر تیم هایی که در اختیار داشت پاس سپاهان را گرفته بود. این فصل برای انزلی ها بسیار سخت بود زیرا او جایگزین چهره های محبوبی شد که همیشه در زادگاهش عملکرد خوبی داشتند. او تیم خود را ساخت و اکنون در صدر جدول رده بندی قرار دارد.

ستاره هفته: رضا جعفری (ملوان)

این هفته شیمبا، مس برزیلی سابق نیز یک گل زد، اما فقط به لیست دفاع سپاهان نگاه کنید. پیام نیازمند، میلاد زکی پور، رامین رضاییان و محمد دانشگر اعضای تیم ملی هستند. سپاهان با اختلاف تیم ستاره ماست و اولین شکست فصل را در خانه مقابل هواداران خود متحمل شد. زدن دو گل در یک نیمه برای این تیم، رضا جعفری را به ستاره هفته تبدیل کرد.

تیم منتخب هفته

(3-4-3)

دروازه بان

احمد گوهری (آلومینیوم)

مدافعان

سمت چپ: میثم تحیدست (صنعت نفت)

میانه: شجاع خلیل زاده (تراکتور)

سمت راست: رامین رضاییان (سپاهان)

هافبک

میانه: ریکاردو آلوز (تراکتور)

میانه: طالب ریکانی (صنعت نفت)

سمت چپ: حسین گودرزی (شمس آذر)

سمت راست: کوین یاماگا (استقلال)

مهاجمان

سمت راست: رضا جعفری (ملوان)

هافبک: لوسانو پریرا (مس)

چپ: محمد عمری (پرسپولیس)



سرویس داخلی اخبار فوتبال