برزیل – کامرون; فقط گل روماریو (عکس)

در نیمه اول بود که روماریو در یک تک به تک با فاصله قابل توجهی از دروازه کامرون با سبک خاص و مطمئنی که داشت به سمت دروازه این تیم حرکت کرد و با انگشتان منحصر به فرد خود با شوتی به زمین دروازه را باز کرد. . . سلسا 94 جذاب و پر ستاره نیز در نیمه دوم توسط مارسیو سانتوس و ببتو گلزنی کرد و در نهایت حریف بدبخت خود را با سه گل اخراج کرد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، 28 سال پیش و در جام جهانی 1994 آمریکا، برزیل اولین قدم را مقابل کامرون برداشت. پس از آن نمایش فراموش نشدنی در جام 90، تیم فیزیکی و جنگنده آفریقا در ترکیبی متفاوت مقابل برزیلی قرار گرفت که سبک بازی اش اصلاً شبیه تعریف همیشگی سلسائو نبود.

جالب اینجاست که آن حرکت معروف رونالدینیو (نگاه به یک طرف و پاس به طرف دیگر) برای اولین بار در همان تورنمنت و در صحنه گل دوم برزیل توسط کاپیتان دونگا، جنگنده و هافبک متعصب برزیلی انجام شد و سال ها بعد به دلیل به تکرارهای او تکرار رونالدینیو توسط او معروف شد.

گل روماریو به کامرون اما سال ها در ذهن هواداران ایرانی باقی ماند. سبک بازی خیابانی ستاره محبوب و به اصطلاح گلو کوچیکی و ضربات نرم و تکنیکی او، روماریو را به یکی از نام‌های پرطرفدار در ضیافت‌های فوتبال خیابانی این دهه در ایران تبدیل کرد.



مجله اخبار فوتبال خارجی

برزیل متفاوت و منظم این دوره، تیمی ناشناخته برای هواداران فوتبال بود. تیم خاص و منحصر به فرد جوگو بونیتو جای خود را به فوتبال تاکتیکی و معمولی کارلوس آلبرتو پریرا داد و برزیل در دوره ای که برخلاف جام 90، 86 یا 82 چندان خوب بازی نکرد، 24 سال بعد قهرمان ژول کاپ شد. جام جهانی را برد.


سرویس خبر شماره: 1817667 |
13 فروردين 1401 ساعت 12:22 |
1023 |

1نظرات

فصل فراموش شده Jugo Bonito;

تقابل برزیل و کامرون یادآور انگشتانی است که در آن زمان گل های روماریو نامیده می شد.