بزیک در پرسپولیس: بهترین فوتبال را یاد بگیرید!


سرویس خبر شماره: 2017794
10 اردیبهشت 1403 ساعت 03:29 |
113

2نقطه نظر

توصیه عجیب آقای گل بعد از حذف

پرسپولیس دو بار در اراک بازگشت قدرتمندی داشت چرا که نتوانست از ذخیره های خود استفاده کند.

بزیک در پرسپولیس: بهترین فوتبال را یاد بگیرید!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پرسپولیسی ها همان سیاستی را که در مسابقات قهرمانی اراک و جام حذفی انجام دادند، اعمال کردند و البته از آنجایی که یاد نگرفتند ترفند کنند یا در دفاع مطلق فرو روند. ، آنها دو بار برتری خود را از دست دادند.

برتری مقابل آلومینیوم در ده دقیقه ابتدایی و کسب پیروزی با دو گل در نیمه اول، دستاورد بزرگی برای پرسپولیس در گروهی بود که تنها یک بار پیروز شده بود. پرسپولیس این برتری را تا دقیقه 84 حفظ کرد اما در ده دقیقه دو گل به ثمر رساند تا بازی به وقت اضافه کشیده شود.

پرسپولیسی ها در شرایطی به بازگشت خود برگشتند که همه از تعویض های این مربی برزیلی و کنار گذاشتن نیمه بازیکن حریف صحبت می کنند و بسیاری معتقدند این تغییرات قدرت پرسپولیس را در فاز هجومی کم کرده و حریف را به ارمغان آورده است. به راحتی خط دفاعی پرسپولیس برای پرس تحت فشار بود و البته در روزی که مدافعان و بازیکنان تعویضی در دو نوبت نتوانستند کیفیت، گلزنی و شگفتی زیادی ارائه کنند.

پرسپولیس حتی در غیاب بازیکنان تاثیرگذار در فاز هجومی از جمله سروش، ترابی، خدابندلو و عبدالکریم حسن و در غیاب بازیکنانی مثل عالیشاه و صادقی در وقت اضافه دو گل دیگر به ثمر رساند و باز هم به همان امتیاز چشمگیر دست یافته بود. . برتری در ابتدای مسابقه بود، اما طبق همان فرمول زمانی قانونی، دو گل دیگر به ثمر رساند و بازی به ضربات پنالتی کشیده شد، جایی که غالباً 50-50 برنده بود و شانس بیشتر در تعیین بازی نقش داشت. تیم برنده از همیشه

پس از این شکست و حذف تلخ پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، بیشتر انتقادات به تغییرات اسمار و تصمیمات او در جریان بازی معطوف می شود. در شرایطی که باید یک کاستی بزرگ پرسپولیس را برجسته کرد و به عنوان ضعف بزرگ اینگونه بازی ها به آن اشاره کرد.

ادموند بزیک ستاره پرسپولیس می گوید: واقعیت این است که پرسپولیس دفاع از خود را بلد نیست یا اگر بهتر بگوییم دفاع مطلق را یاد نگرفته و در مواقعی که لازم است نمی تواند موضع دفاعی بگیرد و فقط به حفظ برتری و کسب پیروزی می اندیشد. .

او ادامه داد: واقعیت این است که در مسابقات حذفی فقط پیروزی و صعود مهم است و هیچکس به این مهم اهمیت نمی دهد که این برد چقدر خوب و چقدر خوب به دست آمده است، جز اینکه برخی از تیم های لیگ برتری یا شاید اکثر آنها در مسابقات لیگ برتر نیز حضور داشته باشند. با همان فرمول ادامه دهید؛ برخی برای قهرمانی و برخی برای جایگاه بهتر در جدول و سقوط نکردن هستند که در مورد دوم اصلا عجیب نیست، اما پرسپولیسی ها نمی دانند چگونه با این مدل بازی کنند و به نظر می رسد که او نمی داند. اصلا یاد نگیر پرسپولیس یاد نگرفته که خودش را روی دفاع مطلق بگذارد و در زمین اجرا نمی کند. حتی در هنگام عقب نشینی نیز طوری بازی نمی کنند که هیچ روزنه ای برای رسیدن به هدفشان باقی نماند و همچنان نیمی از توان خود را صرف حمله و رسیدن به اهداف بعدی می کنند که واقعاً گاهی اوقات لازم نیست.

بزیک که چندی پیش با تیم کیا قهرمان جوانان تهران شد، ادامه داد: اگرچه فلسفه پرسپولیس تهاجمی است و تیم ما از نظر تاریخی تیمی تهاجمی به حساب می آید که دفاع را در فرهنگ لغت خود نمی گنجاند، اما بازیکنان پرسپولیس توانستند در بیست دقیقه پایانی وقت قانونی و حتی پس از نتیجه دو بر یک در آخرین بازی به میدان بروند. ده دقیقه از مسابقه تا با کمی تجربه بیشتر وارد عمل شوند و وارد عمل شوند، اما توپ را به راحتی از دست دادند و حتی اگر نمی دانستند چگونه توپ را در زمین حریف نگه دارند، دفاع مستحکمی ایجاد نکردند. لایه ها در حوزه خودشان هستند و اصول دفاعی را رعایت نمی کنند.

او ادامه داد: بازیکنان پرسپولیس در وقت اضافه این اشتباه را مرتکب شدند و با وجود اینکه در دقیقه 111 گل سوم را به ثمر رساندند، باز هم در 10 دقیقه پایانی وقت اضافه کاملا دفاع نکردند تا سازمان برای آن لحظات دفاع ویژه ای داشت.

این پیرمرد می گوید: پرسپولیس می توانست از همه بازیکنانش در نیمه استفاده کند و هجومی ترین بازیکنش مدافع اول نیمه باشد و فاصله بین مدافعان و هافبک های دفاعی کمتر شود. باید همه فضاها را می بستند و نمی گذاشتند توپ از چپ و راست به سمت دروازه شان بیاید اما سست بودند و این سبک بازی را بلد نبودند.

به گزارش بزیک، پرسپولیس برای برد در مسابقاتی که سخت می شود و شرایط خاصی پیدا می کند، باید کمی فوتبال بلد باشد و حتی بازیکنانش هم مثل فوتبال ایران از اتلاف وقت دریغ نمی کنند وگرنه تسلیم می شوند. مثل این در برخی مسابقات

او ادامه داد: پرسپولیس هیچ کمبودی در بازیکنان باتجربه ندارد و بعد از 120 دقیقه تقریبا همه بازیکنان باتجربه بودند به جز میلاد سرخی اما هیچ کدام تجربه نگه داشتن توپ، انجام خطا و حتی وقت کشی را نداشتند و این کار را نکردند. تعقیب کن وگرنه در دقیقه 122 گل نمی زدند.

آقای گل پرسپولیس ادامه داد: واقعا برای من عجیب است و جای سوال دارد بعد از این حرکت فریبنده بازیکن حریف (لیموچی) که برای گرفتن پنالتی خود را به محوطه جریمه پرسپولیس انداخت، چیزی تا پایان بازی باقی نمانده بود و با توجه به اینکه خودشان بازی را شروع کردند. کارهای زیادی می توانستند انجام دهند. آنها به راحتی توپ را به حریف نمی دهند، اما در اثر بی تجربگی محض و بی رحمی، توپ خیلی راحت از دست رفت و دوباره به گل رسیدند.

بازیکن سابق قرمزها همچنین گفت: اگر بازی برگشت رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را تماشا کنید، خواهید دید که آنها چگونه از عملکرد خود مراقبت کردند و بازی را به وقت اضافه و سپس ضربات پنالتی کشاندند. نکته جالب اینکه کارلو آنچلوتی سرمربی آنها نیز برای دفاع از سبک انتخابی خود به سینه فشار آورد و از بازی تدافعی تیمش تمجید کرد و گفت در صورت لزوم تعداد مدافعان خود را افزایش می دهد یعنی دفاع یا به دفاع مطلق می رود. بزرگ‌ترین تیم‌های فوتبال دنیا، گاهی اوقات اشتباه و بی‌فایده نیست و پرسپولیس گاهی می‌تواند به دفاع مطلق برود و حتی برای حفظ نتیجه و رسیدن به آنچه که به دست آورده، وقت تلف کند.

او در پایان می گوید: چند سال بعد وقتی همه از این دیدار حرف می زنند و به نتیجه، گل های رد و بدل شده و دقایق بازی نگاه می کنند، دوبار برگشتن پرسپولیس بسیار عجیب و مبهم خواهد بود اما اگر پرسپولیس با دفاع مطلق و حتی برتری خود را حفظ می کرد. چرک فوتبال و اراک پیروز بیرون می آمد و در نهایت قهرمان می شد. هیچکس بعداً یادش نمی آید که در مرحله یک هشتم نهایی اراک چقدر زجر کشیدند و حتی برای صعود کمی به ضد فوتبال روی آوردند.

مجله اخبار فوتبال داخلی