به میزبانی هفته بیست و ششم لیگ برتر؛ بدون استقلال و پرسپولیس این هفته جالبه!/ لطفا مثل هفته قبل نباشید



یکشنبه 26 اردیبهشت 1403 هفته بیست و ششم لیگ برتر با دیدار تیم های گل گهر و شمس آذر در سیرجان آغاز می شود. دو تیم همسایه در رده بندی پله های ششم و هفتم که باید در دنیای واقعی تغییر می کردند!

نبرد برای ششمین عنوان واقعی

در حال حاضر گل گهر با 35 امتیاز در رده ششم قرار دارد، تیمی که در بیشتر فصل جاری جزو شش تیم برتر جدول رده بندی بوده است. آخرین همسایه این تیم شمس آذر با 34 امتیاز است در حالی که این تیم در این فصل 37 امتیاز کسب کرده است و در واقع تیم ششم جدول شاگردان جوان سعید دهیکی هستند اما با توجه به اتفاقات فصل پیش از این این فصل را با اختلاف 3 امتیازی آغاز کرد.

یعنی این مبارزه برای عنوان ششم واقعی خواهد بود. تقابل دو تیم با یک ویژگی مشترک یعنی میدان دادن به جوانان، هر دو تیم در ترکیب خود از بازیکنان جوان شایسته ای استفاده می کنند که جزو بهترین های این فصل بودند.

سرخابی در بحران!

اما هفت مسابقه دیگر فردا دوشنبه 27 اردیبهشت برگزار می شود. 7 بازی حساس و مهم جدول، دو بازی حساس نساجی – پرسپولیس سپس استقلال – ذوب آهن را جداگانه می نویسیم. کیست که نداند این دو مسابقه چقدر بر سرنوشت دو مدعی اصلی قهرمانی تاثیر می گذارد. بازی با دو تیم قدیمی و ریشه دار که آنها هم به امتیاز خود نیاز دارند!

تیم سابق و جانشین فعلی!

دیدار پیکان مقابل آلومینیوم در تهران است. پیکان که دور رفت نتایج بد گرفت و دور برگشت خوب بود نسبت به آلومینیوم که دور رفت امتیاز بیشتری گرفت و دور برگشت تا امروز ناموفق بود! جایگاه دو تیم تغییر کرده و مجتبی حسینی که فصل گذشته هدایت پیکان را بر عهده داشت روی نیمکت آلومینیومی می نشیند. کیست که نداند بازی با تیم قدیمی چقدر برای همه مهم است!

قهرمانان زرد و آبی

سپاهان میزبان استقلال خوزستان است. تقابل دو تیم بالا و پایین جدول که برای ماندن در رقابت های قهرمانی یا بقای لیگ برتر جایی برای خطا ندارند و تنها به سه امتیاز نیاز دارند. این دیدار مصاف دو تیم قهرمان لیگ برتر است که سپاهان 5 قهرمانی و استقلال خوزستان یک قهرمانی دارند اما اکنون سپاهان با 46 امتیاز سوم و استقلال خوزستان با 21 امتیاز پانزدهم است که تنها یک امتیاز کمتر است. نسبت به دو تیم بالاتر از آنها.

قدیمی و جدید اما هر دو بازسازی شده!

اما ملوان از هواداران به خانه خود استقبال خواهد کرد. دو تیم احیا شده در دور برگشت، یکی قدیمی و محبوب و دیگری مالکیت خصوصی، که هر دو فراتر از انتظارات در این فصل بوده اند. هوادار با مسعود شجاعی کاملا احیا شده و 28 امتیازی شده است. ملوان با مهدی تارتار با 39 امتیاز پنجمین تیم است و هر دو می خواهند این فصل را به خوبی به پایان برسانند.

بازی محرم

در دو دیدار مهم دیگر این هفته، صنعت نفت آبادان در خانه میزبان مس و فولاد میزبان تراکتور در اهواز خواهند بود.

صنعت نفت، تیم انتهای جدولی که برای زنده ماندن نیاز به معجزه دارد، با تیمی روبرو می شود که در دور دوم با سرمربی جدیدش اصلا شکست نخورده است و در این میان نام محرم نوید کیا در نیم فصل به میان آمد. در آبادان جانشین عبدالله ویسی شد، اما مس رفسنجان او را راهنمایی کرد و توالی خاموش الهام را ترجیح داد.

قرمز از شمال غربی به جنوب غربی

فولاد چاره ای جز بردن تراکتور به خانه ندارد. عبدالله وایسی در 5 دیدار روی نیمکت فولاد هنوز پیروز نشده است و اگر بخواهد این طلسم را بشکند چه جایی بهتر از تراکتورسازی! تیمی که بعد از جدایی اسپانیایی و حمید مطهری به ثبات نرسیده بود در مرحله اول بازی قبلی استقلال را متوقف کرد.

تراکتور با 41 امتیاز در رده چهارم و فولاد با 22 امتیاز در رده چهاردهم قرار دارند، دو تیم قرمزپوش از شمال غرب و جنوب غرب کشور، دو تیم محبوب و پرطرفدار که هواداران بی شمار آنها اصلا از وضعیت فعلی راضی نیستند. تیم آنها

می بینید که حساسیت مسابقات این هفته کمتر از هفته قبل نیست، فقط امیدواریم نتایج و تماشایی مثل هفته قبل نباشد!



سرویس داخلی اخبار فوتبال