به یک دلیل جواد نکونام را خیلی دوست داشتم/ اخراج علی خطیر را به فال نیک می گیرم!



صمد مرفاوی پیشکسوت استقلال و سرمربی سابق این تیم درباره تغییرات استقلال گفت: ابتدا باید از آقایان علی عسگری و شهریاری تشکر کنم که هر دو به کمک استقلال آمدند و اقدامات عاجل و لازم را انجام داده اند. مهندس شهریاری را از دوران صباباتری می شناسم که این تیم را از لیگ دسته اول بالا برد و به سطح اول فوتبال کشور رساند. خوشحالم که چنین فردی مسئولیت هدایت باشگاه را بر عهده گرفته است و با شناختی که از او دارم مطمئنم استقلال از نظر ساختاری به شرایط مطلوبی خواهد رسید. من شخصا برکناری مدیر عامل سابق و تغییر در رهبری را به فال نیک می گیرم.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه باید به اردوی مرحوم ناصر حجازی اشاره کنم که نامش را مدیون اسطوره باشگاه استقلال است اما وضعیت خوبی ندارد. کیفیت زمین چمن آن قابل قبول نیست و از نظر فنی و تاکتیکی، با توجه به احاطه شدن توسط آپارتمان های زیادی، تمرینات تاکتیکی را نمی توان با ایمنی کامل انجام داد زیرا ممکن است در معرض آن قرار گیرد. امید است با ورود مالکان جدید، امکانات فیزیکی افزایش یافته و کمپ یاد حجازی بازسازی شود.

پیشکسوت استقلال که در این فصل یکی از حامیان جواد نکونام بوده نیز در این باره خاطرنشان کرد: جواد نکونام را به دلیل خاصی دوست دارم و آنقدر دوستش داشتم که هنوز حرفی ندارم. زمانی که او بازیکن مطرح کشورمان بود و من مربی بودم، او علاقه خود را به استقلال اعلام کرد. معمولا بازیکنان تیم ملی به دلیل علاقه یا مزیت هرگز وضعیت استقلال یا پرسپولیس خود را علنی نمی کنند. جواد نکونام اما از استقلالی بودنش خبر داد و از آن به بعد ارادت من به عنوان استقلالی به او بیشتر شد.

صمد مرفاوی افزود: جواد نکونام در زمان سرمربیگری آقای قلعه نویی یکی از ارکان قهرمانی استقلال بود و اکنون در مربیگری موفق است. او به عنوان سرمربی فصل عجیب و بسیار سختی را پشت سر گذاشت و با مشکلات زیادی مبارزه کرد تا تیمش را در اوج نگه دارد. این ویژگی روحیه جنگندگی او را هم دوست دارم که چه در بازی و چه در دوران مربیگری، جنگاوری و برتری دارد.

بازیکن سابق استقلال در پایان توصیه هایی به جواد نکونام کرد و گفت: به عنوان یک استقلالی و فردی که با افتخار پیراهن آبی این تیم را بر تن کرده ام از جواد نکونام می خواهم به برخی انتقادات توجه نکند. من از اول فصل گفتم که نکونام استراتژی درستی را انتخاب کرد و با توجه به آنچه که داشت عملکرد خوبی داشت. او باید همان استراتژی را در 5 هفته گذشته دنبال کند و از بررسی های گمراه کننده پیروی نکند. با این دستور استقلال می تواند در 5 بازی باقی مانده بهترین نتایج را کسب کند و امیدوارم همه ما استقلالی ها را خوشحال کند.

بیشتر بخوانید: قیمت محمد محبی برای بازگشت به استقلال مشخص شد



سرویس داخلی اخبار فوتبال