تغییر نام استقلال ربطی به وزارت ورزش ندارد


سرویس خبر شماره: 2018292
12 مه 1403 در 8:08 ق.ظ.
21.9 هزار امتیاز خبر|

47نقطه نظر

واعظ آشتیانی: شما هیچ مسئولیتی در قبال دو باشگاه ندارید

مدیرعامل سابق استقلال مدعی است تغییر نام این باشگاه ربطی به AFC و وزارت ورزش ندارد.

تغییر نام استقلال ربطی به وزارت ورزش ندارد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پس از فروش 85 درصد از سهام باشگاه استقلال به هلدینگ پتروشیمی پرسیک خلیج فارس، پسوند این شرکت به نام رسمی آبی ها اضافه شد. بحث تغییر نام باشگاه استقلال داغ است و هواداران و کارشناسان نظرات متفاوتی در این مورد دارند.

امیررضا واعظ آشتیانی، مدیرعامل سابق استقلال در این خصوص به خبرنگار اعتماد گفت: با توجه به اینکه تیم های پرسپولیس و استقلال میلیون ها هوادار دارند و یک برند هستند، اگر بخواهند نام خود را تغییر دهند سازوکار قانونی خود را دارند. آیا باید مشخص کنند که خریدار حق تغییر نام را دارد یا خیر؟ اگر این مشخص نشده باشد، جلسه ای برگزار می کنند و پسوند یا پیشوند اضافه می کنند یا نام کامل را تغییر می دهند. این حق سهامدار است. اما راهش این است که اسم را در مجمع تغییر دهید و سپس برای ثبت شرکت ها ارسال کنید.

این مدیر ورزشی ادامه می دهد: حتی این برند را در ثبت شرکت ثبت کنید. این روال قانونی و حقوق سهامداران است. سهامداران کاملاً می دانند که نام اصلی این دو باشگاه برای آنها ابزار اقتصادی است و سال هاست که با این نام فعالیت می کنند و اگر این نام را تغییر دهند به ضررشان خواهد بود و قطعاً این کار را نخواهند کرد.

وی با اشاره به صحبت های اسبقیان معاون وزیر ورزش افزود: چه چیزی را می خواهید بررسی کنید؟ اگر این موضوع در قرارداد قید شده باشد، این وزارت ورزش نیست که می تواند دخالت کند، بلکه خصوصی سازی است. شما هیچ مسئولیتی در قبال این دو باشگاه ندارید و حق ندارید در مورد نام این دو باشگاه اظهار نظر کنید، پس سهام آن کیست؟

واعظ آشتیانی گفت: این که سهامدار بخواهد به نام پیشوند یا پسوند اضافه کند، ربطی به وزارت ورزش ندارد. فروشنده ارگان خصوصی سازی است نه وزارت ورزش! من فکر می کنم مردان وضعیت قانونی خود را نمی دانند و هنوز فکر می کنند که باید درگیر شوند. مداخله شما کامل شد! دخالت و نظارت شما تمام شده است. معاون اسبق سازمان تربیت بدنی با انتقاد از رویکرد وزارت ورزش گفت: شما در زمانی که باید مداخله می کردید و نظارت می کردید سکوت کردید اما حالا که محرمانه گفتیم نظری دارید؟ برو شرح شغلت را بخوان ببین چه شرح شغلی داری!

واعظ آشتیانی گفت: تغییر نام استقلال می تواند برای این تیم در آسیا مشکل ایجاد کند. خیر؛ تغییر نام ربطی به AFC ندارد. اگر در جلسه مراحل انجام شود و به ثبت شرکت ها برسیم، طی مراحل قانونی مشکلی پیش نمی آید.

مجله اخبار فوتبال داخلی