تماس های غیررسمی با عبدی برای هدایت پرسپولیس!


سرویس خبر شماره: 2017624
9 مه 1403 در 9:25 ق.ظ.
9.6 هزار امتیاز خبر|

2نقطه نظر

حتی اگر پیشنهاد وسوسه انگیز باشد، به تیم ملی فکر می کنم

حسین عبدی مدعی است پس از جدایی یحیی گل محمدی، تماس های غیررسمی پرسپولیسی ها با وی صورت گرفته است.

تماس های غیررسمی با عبدی برای هدایت پرسپولیس!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پس از جدایی یحیی گل محمدی از پرسپولیس، گزینه های زیادی برای هدایت سرخپوشان معرفی شد اما در نهایت سرپرست این تیم به سمت عثمار ویرا و حالا سرمربی تیم ملی رفت. تیم جوانان مدعی است در آن زمان این پیشنهاد به صورت غیررسمی از پرسپولیس بوده است.

پس از نتایج نسبتا موفق تیم ملی جوانان در جام جهانی، حسین عبدی سرمربی این تیم راهی تیم ملی جوانان شد و حالا در این تیم افکار، اهداف و چشم اندازهای خود را دنبال خواهد کرد تا موفقیت های بیشتری کسب کند. این بار. وی گفت وگویی با فرهیختگان داشته که در ادامه می خوانیم:

ابتدا از این صحبت کنیم که چقدر امکانات و زیرساخت ها برای موفقیت تیم ملی جوانان وجود دارد؟
یک سری از امکانات ما مثل قبل متاثر از استفاده یا کمبودهایی است که وجود دارد و همین باعث می شود همچنان در مشکل باشیم. پارسال که در تیم ملی جوانان حضور داشتیم، کمپ خیلی حمایتی نبود، حتی از چمن آن هم اصلا نمی شد استفاده کرد. امروز هم تلاش می کنند این چمن را احیا کنند اما هنوز نمی توان روی آن فوتبال بازی کرد. صرف نظر از این، این زمین دارای ارتفاع بسیار بالایی است. زمین شماره دو هم برای تیم ملی بزرگسالان است و نمی دانم آن زمین را به ما می دهند یا نه. جدا از این، تجمع تیم های لیگ برتری و دسته اولی در تهران ما را از نظر چمن طبیعی در مضیقه قرار داد. بنابراین ما باید تلاش خود را برای یافتن زمینه مناسب تشدید کنیم و از این نظر فدراسیون فوتبال باید به ما کمک کند تا به این مهم برسیم. زمان رو به اتمام است و ما شبانه روز تلاش می کنیم تا کار خوبی انجام دهیم، اما واقعیت این است که مشکلات زیادی وجود دارد.

رویداد مهم بعدی تیم ملی جوانان چه زمانی برگزار می شود؟
به جز KAF که در تیرماه برگزار می شود، مسابقات رسمی مقدماتی قهرمانی آسیا و جام جهانی را داریم که 31 شهریور برگزار می شود.

آیا با ساختار اصلی تیم ملی جوانان چه از نظر کادرفنی و چه از نظر بازیکن به تیم ملی جوانان می روید؟
من قصد حضور در تیم ملی جوانان را نداشتم. به هر حال پیشنهادهای داخلی و خارجی دیگری هم داشتم که می خواستم به آنها فکر کنم. اما این بحث وجود دارد که ابتدا باید به وظیفه خود در قبال کشورمان عمل کنیم. ما در دو سال گذشته سرمایه گذاری و کار اساسی انجام داده ایم و اگر ما، فدراسیون یا هر مسئول دیگری بخواهیم این کار را کنار بگذاریم، این سرمایه گذاری به هدر می رود. بنابراین این رویداد در مکان و زمان خود اتفاق خوبی بود. با اینکه در آسیا سوم شدیم و نتوانستیم به جمع چهار تیم برتر جام جهانی راه پیدا کنیم، اما احساس کردم از جوانانی که در جامعه آموزش دیده اند رضایت زیادی وجود دارد. از این نظر اگر بخواهیم خوب فکر کنیم می توانیم با نوجوانانی که در جام جهانی خوش درخشیدند به کار ادامه دهیم. البته ما جوانانی را هم در نظر می گیریم که سنشان از این افراد بالاتر باشد اگر از بازیکنانی که نام بردیم بهتر باشند و باز هم با این نفرات کار می کنیم تا انشاالله در جام جهانی جوانان شاهد حضور آنها باشیم. سال آینده. مسلم است که با این کار شالوده خوبی برای تیم ملی و آینده درخشانی برای تیم ملی بزرگسالان رقم خواهد خورد. البته نظرات متفاوت است اما بهترین کار برای این بچه ها این است که تیم ملی جوانان را در قالب تیمی با استعدادهای دیگر تشکیل دهند.

البته انتخاب شما برای تیم ملی جوانان از این نظر عجیب بود که میرشاد مجدی در یکی از مصاحبه های اخیرش انتخاب شما برای این پست را رد کرد.
من هم این خبر را دیدم. به هر حال ایشان نظر خود را بیان کردند و نظر ایشان هم محترم است. اما گاهی اوقات اتفاق می افتد که برخی موارد با نظرات بیان شده مطابقت ندارد. من قصد ندارم بیشتر در این مورد بحث کنم.

2003483

از منظری که صحبت کردید به عنوان سرمربی به تیم ملی بزرگسالان فکر می کنید؟
اینها دیدگاه های من است و شاید نتوانیم در مورد آن صحبت کنیم یا در آینده نتوانیم در مورد آن صحبت کنیم، اما مهم نیست که چه اتفاقی می افتد، اولین چیزی که برای من مهم است کشورم است که برای من در فوتبال و خانواده ام مهم است. اول از همه کشور من مهم است و هر جا که بتوانم خدمت کنم حتما انجام می دهم چون هر چه داریم از این مملکت و این فوتبال است پس باید به آن خدمت کنیم نه اینکه فقط توقع داشته باشیم. حتی اگر پیشنهادات وسوسه انگیز باشد، کشور ما به کمک نیاز دارد. هر چقدر هم که کوچک باشد باید این کار را انتخاب کنیم. در مورد خانواده ام، برای من مهم است که بدانم چگونه می توانم از آنها حمایت کنم تا بتوانیم همیشه زندگی بهتری در کنار هم در جامعه کوچک خانواده داشته باشیم. سپس فوتبال است. اگر با این رسانه در دل مردم جایگاهی به دست آورده ایم، پس باید تجربه و اطلاعات خود را به آن برگردانیم. دیدگاه من هر چه باشد، اینها اولویت های او هستند.

بازگشت به جام جهانی اندونزی. به نظر می رسد پس از پیروزی مقابل برزیل، جام حذفی برای تیم ملی به پایان رسیده است.
اصلا انتظار نمی رفت تیم ملی به جام جهانی صعود کند. وقتی این اتفاق افتاد خیلی ها تعجب کردند. به مدت دو سال، چشم‌اندازی را طراحی کرده بودیم که بچه‌ها قهرمان جهان شوند و همیشه به فکر صعود به جام جهانی یا بردن یک مسابقه یا مرحله صعود در این جام نباشند. نوع بازی ها و نوع تمرینات به گونه ای بود که نه تنها از نظر فنی، بلکه انگیزه رسیدن به جایی که می خواهیم را داشته باشیم. اگر فکر می کنید که ما فقط یک تیم را می بریم و آن اوج برای ما خواهد بود، نه، اینطور نبود. هرچه طراحی کردیم و اسناد این مذاکرات هم هست.

پس چرا بعد از برزیل این اتفاق تکرار نشد؟
بعد از صعود خیلی ها گفتند الان به جام جهانی می روند. بعد از قرار گرفتن در یک گروه سخت، هیچکس باور نمی کرد که از این گروه خارج شویم، اما نه من، بلکه همه بچه ها. ذهنیت برنده ای که ما ایجاد کردیم نه تنها در بازی برزیل شکوفا شد، بلکه در بازی های بعدی نیز شاهد آن بودیم. در بازی انگلیس اگر باران زیاد نمی بارید یا خستگی و فشار بازی با برزیل نبود، شاید آن بازی را هم می بردیم. اما به خاطر دو اشتباه کوچک این مسابقه را باختیم. من هم عذرخواهی کردم، نه به این دلیل که شکست خوردیم، بلکه به این دلیل که می توانستیم قهرمان جهان شویم چون این انتظار را داشتیم و نتوانستیم به آن برسیم. بنابراین مجبور شدم عذرخواهی کنم زیرا در افکارمان به گونه ای برنامه ریزی کرده بودیم که بتوانیم عنوان قهرمانی جهان را نیز کسب کنیم. بنابراین در بازی با برزیل اوج نگرفت و جام برای ما تمام نشد.

بازی با مراکش را هم در شرایط عجیبی رها کردید.
تا دقیقه 95 از این تیم جلو بودیم. شاید طول سفر ما را از بهبودی طبق برنامه جلوگیری کرد. برای بازی سوم سه ساعت راه رفتیم و بارها و بارها به همین ترتیب به جاکارتا برگشتیم. این سفرها ادامه یافت و سرانجام پس از ساعت ها پرواز و سفر زمینی به شهری رسیدیم که در مراکش اجرا داشتیم در حالی که مراکشی ها فقط 5 ساعت در همان شهر استراحت کردند. روزها. آنها بودند. اینها دلایل و جزئیات مهمی بود که باید مورد بحث قرار گیرد. بهبودی ما همچنان به تاخیر می افتد. برنامه ما این بود که به نیمه نهایی برسیم و اگر به فینال برسیم برنامه مان محقق می شد، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

ارشا شکوری در خط جوانان به تیم ملی بزرگسالان دعوت شد. برخی آن را تماشایی نامیدند. به نظر شما ارشا توانایی دعوت به تیم ملی بزرگسالان را داشت؟
بعد از جام جهانی یکی از بچه های ما در روسیه بازی کرد، یکی دیگر با تیم های اسپانیایی قرارداد بست. چند نفر از آنها معاملات اروپایی خوبی دارند. برخی از آنها به فهرست تیم های لیگ برتری رسیده اند و برخی نیز مانند عسکری در ترکیب ثابت فولاد بازی می کنند. بنابراین همه بچه های ما بعد از جام جهانی به لیگ برتر رسیدند و خوب بازی می کنند. به عبارت دیگر، اگر به آنها برچسب نوجوانی نزنیم که پیشرفت زیادی کرده اند، هیچکس متوجه تفاوت آنها با بزرگسالان نخواهد شد. ارشا هم همینطور. او تمام پارامترهای یک دروازه بان خوب را دارد. اگر می خواهیم آینده را در باشگاه ها ببینیم باید در تیم ملی هم این کار را انجام دهیم. بنابراین شکوری به درستی دعوت شد. اتفاقا آرشا در آخرین بازی هوادار در جام حذفی برای هوادار بازی کرد و اگر به تنهایی گل نمی زد می توانست کلین شیت کند. با این که او به راحتی در این سطح بازی می کند، چرا حتی با این سن کم از او دعوت نمی شود؟

1954185

بریم پرسپولیس. وقتی این تیم یحیی را از دست داد، نام های زیادی از جمله شما به جای گل محمدی مطرح شد. بعدش چی شد؟
من در ایران نبودم و فقط اخبار را شنیدم. هیچ تماس رسمی با من نشد اما تماس های غیررسمی بود. البته این اتفاقات در ایران رخ می دهد و به صورت غیررسمی در مورد آن صحبت می شود اما هیچ تماس رسمی برقرار نشده است. من اصرار داشتم که اگر کسی می‌خواهد کاری را انجام دهد، باید آن را به صورت شفاف و رسمی انجام دهد. ضمن اینکه در این مدت اسمار کار بدی نکرده و به نتایج خوبی رسیده است و کار به خوبی پیش می رود. اما بحث پرسپولیس بحث یک روند و تاریخچه فوتبال است و این تیمی است که به سادگی نمی توان آن را تیم فوتبال نامید. میلیون ها نفر با این تیم زندگی می کنند و با یک جرقه یا چند بازی نمی توان تصمیمات مدیریتی گرفت. بنابراین برای یک فرآیند بلندمدت باید تصمیم درست و اساسی گرفت. حالا که خصوصی شده است، باید برای یک تیم بزرگ کار طولانی مدت انجام دهند تا این تیم را برای سال های آینده حفظ کنند، مثل هر تیم خصوصی دیگری در دنیا.

سرنوشت شما چه خواهد شد؟ با تیم ملی ادامه می دهی یا نگاهی به نیمکت پرسپولیس می اندازی؟
نه فقط برای این مدت، حتی برای قرارداد پارسال با فدراسیون، اما چالش خدمت به کشورم است. البته در حال حاضر از چند تیم لیگ برتری پیشنهاد دارم و اینطور نیست که به آن فکر کنم یا نه، اما بین افتخار ملی، درآمد یا لیگ برتر، قطعا افتخار ملی را انتخاب می کنم.

مجله اخبار فوتبال داخلی