جریمه ویچی از ضربه کانتونا سنگین تر بود!


سرویس خبر شماره: 2019259
16 مه 1403 در 4:01 ب.ظ.
1.6 هزار |

4نقطه نظر

این تصمیم انضباطی تاریخی سرمربی فولاد را به مدال نقره رساند.

تصمیم کمیته انضباطی در واکنش به اظهارات عبدالله ویسی بی شک یکی از عجیب ترین تصمیمات تاریخ این رشته ورزشی خواهد بود.

جریمه ویچی از ضربه کانتونا سنگین تر بود!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، کمیسیون انضباطی در پی صحبت های عبدالله ویسی سرمربی فولاد خوزستان در نشست خبری هفته گذشته خود مقابل آلومینیوم اراک، وی را به پرداخت جریمه عجیب 2 میلیارد تومانی محکوم کرد و عجیب ترین حکم تاریخ را نوشت. فوتبال ایران برای این مرد 53 ساله. سایت سازمان لیگ فوتبال ایران در این باره نوشت: عبدالله ویسی سرمربی تیم فولاد خوزستان به دلیل مصاحبه غیرفنی خارج از حوزه مسئولیت خود و اظهارات غیرمسئولانه و غیرحرفه ای علیه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ دو میلیارد تومان جریمه شد. ظرف یک هفته ادامه فعالیت این مربی در لیگ برتر منوط به پرداخت جریمه است.

گفتنی است سازمان لیگ هفته گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرد که از این پس مربیان و بازیکنان به دلیل اظهارات غیرمسئولانه 2 میلیارد جریمه خواهند شد و اولین جریمه شامل ویسی سرمربی فولاد بود که پس از اظهاراتش دیدار با مس رفسنجان

امروز این حکم توسط کمیته انضباطی صادر شد که در مقایسه با جریمه های اعمال شده برای رفتار غیرورزشی ستاره های مشهور فوتبال اروپا رقم عجیبی است. یکی از سکانس های تاریخ فوتبال همین شات است در جریان بازی مقابل کریستال پالاس، اریک کانتونا در سلهرست پارک مانند یک هولیگان رفتار کرد و پس از آن اتحادیه فوتبال انگلیس این بازیکن را 20 هزار پوند جریمه کرد که در آن زمان وضعیت پرداخت دستمزد متفاوت از وضعیت فعلی فوتبال مدرن به حساب می آمد. یکی از گران ترین احکام انضباطی در تاریخ ورزش محسوب می شود. حال اگر این تصمیم را با نرخ پوند فعلی در نظر بگیریم، این عدد به یک میلیارد و 521 میلیون و 840 هزار تومان تبدیل می شود!

2018492

گفتنی است کمیته انضباطی مجازات سرمربی فولاد را مجازاتی بی سابقه در تاریخ فوتبال ایران در نظر گرفت. عبدالله ویسی نیز در نشست خبری امروز خود به این حکم واکنش قابل توجهی نشان داد و گفت: هفته گذشته با چند نفر از دوستان محترمم صحبت کردم و شنیدم که فدراسیون مرا دو میلیارد ریال جریمه کرده است زیرا از آنها خواسته بودم مسابقات را نظارت کنند. خوب نبینی و 100 میلیون تومن دیگه جریمم کن. چی گفتم ؟ فقط می خواستم بازی ها را ببینند. گواردیولا و مورینیو هم می گویند، اما من هنوز به کمیته انضباطی نرفته ام، آنها به من حکم دادند.

صحبت های سرمربی فولاد این است که او به اشتباه فکر کرده 2 میلیارد ریال معادل 200 میلیون تومان جریمه شده است در حالی که مبلغی که برای ویسی در نظر گرفته شده ده برابر بیشتر است و اکنون باید 2 میلیارد تومان جریمه بپردازد. که این تعداد می تواند معادل دستمزد او در این فصل در فولاد باشد.

مجله اخبار فوتبال داخلی