حضور ششم – چگونه فتح الله زاده به استقلال بازگشت؟


فتح الله که در دو دهه گذشته با نام مستعار حاجی در بسیاری از پیروزی های استقلال حضور داشته است، قابل درک است که خوش بین است و به رسانه ها علاقه مند است، اما حال و هوای فوتبال نسبت به گذشته خشن تر شده و او برخی از افکار عمومی خود را ترک کرده است. برای جوانانی که به گذشته نگاه می کنند، زیاد به گذشته نگاه نمی کنند و به همین دلیل کار هر مدیری در باشگاه استقلال با توجه به لیگ فصل گذشته دشوار خواهد بود. به خصوص که مربی خارجی و بازیکنان برای این تغییر آماده به نظر نمی رسیدند.
در این فضا اگرچه بازگشت فتح الله زاده بارها مورد انتقاد قرار گرفته و همه می خواهند بدانند که چه منطقی در انتخاب مجدد شخصیتی که قرار بود به عنوان آخرین نایب رئیس عزیزالله محمدی به فوتبال بازگردد، چیست، اما مهم ترین سوال مطرح می شود. نباید فراموش کرد؛ اینکه وزارت ورزش هیچگاه دست از دخالت مستقیم در امور باشگاه های استقلال و پرسپولیس بر نمی دارد.
بنا به دلایلی تصمیم به تغییر آجورلو گرفتند و اگرچه در طرح پرسپولیس این مشکل را داشتند (که ظاهراً فعلاً در دستور کار نیست)، اما اصل عمل که همان عدم تحمل یک مدیر مستقل است، پابرجاست.
حمید سجادی فردا در نشست خبری ساعت 16 احتمالا به خبرنگاران پاسخ خواهد داد که چرا وی به عنوان یک ورزشکار سابق نتوانسته از این قاعده فرار کند و مانند اکثر وزرا، مدیران سازمان ورزش و تربیت بدنی از جمله مدیران قدرتمند رفتار کرده است. و بزرگان را نشان ندادند.
حالا مییم و علی فتح الله زاده و یک فصل طولانی در پیش است. این نیز در شرایطی که وضعیت روز به روز در حال تغییر است.



مجله اخبار فوتبال داخلی

سه سال پس از کناره گیری از ادامه همکاری و مدیریت باشگاه استقلال، علی فتح الله به عنوان نامی شگفت انگیز برای مدیریت باشگاه استقلال شناخته شد.

حضور ششم - چگونه فتح الله زاده به استقلال بازگشت؟


سرویس خبر شماره: 1848538
24 اکتبر 1401 در 6:49 ب.ظ
10.7 هزار |

2نقطه نظر

دخالت ناگهانی وزارت ورزش

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، ششمین حضور فتح الله زاده به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال در شرایطی است که کمتر کسی فکر می کرد پس از دوران نسبتا موفق مصطفی آجورلو، این فتح الله زاده است که به عنوان جانشین در ساختمان باشگاه استقلال ظاهر شود. .
برای روشن شدن موضوع ابتدا باید از سن علی فتح الله صحبت کرد. او در سال قبل از جام جهانی 1998 از سوی روزنامه استقلال به عنوان مدیر عامل باشگاه استقلال منصوب شد و باسابقه ترین مدیر باشگاه و البته باتجربه ترین مدیر این باشگاه است.
البته فتح الله زاده به چهره ای کاملا متفاوت تبدیل شده و در شرایطی که فضای فوتبال ایران و روحیه عمومی آن نیز به شدت تغییر کرده است، احتمالا با سبک و سیاقی جدید به کار خود در باشگاه استقلال ادامه خواهد داد.
با این حال، کمتر کسی انتظار داشت که به عنوان یک نام تکراری، فتح الله زاده روی صندلی ای بنشیند که برای دفعه قبل اهمیتی نداشت، بنابراین احمد سعادتمند، اسماعیل خلیل زاده، احمد مددی و مصطفی آجورلو چهار مدیری خواهند بود که در این سه نفر بوده اند. -دوره سال، در دست گرفتن مدیریت استقلال؛ به جز آجورلو، مدیران با جنجال زیاد به باشگاه استقلال آمدند و از این گروه کنار گذاشته شدند.
نکته خنده دار فتح الله زاده مشکلی بود که از باشگاه استقلال داشت. چکی که برای پرداخت دستمزد فرهاد مجیدی و سرمربی سابق آبی ها کشیده شده بود، آن را خرج کرده و به فرد دیگری داده و این شخص حساب فتح الله زاده و افرادی که پشت این چک را امضا کرده اند، بست و به همین دلیل حساب بیمارستان لقمان مرکز تهران هم به خاطر امید رضایی یکی از اعضای سابق هیئت مدیره استقلال بسته شد! و فتح الله زاده که تلاش می کرد این طلب یک میلیارد تومانی را از باشگاه بگیرد و خود را از مخمصه بستن حساب ها رهایی بخشد، ناگهان با پیشنهاد جدیدی از سوی وزارت ورزش مواجه شد که به نظر می رسید گزینه دیگری برای تعویض سریع در دسترس نباشد. آجورلو فتح الله پس از مشورت با نزدیکان خود به سرعت این پیشنهاد را پذیرفت تا در معرض آزمون مدیریتی جدید قرار گیرد. هر چند او دیگر آن پایگاه هواداری را در بین هواداران استقلال ندارد.