خبرنگاران و دو اشتباه عجیب در جام حذفی


سرویس خبر شماره: 2017889
10 اردیبهشت 1403 ساعت 11:04 ق.ظ |
2.1 هزار امتیاز خبر|

4نقطه نظر

هماهنگ سازی صدا و تصویر از بعد کیفی

روز جمعه شاهد اشتباهات باورنکردنی برخی از خبرنگاران در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی بودیم.

خبرنگاران و دو اشتباه عجیب در جام حذفی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در جریان دیدار سپاهان و استقلال ملاثانی که پس از یکصد و بیست دقیقه با برتری زردپوشان اصفهانی به پایان رسید، خبرنگار مسابقه به اشتباه نه یک بار بلکه چندین بار نام دومین گلزن سپاهان را در انظار عمومی اعلام کرد. . وی به جای ذکر نام رامین رضاییان از شهریار مغانلو به عنوان زننده گل دوم طلایی پوشان یاد کرد.

ضمن اینکه در دیدار پرسپولیس و آلومینیوم اراک که در وقت قانونی با نتیجه 2 بر 2 به پایان رسید، بدیهی است که دو وقت 15 دقیقه ای نیاز است تا تکلیف تیم پاس به مرحله یک چهارم نهایی مشخص شود، اما گزارشگر این دیدار بارها با اشاره به اینکه پس از پایان نود دقیقه برنده مسابقه در ضربات پنالتی مشخص می شود، اشتباه خود را آشکارتر از قبل انجام داد.

وقوع این اتفاقات در شرایطی رخ می دهد که ارتقای کیفیت گزارش یکی از مهمترین ماموریت های سازمان صداو سیما به عنوان پخش کننده مسابقات ورزشی محسوب می شود، اما به نظر می رسد تصاویر ارسالی از بسیاری از شهرها متعلق به چند دهه قبل باشد. از نظر وضوح، بحث گزارش شرایط مشابهی دارد و گویی سیاست هماهنگی صدا و تصویر اندیشیده شده است!

این در حالی است که تنها محمدحسین میثاقی، بزرگترین مجری فوتبال، بارها خبرنگاران برنامه خود را توبیخ کرده و از آنها خواسته است که در قبال کارشان مسئولیت بیشتری داشته باشند، هرچند با وجود این هشدارها (مثلاً) سالهاست که برخی از خبرنگاران فوتبال عادت دارند. از طرفداری و حمایت آنها شهر را از تیم حذف نمی کنند.

باید دید که پس از پایان دوران خلق سلبریتی ها و شخصیت های خاص از سوی خبرنگاران شناخته شده و محبوب تلویزیون، واکنش صدا و سیما به چنین اتفاقاتی چیست و چگونه می توانند وضعیت گزارشگری ورزشی در ایران را کنترل کنند؟ ، که یکی از مقوله های مهم در جامعه ورزش است.

معین احمدوند

مجله اخبار فوتبال داخلی