خیبر مروج لیگ برتر را مشخص کرد!

در فاصله 9 هفته مانده به پایان لیگ برتر، رقابت در بالای جدول برای صعود به لیگ برتر همچنان داغ است.


سرویس خبر شماره: 1819778 |
26 فروردين 1401 ساعت 17:16 |
10,718 امتیاز خبر|

2نظرات

9 هفته جذاب و پر استرس در انتظار لیگ برتر

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، رقابت های لیگ دسته اول فوتبال ایران هفته بیست و پنجم خود را پشت سر گذاشت و به هفته های پایانی نزدیک می شود. لیگ یک همیشه از نظر صعود تیم ها به لیگ برتر برای فوتبالدوستان اهمیت زیادی داشته و امسال با کنار گذاشتن نیمی از آن رقابت ها شاهد تلاش تیم های مختلف برای کسب این عنوان مهم هستیم.
با وجود اینکه ملوان انزلی و مس کرمان تا حد زیادی از سایر تیم ها فاصله گرفته اند و در صدر جدول قرار دارند، اما شانس آرمان گهر سیرجان و خیبر خرم آباد برای صعود به لیگ برتر را نمی توان به راحتی از دست داد. در حال حاضر میدانی برای صعود به لیگ برتر شکل گرفته است و به نظر می رسد تا پایان مسابقات شاهد اتفاقات جالبی در این زمینه باشیم.
ملوانان و مس هنوز مسابقه می دهند
رقابت های هفته بیست و پنجم لیگ برتر از روز سه شنبه آغاز و عصر پنجشنبه با برگزاری دو بازی به پایان رسید. ملوان در مهم ترین بازی روز سه شنبه یک پیروزی ارزشمند دیگر مقابل استقلال خوزستان کسب کرد و با کسب 56 امتیاز به صدر جدول ادامه داد. مس کرمان که در جام حذفی خیبر را شکست داده بود و به نیمه نهایی این مسابقات راه یافته بود، روز گذشته به مصاف دیگر مدعی آرمان گهر رفت و به تساوی بدون گل رسید. مسی با این تساوی خارج از خانه تعداد امتیازات خود را به عدد 51 رساند تا در رده دوم جدول به کار خود ادامه دهد.
خیبر و آرمان گهر یک فرصت عالی را از دست دادند
دو بازی دیروز لیگ 1 بسیار حساس بود زیرا تیم های سوم و چهارم جدول می توانستند فاصله خود را با صدر کم کنند اما این اتفاق نیفتاد. آرمان گهر با تیم دوم جدول بازی داشت و در صورت پیروزی علاوه بر 50 امتیازی بودن مس، خودش 45 امتیاز می گرفت و شانس صعود به مراحل بالاتر را داشت.
ضمن اینکه خیبر خرم آباد در روز تساوی مس کرمان و آرمان گهر اگر استقلال با 45 امتیاز ملاثانی را شکست می داد می توانست در رده سوم و با فاصله کمی با تیم های برتر قرار بگیرد. این اتفاق رخ نداد و شاگردان فراز کمالوند با شکست مقابل ملاثانی فرصت بسیار مهمی را برای صعود به جدول از دست دادند.
آیا روز آخر مسابقات حساس خواهد بود؟
با نگاهی به برنامه 9 هفته اخیر رقابت های لیگ برتر به این نکته می رسیم که بین 4 تیم رقابت کننده برای صعود به لیگ برتر تا پایان فصل چهارم دیدارهای رودررو برگزار می شود. فرصت خوبی برای خیبر خیبر قرار است هفته آینده به مصاف آرمان گهر سیرجان برود. نکته جالب اینکه ملوان و مس کرمان نیز در این هفته با هم بازی می کنند و هر نتیجه ای در این دیدار به نفع خیبر و آرمان گهر است و می توانند در هفته بیستم پیروز شوند. ششم، برای بهبود شرایط خود در جدول مسابقات.
از سوی دیگر خیبر خرم آباد در هفته بیست و هفتم لیگ یک باید با ملوان صدر جداولی به میدان برود که در صورت پیروزی در این بازی همچنان شانس خوبی برای کاهش فاصله خواهد داشت.
شاگردان فراز کمالوند در هفته پایانی این رقابت ها دیداری حساس با مس کرمان خواهند داشت. اگر تا هفته سی و چهارم مسابقات از فاصله تیم های بالای جدول کاسته شود، جدال خیبر و مس کرمان یک دیدار معتبر و به نوعی فینال برای صعود به لیگ برتر خواهد بود. اتفاقی که هفته آخر بازی ها را جذاب تر خواهد کرد.
9 هفته عالی انتظار برای قهرمانی لیگ برتر
قطعا فاصله ایجاد شده در بالای جدول را نمی توان به راحتی برای خیبر و آرمان گهر جبران کرد اما از آنجایی که هیچ چیز در فوتبال قابل پیش بینی نیست باید منتظر دیدارهای جذابی باشیم. شاید از نظر مسابقات لیگ یک در سطح پایین تری نسبت به لیگ برتر باشد اما قطعا 9 هفته اخیر در این رده جذابیت زیادی خواهد داشت. بدون شک این 4 تیم برای صعود به لیگ برتر فوتبال از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند و باید دید در دیدارهای پیش رو چه نتایجی برای آنها رقم خواهد خورد.



مجله اخبار فوتبال داخلی