مهدوی کیا خطاب به امیدها; از پاس کردن نترسید



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1819782 |
26 فروردين 1401؟ 17:25 |
6,288 امتیاز خبر|

1نظرات

تیم اول آسیا دفاع نمی کند

بررسی ویدیویی گل دوم تیم گل گهر به تیم ملی امید نشان می دهد که تیم زیر 21 سال ایران در اوایل بازی توپ را از دست می دهد و به دلیل خطای شخصی به گل می رسد.

مهدی مهدوی کیا در دیدارهای دوستانه تیم ملی امید بارها خطاب به شاگردانش گفت که در ابتدای بازی از پرتاب توپ های بلند خودداری کنند. با گفتن این جمله نترس و از کنار دروازه عبور کن. مهدی مهدوی کیا راست می گوید; اگر دروازه بان در ابتدا توپ را به دست آورد یا یکی از دو مدافع میانی این کار را انجام دهد، مطمئن نیستیم که توپ به دست بازیکنان تیم ملی بیفتد، مخصوصاً اینکه بازیکنان حریف رو به توپ هستند و عملکرد بهتری دارند. شانس بردن توپ اما در صورتی که تیم ملی امید در ابتدای بازی با گردش توپ از منطقه سوم دفاعی صاحب توپ و زمین شود و در صورت چرخش توپ علاوه بر اعتماد به نفس می تواند خطری ایجاد کند. حمله به دروازه حریف و گل زدن. البته به تخت نشستن این سبک توسط مهدی مهدوی کیا یا به عبارت ساده تر قرار گرفتن این روش در تیم ملی امید توان که توان آن گل دوم تیم گل گهر بود.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، مهدی مهدوی کیا که سال ها در بوندس لیگا بازی کرده و دوره های مربیگری را در کشور آلمانی ها گذرانده، امیدوار است بتواند در محل تمرین تیم ملی از منطقه سوم دفاعی شروع به بازی کند، هرچند به این نکته اشاره می کند. که به همین دلیل تیمی که بتواند از منطقه سوم دفاعی شروع به بازی کند می تواند با اطمینان به دروازه حریف نزدیک شود و احتمالاً روی کار ترکیبی گل بزند.

چه خوب که مهدی مهدوی کیا این روش را برای تیم ملی امید انتخاب کرد. از منطقه دفاعی سوم پاس دهید و توپ را بچرخانید تا موقعیت ایجاد کنید. البته این تاکتیک منافاتی با پاس دادن توپ در کناره ها در زمانی که تیم مهاجم عجله دارد ندارد. تیمی که در زمین بازی می کند گاهی مجبور می شود برای شکستن پرس توپ را بالا به کناره ها بدهد و حتی از وسط بچرخد تا به گل برسد و … چون اینها همه تاکتیک های فوتبالی است. آنچه برای تیم ملی امید خوب نیست، تاکتیک دفاع و ضدحمله است که تجربه نشان داده نمی تواند به جاه طلبی تیم ملی امید منجر شود. ملی پوشان امید باید راه انتخابی مهدی مهدوی کیا را با اعتماد به نفس دنبال کنند که از فوتبال برتر آسیا برمی آید. توسل به تاکتیک های تدافعی و ضدحمله ای در مقابل حریفان آسیایی برای تیم اول آسیا منطقی نیست. همین روش کافی است و بهتر است توپ و میدان را در اختیار داشته باشیم و تاکتیک ها را به حریف آموزش دهیم، حتی اگر اشتباه کنیم و به این شکل گل بزنیم. این خطاها منجر به تجربیات خوب و ارائه بهتر بازی می شود.

پس از حمله گل گهر، دروازه بان تیم ملی امید صاحب توپ می شود و در ابتدای بازی سعی می کند توپ را به هافبک دفاعی پاس بدهد. هافبک دفاعی که پشت دروازه بود و اطرافش را نمی دید و وضعیت بدنی اش هم بد بود، به جای پاس دادن دوباره به دروازه بان و برگرداندن دوباره توپ، آن را رها می کند و دروازه بان ها از روی دروازه توپ را پس می گیرند و بلافاصله توپ را پس می گیرند. سعید صادقی چرخید تک به تک شد و گل دوم گل گهر به ثمر رسید. ملی پوشان امید با وجود دریافت گل اصرار به اجرای این تاکتیک دارند و دقایقی بعد تیم ملی امید با همین تاکتیک امیرعلی صادقی به گل می رسد. این بار هم اتفاق خوبی افتاد. شروع بازی از منطقه سوم دفاعی تا در نهایت توپ از خط حمله به امیرعلی صادقی رسید و یک گل خوب برای تیم ملی از امید.