در تخت جمشید هیچکس به تخت پروین نرسیده است!


سرویس خبر شماره: 1993240
19 ژانویه 1402 در 9:53 ب.ظ.
2 امتیاز خبر

0نقطه نظر

نه برانکو نه یحیی

علی پروین با شش فصل متوالی سرمربیگری در پرسپولیس رکورددار است.

در تخت جمشید هیچکس به تخت پروین نرسیده است!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، علی پروین یکی از مهم ترین و شاید بزرگ ترین نام های تاریخ باشگاه پرسپولیس است. او که از نسل اول این باشگاه در تیم پرسپولیس بازی می‌کرد و در دوران بازیگری‌اش، مدیریت و سرمربیگری را نیز برعهده گرفت تا به سرعت تبدیل به مهره پرسپولیس شود.

علی پروین اولین بار در سال 1360 روی نیمکت پرسپولیس نشست و به مدت 6 سال بازیکن – مربی تیم شیرهای سرخ بود.

1889842

جالب است بدانید که پس از جدایی پروین از ارتش سرخ، مسعود معینی تنها دو هفته هدایت قرمزها را برعهده داشت تا اینکه سلطان به تخت بازگشت و شش سال به عنوان انفرادی روی نیمکت پرسپولیس نشست. یک دوره 12 ساله مستمر

پروین چهار بار از جمله دوره کوتاه فریدون معینی سرمربی پرسپولیس بوده و در مجموع 18 سال سرمربی پرسپولیس بوده که رکوردی باورنکردنی است که شاید هیچکس نتواند به آن نزدیک شود. .

با این حال یحیی گل محمدی این فرصت را داشت که با یک سال اضافه روی نیمکت پرسپولیس به سومین دوره سرمربیگری علی پروین برسد و سومین سرمربی پرسابقه تاریخ این باشگاه لقب بگیرد. در سومین دوره فعالیت پروین روی نیمکت سرخ ها، از مهر 1377 تا تیر 1382 سرمربی پرسپولیس بود و اگر یحیی تا پایان این فصل سرمربی سرخ ها می ماند، به این پروین می رسید. رکورد.

1931286

پس از علی پروین و یحیی گل محمدی، برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس است که چهار فصل به عنوان سرمربی حضور داشت. جالب اینجاست که اگر برانکو سرمربی پرسپولیس شود به رده دوم بازمی گردد و از یحیی پیشی می گیرد.

جالب اینجاست که مصطفی دنیزلی تنها سرمربی خارجی است که بیش از یک بار مدیریت پرسپولیس را بر عهده داشته و حالا قرار است برانکو به او ملحق شود.

باتجربه ترین سرمربیان پرسپولیس (به صورت متوالی):

1. علی پروین (ترم اول – شش سال)
2. علی پروین (دوره دوم – شش سال)
3. علی پروین (دوره سوم – پنج ساله)
4. برانکو ایوانکوویچ (چهار سال و نیم)
5. مهراب شاهرخی (چهار سال و نیم)
6. یحیی گل محمدی (ترم دوم – چهار سال)
7. رجبعلی فرامرزی (چهار سال)
8. آلن راجرز (سه سال)
9. استانکو (یک سال و نیم)
10. علی دایی (ترم اول – یک سال و نیم)

مجله اخبار فوتبال داخلی