رئال یا بارسلونا: ترکیب کدام تیم ارزشمندتر است؟


سرویس خبر شماره: 1848353
23 مه 1401 ساعت 5:20 ب.ظ.
1.4K |

0نقطه نظر

وینیسیوس و پدر ارزشمندترین ال کلاسیکو

ارزش کل یازده بازیکن ثابت رئال در ال کلاسیکو از بارسلونا بیشتر است. در ال کلاسیکو فردا، وینیسیوس و پدری هم ارزشمندترین ها هستند.

رئال یا بارسلونا: ترکیب کدام تیم ارزشمندتر است؟

به گزارش “ورش سه”، بارسلونا و رئال مادرید چندین دهه است که رقابت بزرگ و تاریخی با هم دارند و هر دو باشگاه هنوز هم پتانسیل زیادی برای پیروزی بر بازیکنان بزرگ جهان دارند. حتی بارسلونا در تابستان امسال با وجود مشکلات مالی توانست 8 بازیکن جدید جذب کند و یکی از آنها روبرت لواندوفسکی بود که از چند باشگاه مطرح دیگر پیشنهاد داشت. رئال مادرید در طول تاریخ خود توانسته در چندین موقعیت در شرایط نامساعد ورزشی و اقتصادی ستاره های بزرگی را خریداری کند.

رئال مادرید تقریبا نیمی از پول بارسلونا را در این فصل برای بازیکنان خرج کرد و این به خاطر مسائل مالی نبود. در واقع آنها آماده بودند برای کیلیان امباپه یا ارلینگ هالند اعداد دیوانه کننده ای بپردازند. رئال مادرید تمام تلاش خود را برای تقویت یک تیم قهرمان انجام داده است. رئال هم مثل بارسا نیازی به تغییرات ساختاری نداشت و فقط دو پست باید تقویت می شد.

رئال مادرید حدود 333 میلیون یورو برای یازده بازیکن ثابت خود در ال کلاسیکو (دنی کارواخال، ادر میلیتائو، داوید آلابا، فرلاند مندی، ژاویمن، تونی کروس، لوکا مودریچ، فده والورده، کریم بنزما و وینیسیوس) هزینه کرد. ارزش فعلی آنها در بازار 487.5 میلیون یورو است.

در بارسلونا پدری و گاوی با 90 و 70 میلیون یورو و در رئال مادرید وینیسیوس با 120 میلیون یورو ارزشمندترین بازیکنان هستند و پس از او به شوامنی و والورده (80 میلیون یورو) می رسیم.



مجله اخبار فوتبال خارجی

در مورد بارسلونا، آنها 280 میلیون یورو ثابت به اضافه 82 میلیون یورو متغیر برای ترکیب ثابت خود در ال کلاسیکو دارند (مارک آندره ترشتگن، بالده، کونده، اریک گارسیا، جوردی آلبا، سرخیو بوسکتس، گاوی، پدری، عثمان دمبله، لواندوفسکی و رافینیا). ارزش فعلی آنها اکنون 429 میلیون یورو است. به عبارت دیگر، ارزش کل یازده بازیکن ثابت رئال در ال کلاسیکو بیشتر از بارسلونا است.

بارسلونا امسال با صرف 158 میلیون یورو توانسته روبرت لواندوفسکی، رافینیا، فرانک کسیه، آندریاس کریستنسن، ژول کوند، مارکوس آلونسو، هکتور بیرین و پابلو توره را جذب کند. رئال همچنین اورلین شوامنی را با 80 میلیون یورو و آنتونیو رودیگر را به عنوان بازیکن آزاد به خدمت گرفت. اگر این اعداد را با هزینه های تیم های لیگ برتر انگلیس مقایسه کنیم، شاید آنقدرها هم زیاد نباشد، اما در اسپانیا همچنان تفاوت بزرگ بارسا و رئال مادرید را با بقیه باشگاه ها نشان می دهد.

رئال و بارسا فردا به مصاف هم می روند. ارزش کل بازار 22 بازیکنی که قرار است یکشنبه این هفته در سانتیاگو برنابئو شروع شود، 916 میلیون یورو است. اگر تیبو کورتوا و رونالد آرائوخو در زمین حضور داشتند این رقم به یک میلیارد یورو می رسید.