رافائل داسیلوا؛ یزدانی و جانشین برزیل مرادمند

این بازیکن در 74 بازی اخیر خود برای الفیصلی به عنوان مدافع میانی بازی کرده است و تجربه زیادی دارد. رافائل سیلوا ساعتی پیش وارد ایران شد تا با باشگاه استقلال به توافق نهایی برسد و تست های پزشکی را پشت سر بگذارد تا پس از پشت سر گذاشتن این تست ها بتواند قرارداد خود را با آبی پوشان امضا کند.

رافائل سیلوا دا آرودا یک مدافع 193 سانتی متری و 29 ساله متولد شهر کویاب در غرب برزیل است. این بازیکن فوتبال خود را از ریو پرتو برزیل شروع کرد، سپس به پونتپرتا رفت و در سری آ و سری B بازی کرد. بوآ اسپورتو، کریسیوما و گویاس در سری B برزیل دیگر تیم هایی هستند که علاوه بر رافائل سیلوا تجربه پوشیدن را دارد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

استقلالی ها در نهایت پس از مذاکره برای جذب سیاوش یزدانی و حسین مرادمند با یک مدافع مطرح برزیلی به توافق رسیدند.

این مدافع باتجربه پس از چند سال حضور در سری B، در سال 2018 به تیم بواویستا پرتغال پیوست و یک فصل برای این تیم بازی کرد. رافائل سیلوا در سال 2019 به الفیصلی عربستان پیوست و در این مدت 74 بار برای این تیم بازی کرد و فصل گذشته با الفیصلی عنوان پلی آف جام حذفی عربستان و سهمیه مستقیم آسیا را به دست آورد.

رافائل سیلوا پیش از نقل و انتقالات زمستانی عربستان و فسخ قراردادش با الفیصلی، 13 بازی در 18 هفته ابتدایی این فصل لیگ حرفه ای عربستان انجام داد و یک گل به الهلال زد. این بازیکن همچنین 90 دقیقه مقابل الهلال در سوپرجام عربستان بازی کرد.

آخرین حضور رافائل سیلوا با پیراهن الفیصلی عربستان به اولین حضور بهمن امسال برمی گردد. فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در آخرین دیدار رسمی خود برای جذب یک مدافع با کیفیت، تاکید زیادی بر آمادگی برای گزینه مورد نظر و فاصله کم داشت.

این مشکل پس از جدایی دو مدافع اصلی خود باعث نگرانی کادرفنی و هواداران شد و در نهایت پس از قطعی شدن اخراج یزدانی و مرادمند، مدیران استقلال با چند مدافع خارجی وارد مذاکره شدند و در نهایت با یکی از آنها به توافق رسیدند. نهایی به دست آمده است.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، اعزام سیاوش یزدانی و حسین مرادمند به خدمت سربازی باعث شد تا استقلال با کمبود شدید مدافع مواجه شود. عارف غلامی و محمد دانشگر تنها مدافعان متخصص این تیم هستند، هرچند روزبه چشمی هم می تواند در خط دفاعی به استقلال کمک کند، اما حقیقت این است که پست تخصصی روزبه هیچ وقت مدافع نبوده است.


سرویس خبر شماره: 1813636 |
13 اسفند 1400 ساعت 16:23 |
33,501 |

29نظرات

بازیکن سابق بواویشتا و الفیصلی در تهران