رسالت لیگ ظهور استعدادهای جدید است/ دروازه بانان جوان وارد میدان شدند



آنها لیگ هایی را در سرتاسر جهان برای بازیکنان جوان از همه مناطق سازماندهی می کنند تا خود را به نمایش بگذارند. این لیگ از تیم های ملی در همه رشته های ورزشی و در سراسر جهان حمایت می کند و به همین دلیل در سطح جهانی سرمایه گذاری می کند. لیگ فوتبال ما مشکلات زیادی دارد. ما زمین و امکاناتی نداریم و برنامه ریزی مسابقات فاجعه است. تعداد تعطیلات بیشتر از روزهای بازی است و حواشی بر در و دیوار فوتبال ما می بارد، اما این لیگ نیمه باند متکی بر استعدادهای ناب ایرانی نشان داده که با کمی دقت و انضباط می تواند جامه عمل بپوشاند. رسالت خود را با پرورش استعدادهای جوان است.

در فوتبال، دروازه بان موقعیت بسیار حساسی است. بزرگان دنیا می گویند دروازه بان نیمی از تیم است، پستی بدون تغییر که ستون و تکیه گاه هر مربی و بازیکنی است. در این پست تجربه حرف اول را می زند و برخلاف سایر پست ها بازیکنان می توانند تا سنین بالا به خوبی در دروازه بازی کنند. در فوتبال جهان، مربیان معمولاً اعتماد کمتری به بازیکنان جوان در دروازه دارند، زیرا نقطه حساسی وجود دارد که یک اشتباه می تواند کل تلاش یک تیم را خراب کند. تیم‌ها معمولاً ابتدا دروازه‌بان‌ها را خریداری می‌کنند و بیشترین هزینه را برای این پست می‌کنند، زیرا تا پایان فصل یک پست دائمی است مگر اینکه مصدومیت یا محرومیتی وجود داشته باشد.

حالا به فوتبال ما نگاه کنید و در این فصل با همه این حقایق و قوانین، دروازه بان های جوانی ظهور کرده اند. مثال از داخل در بهترین دلیل برای رشد استعداد است. این روزها لیگ به محل تجمع استعدادهای جوان در دروازه از علیرضا جعفرپور تا شمس آذر و افشار صداقت و ملوان تبدیل شده است. پارسا جعفری در نقش ذوب آهن و حسن پورحمیدی در نقش استقلال خوزستان که مانند برادرش در تراکتور مدعی حضور در تیم ملی بزرگسالان شد.

احمد گوهری انگار زنده شده و خلیفه جوان می درخشد. علیرضا بیرانوند در سال های اخیر مدافع ثابت تیم ملی کشورمان بوده و در کنار او پیام نظام، حسین حسینی، محمدرضا اخباری، رشید مظاهری و حسین پورحمیدی را نیز در سطح ملی داشته ایم. علیرضا حقیقی و محسن فروزان همچنان وزنه های سنگین تیمشان هستند و حامد لک و شهاب گردان همچنان بازی می کنند اما ببینید دروازه بان های جوان چه می کنند.

این هفته ها نبوغ دروازه بان های جوان به فوتبال ما امیدی به فردا داده که شاید خیلی بهتر از امروز باشد به شرطی که قهرمانی تعطیل نشود!



سرویس داخلی اخبار فوتبال