رضا جباری: پرسپولیس قهرمان می شود


سرویس خبر شماره: 2017616
9 مه 1403 ساعت 8:15 ق.ظ.
530 امتیاز خبر

1نقطه نظر

اسمار می خواست تیم را برای سپاهان نگه دارد

هافبک سابق پرسپولیس علیرغم شکست این تیم کاملا از اسمار حمایت می کند.

رضا جباری: پرسپولیس قهرمان می شود

به گزارش مجله اخبار فوتبال و به نقل از فرهیختگان، در یکی از مهمترین دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی پرسپولیس در اراک به مصاف آلومینیوم رفت و در ضربات پنالتی شکست مقابل حریف خود را پذیرفت و از این ضربات پنالتی کنار رفت. . بازی ها.

این دیدار که یکی از جذاب ترین دیدارهای تاریخ مسابقات بود، در 120 دقیقه وقت قانونی و وقت تلف شده 8 گل به ثمر رسید که هر تیم 4 گل به ثمر رساند. با حذف پرسپولیس از این دیدارها، تنها جامی که اکنون در انتظار فتح است، قهرمانی در لیگ برتر است که در یک روند جذاب یک امتیاز از رقیب دیرینه خود فاصله دارد.

صفت پرسپولیسدر همین راستا رضا جباری، هافبک سابق سرخپوشان گفتگویی را در این زمینه انجام داد:

چه شد که پرسپولیس توسط آلومینیوم حذف شد؟
در جام حذفی همیشه غافلگیری اتفاق می افتد، اما با توجه به شرایطی که پرسپولیس در هفته های اخیر داشت، واقعاً نه و فکر می کردم بازی را بردیم. هیچ چیز در فوتبال 100 نیست، اما اگر دو تیم را از نظر وزنی مقابل هم قرار دهید، پرسپولیس باید برنده شود، شکل بازی هم همین را نشان داد. الان عده ای از تعویض های پرسپولیس شاکی هستند اما آنها هم تیم آلومینیومی هستند و انگیزه زیادی برای برد داشتند. در مجموع بازی خوبی بود و پرسپولیس هم خوب بازی کرد، اما فوتبال همین است.

آلومینیوم چگونه بود؟
همه تیم ها مقابل پرسپولیس با انگیزه هستند. شاید مثلاً آنقدر انگیزه را علیه ملوان خرج نمی کنند و این هم طبیعی است. خیلی وقت است و تا به امروز، تیم ها در مقابل پرسپولیس انگیزه مضاعف دارند و همه می خواهند در آن روز در بهترین حالت خود باشند، هرچند مجتبی حسینی مربی بسیار خوبی است و من به سبک او و نوع تمرین او احترام می گذارم. او در این سال ها تیم های خوبی برای ثروتش داشت.

دروازه بان جوان پرسپولیس چهار بار دروازه خود را باز شده دید. آیا او مسئول گل های شکسته بود؟
فوتبال همین است. او در چهار بازی گل نزده است، اما این اتفاق تنها در یک بازی رخ داد. او حتی یک گل هم نزد که بگوید دروازه بان خوبی نیست. رفیعی به تازگی وارد ترکیب اصلی شده و با اینکه چهار بازی گل نزده و مورد تمجید قرار گرفته اما در این دیدار چندین گل به ثمر رسانده است. اگر اشتباه یا نقصی داشت نمی توانست دروازه بان خوبی باشد، بله. اما گل بدی نخورد. حتی در این دیدار که چهار گل زد، بد بازی نکرد و گل بدی هم نزد. نمی گویم او در چهار بازی اخیر بهتر بوده است، اما او مانند سایر گلرهای لیگ کارش را انجام می دهد و نباید آنقدر به او حمله کرد. او در چند مسابقه جانشین دروازه بان بزرگی چون بیرانوند شد که انتظاراتش بسیار بالاست. در مجموع، من عملکرد او را مثبت می دانم و باشگاه باید روی چنین بازیکنانی سرمایه گذاری کند تا آینده تیم تضمین شود.

2015753

تعویض های عثمر چگونه پیش رفت؟
همه ما می توانیم در مقطعی ذهنی شویم. مثلا یک مربی می تواند فکر کند یک مسابقه را برده است و من هم در پرسپولیس این ذهنیت را داشتم اما دیدم بازی برعکس شد و این ذهنیت خیلی خطرناک است. من در ذهن اسمار نیستم که بدانم هنگام انجام آن تعویض ها به چه چیزی فکر می کرد. اگر او این ذهنیت را داشت که قطعا برنده می شویم و تعویض هایش را انجام داد، قطعا اشتباه است، اما اگر می خواست بازیکنان را برای بازی با سپاهان نگه دارد یا بازیکنانی را که کمتر بازی می کردند، بازی کند، این از نظر بد نیست. از نظارت اگر این ذهنیت است که من مسابقه را بردم و حالا بگذارم آنها بازی کنند، واقعا برای تیم خطرناک است! من جای اسمار نیستم و اگر تغییر کنیم و ببازیم مخالفم. همه آنها پرسپولیسی هستند و ممکن است روزی سه بازیکن محروم داشته باشیم، بازیکنانی که وارد لیست پرسپولیس شدند یعنی این توانایی را داشتند و باید به جای بازیکنان اصلی بازی کنند. مربی باید از این بازیکنان در مکان و زمان مناسب برای کمک به تیم استفاده کند.

سوالم را اینگونه مطرح کنم: آیا فاصله بازیکنان اصلی با ذخیره های پرسپولیس زیاد نیست؟
این بحثی است که من سال ها در فوتبال ایران داشتم و فکر می کنم این داستان توسط یک سری مربی ساخته شده است. از زمانی که من بازی می کنم، مربی 11، 12 بازیکن خوب به خدمت گرفته است و بقیه در سطح بسیار پایین تری برای حفظ تیم هستند، اما این اشتباه است. در فوتبال جهان می گویند تیمی که می خواهد قهرمان شود باید 18 بازیکن خوب داشته باشد و نمی توان با 12 آس پیش رفت، زیرا مسابقات سخت و فواصل زمانی کوتاه است. شاید در زمان ما کار می کرد، اما این فرض هنوز وجود دارد.

پرسپولیس تیم بزرگی است و جانشین او باید در سطح بالایی باشد تا وقتی وارد زمین می شود متوجه نشوید چه کسی تعویض شده است اما بازیکنان تعویضی پرسپولیس هم به نظر شخصی من بازیکنان خوبی هستند و نمی بینم. یک شکاف بزرگ بین بچه ها به هر حال این فاصله وجود دارد، گاهی می توان گفت خیلی زیاد است و دیگری می گوید خیلی کم است.

پرسپولیس می تواند به زودی به لیگ برگردد؟

به نظر من همان مسابقه ای که باخت، روند خوبی داشت و موقعیت های زیادی داشت و فوتبالش را بازی کرد، یعنی همه چیز درست بود و مشکل خاصی نداشت. یک سری تصمیمات و ذهنیت ها به نتیجه مساوی منجر شد و به ضربات پنالتی ختم شد، ضمن اینکه باید انگیزه این تیم را هم در نظر گرفت و از بازی خوب آنها غافل نشد. من نگران فرم و نحوه بازی و اتفاقات درون تیمی نیستم، مگر اینکه خلاف آن برایم ثابت شود، یعنی وارد لیگ شویم و اتفاقات دیگری بیفتد، اما روند روند مثبتی است.

پرسپولیس قهرمان لیگ می شود؟

بله، چون اختلاف امتیاز بسیار کم است و این تیم شایسته قهرمانی است. با این بازی که پرسپولیس ارائه می دهد بهتر از سایر تیم ها هستند و از نظر نتیجه هم عملکرد خوبی داشته اند مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد وگرنه این تیمی که می بینیم شایسته قهرمانی است.

مجله اخبار فوتبال داخلی