رفیق کی روش مسئول جذب مهدی طارمی / انتقال بزرگ اروپایی پس از مشورت با سرمربی تیم ملی ایران!

هواداران آرسنال در ایران و کسانی که لیگ برتر را با حساسیت بیشتری دنبال می کنند باید نام ادو را بدانند. هافبک چپ دستی که بین سال های 2001 تا 2005 برای آرسنال بازی کرد و در 79 بازی لیگ برتر 7 گل برای توپچی ها به ثمر رساند. ادو در تیم ملی برزیل نیز حضور داشت و 15 بازی در کارنامه او به ثبت رسید. ادو پس از بازی در آرسنال به والنسیای اسپانیا رفت و سپس به برزیل بازگشت تا برای کورینتیانس بازی کند، همان تیمی که او را به فوتبال اروپا معرفی کرد. ادو در سال 2010 در سن 32 سالگی از زمین فوتبال بازنشسته شد و بلافاصله کار خود را به عنوان مدیر ورزشی در کورینتیانس آغاز کرد.
وجه مشترک ادو با فوتبال ایران، همکاری او با تیم ملی در جام جهانی 2014 بود که در آن تیم مجهز کورینتیانس را به کارلوس کی روش و فدراسیون فوتبال تقدیم کرد. کی روش به همراه مهدی محمدنبی – دبیر وقت فدراسیون فوتبال – به برزیل سفر کرد تا از امکانات این کمپ بازدید کند. به زودی قرارداد همکاری برای دعوت تیم ملی از اردوی کورینتیانس که توسط ادو در برزیل برگزار می شود، امضا شد.
ادو پس از تجربه موفق در کورینتیانس مدتی است که به عنوان مدیر ورزشی در آرسنال فعالیت می کند و همکاری با سران این باشگاه مشهور انگلیسی را تجربه کرده است. او در این مدت توانست با خرید بازیکنان خوش آتیه نام خود را به عنوان یک مدیر ورزشی موفق مطرح کند. حالا بحث حضور مهدی طارمی در آرسنال مطرح شده و خیلی ها بر این عقیده اند که ادو می خواهد حداقل در این مورد با جذب ستاره ایرانی پورتو، عادت خود به جذب بازیکنان جوان را کنار بگذارد.
جدای از درخشش فوتبال اروپا و آمارهای فوق العاده ای که مهدی طارمی به ثبت رسانده، گفته می شود رابطه نزدیک کی روش و ادو می تواند این انتقال را به اتمام برساند. ادو در مصاحبه ای قدیمی درباره رابطه خود با کی روش گفت: اولین تماس من با کی روش زمانی بود که برای آرسنال بازی می کردم و او سرمربی منچستریونایتد بود. ما رقیب یکدیگر بودیم اما به هم احترام می گذاشتیم.

یک بار در هتل در مورد شایعاتی مبنی بر ترک آرسنال و پیوستن من به تیمی در اسپانیا صحبت کردیم. این مکالمه کوتاهی بود، زیرا ممکن بود منچستریونایتد به من علاقه داشته باشد. کیروش فردی با شخصیت خوب و تمرین کننده بسیار خوبی است و به همین دلیل رابطه ما ادامه یافت. البته رابطه ما حرفه ای تر بود. هر بار که همدیگر را می دیدیم صحبت کوتاهی داشتیم و چون رقیب هم بودیم با هم دعوا می کردیم. همیشه بین دو فوتبالیست و مربی حرفه ای احترام وجود داشته است.
گفته می شد که ادو یکی از هم تیمی های کی روش در جام جهانی 2014 خواهد بود که هرگز اتفاق نیفتاد. با این حال رابطه طرفین همچنان حفظ شده و کارلوس کی روش همیشه نشان داده است که در حمایت از بازیکنان تیم ملی سنگ تمام گذاشته و در مواقع لزوم از آنها به خوبی یاد می کند. شاید این بار مسئولان آرسنال برای نهایی کردن انتقال طارمی به آن نگاه کردند. به خصوص که دوست صمیمی کی روش، مدیر ورزشی آرسنال و پیشگام این انتقال اغوا کننده، بزرگ و رویایی است.



سرویس داخلی اخبار فوتبال