سرمربی جدید تیم ملی ویتنام هم کره ای است


سرویس خبر شماره: 2019495
18 مه 1403 در 03:47
1.9 هزار امتیاز خبر|

1نقطه نظر

جانشین تروسیا انتخاب شد

کیم سانگ سیک به عنوان سرمربی جدید تیم ملی ویتنام معرفی شد.

سرمربی جدید تیم ملی ویتنام هم کره ای است

به گزارش “ورش سه”، با اعلام رسمی فدراسیون فوتبال ویتنام، کیم سانگ سیک به عنوان جانشین فیلیپ تروسیه و سرمربی تیم ملی و زیر 23 سال این کشور آغاز به کار می کند.

این قرارداد دو ساله است و با توجه به اینکه خود تروسیه مدتی پیش رسماً تمایل خود را برای جدایی از این تیم اعلام کرده بود، فدراسیون فوتبال ویتنام تصمیم به فسخ قرارداد با وی گرفت تا در دو دیدار باقی مانده از مرحله دوم مقدماتی. در جام جهانی، این کره ای 45 ساله به عنوان سرمربی تیم خود روی نیمکت خواهد نشست.

کیم که خود تا سال 2013 در تیم جونبوک موتورز و تیم ملی کره جنوبی بازی می کرد، از سال 2020 وارد حرفه مربیگری شد و با تیم جونبوک موتورز توانست در مدت 3 سال قهرمانی لیگ و حذف را جشن بگیرد.

ویتنام با عملکرد خود در سال های اخیر به تیمی شگفت انگیز تبدیل شده است، اما تروسیه در این تیم نتوانست انتظارات را برآورده کند. در جام ملت‌های آسیا، ویتنام پس از متحمل سه شکست در گروه ژاپن، عراق و اندونزی در مرحله گروهی و سپس در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 در گروهی شامل فیلیپین، اندونزی و اندونزی حذف شد. عراق و ویتنام فقط در این مسابقه بازی کردند. مقابل فیلیپین پیروز شد و در سه بازی دیگرش شکست خورد.

البته این تیم هنوز شانس پیشرفت دارد، اما مسیر آنها به کسب 2 پیروزی مقابل فیلیپین و عراق در ژوئن بستگی دارد.

مجله اخبار فوتبال خارجی