سلطنت پروین در پرسپولیس فتح نمی شود! / یحیی گل محمدی این رکورد بزرگ را نمی خواست!



یحیی گلموهمدی از رهبری پرسپولیس استعفا داد و اگر او یک سال دیگر روی نیمکت این تیم نشسته بود ، می توانست به عنوان سومین سرمربی طولانی مدت در تاریخ این باشگاه معرفی شود.

به گفته ورزش SE ، علی پروین ، یکی از بزرگترین نام های پرسپولیس ، سرمربی پرسپولیس از اکتبر 1377 تا ژوئیه 1382 بود و اگر یحیی تا پایان این فصل سرمربی قرمزها باقی مانده بود ، پاروین. به این رکورد می رسید.

پروین اولین بار در سال 1360 روی نیمکت پرسپولیس نشست و به مدت 6 سال در تیم پالشپوش مربیگری کرد.

جالب است بدانید که پس از جدایی پروین از ارتش سرخ، مسعود معینی تنها دو هفته هدایت قرمزها را برعهده داشت تا اینکه سلطان به تخت بازگشت و شش سال به عنوان انفرادی روی نیمکت پرسپولیس نشست. دوره به عنوان یک دوره مداوم 12 ساله.

پروین چهار بار سرمربی پرسپولیس بوده است ، از جمله برای مدت مشخصی ، و او در کل 18 سال است که سرمربی پرسپولیس بوده است ، که این یک رکورد باورنکردنی است که هیچ کس قادر به نزدیک شدن نخواهد بود .

پس از علی پروین و یحیی گل محمدی، برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس است که چهار فصل به عنوان سرمربی حضور داشت. جالب اینجاست که اگر برانکو سرمربی پرسپولیس شود به رده دوم بازمی گردد و از یحیی پیشی می گیرد.

جالب اینجاست که مصطفی دنیزلی تنها سرمربی خارجی است که بیش از یک بار مدیریت پرسپولیس را بر عهده داشته و حالا قرار است برانکو به او ملحق شود.

باتجربه ترین سرمربیان پرسپولیس (به صورت متوالی):

1. علی پروین (ترم اول – شش سال)
2. علی پروین (ترم دوم – شش سال)
3. علی پروین (دوره سوم – پنج ساله)
4. برانکو ایوانکوویچ (چهار سال و نیم)
5. مهراب شاهرخی (چهار سال و نیم)
6. یحیی گل محمدی (ترم دوم – چهار سال)
7. رجبعلی فرامریزی (چهار سال)
8. آلن راجرز (سه سال)
9. استانکو (یک سال و نیم)
ده علی دایی (ترم اول – یک سال و نیم)

بیشتر بخوانید: شوک بزرگ فدراسیون پس از بازگشت پرسپولیس/برونکو به مانع سختی برخورد کرد!



سرویس داخلی اخبار فوتبال