شانس امره جان برای تاریخ سازی پس از راهیابی به فینال لیگ قهرمانان – لیورپول اف سی

امره جان، بازیکن سابق لیورپول، به لطف پیروزی 2-0 مقابل پاری سن ژرمن، تیمش را در فینال لیگ قهرمانان 2024 هدایت خواهد کرد و امیدوار است که این برای سومین بار باشد که در فینال اروپا جذابیت دارد.

کن در سال 2014 پس از 167 بازی، آنفیلد را ترک کرد، او سپس مدتی را با یوونتوس گذراند تا اینکه در زادگاهش آلمان با بوروسیا دورتموند در خانه بود.

او تابستان گذشته به عنوان کاپیتان این تیم معرفی شد و اکنون این باشگاه را در اولین فینال لیگ قهرمانان اروپا از زمان هدایت یورگن کلوپ در فصل 2012/13 هدایت خواهد کرد.

هافبک سابق لیورپول در تمام 180 دقیقه بازی مقابل پاری سن ژرمن بازی کرد و دورتموند یک گل هم در خانه و هم در خارج از خانه به ثمر رساند تا جایگاه خود را در ومبلی مقابل بایرن یا رئال مادرید قطعی کند.

بعد از اینکه نیکلاس فولکروگ در اولین بازی نیمه نهایی به گل رسید، متس هوملز عصر سه شنبه در پاریس برنده مهم را به ثمر رساند.

دورتموند در حالی که پاری سن ژرمن 9 موقعیت بزرگ را در دو پا از دست داد و شش بار مختلف به چوب بازی برخورد کرد، گل سبز شد.

این سومین فینال اروپایی برای کن خواهد بود – اولین فینال او با دورتموند – اگرچه او امیدوار است نتیجه بهتری نسبت به فینال لیگ قهرمانان اروپا و شکست‌های فینال لیگ اروپا که با لیورپول تجربه کرد، کسب کند.

گفته می شود او در فصل 2012/13 با بایرن قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است، اما در آن فصل در این رقابت ها حضور نداشت.

در هنگام صحبت با رسانه ها پس از بازی، کن گفت: “باور نکردنی است که چگونه برای یکدیگر کار کردیم.

در گذشته مردم می‌گفتند «نمی‌دانم این ذهنیت را دارند یا نه» – ما در این فصل، به این بازی‌ها نشان دادیم که این ذهنیت را داریم.

ما همه چیز را برای بردن آن خواهیم داد.»

جان در حال حاضر 30 ساله تقریباً به همان تعداد بازی برای دورتموند (157) انجام داده است که برای لیورپول (167).

او اکنون این شانس را دارد که دومین کاپیتان دورتموند شود که جام اروپا را بالای سر می برد و فکر می کنیم می دانیم یورگن کلوپ در 1 ژوئن کجا خواهد بود!



https://www.thisisanfield.com/2024/05/emre-cans-chance-to-create-history-after-qualifying-for-champions-league-final/ منبع: