شما به دژاوو اعتقاد ندارید، شما مستقل نیستید!


سرویس خبر شماره: 2019760
18 اردیبهشت 1403 ساعت 13:34 |
2.8K |

5نقطه نظر

گل باشکوه گوستاوو بلانکو که روز دوشنبه (اول اردیبهشت) در ذوب آهن به ثمر رساند، یاد گلی که آرمان رمضانی همین دو سال پیش به شهر خودرو زد را به یاد هواداران استقلال انداخت.

شما به دژاوو اعتقاد ندارید، شما مستقل نیستید!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، حسرت و ناامیدی، ده ها هزار تماشاگر مضطرب، لحظات دلخراش، سکوت وحشتناک در ورزشگاه آزادی و معادلات پیچیده تر قهرمانی. اینها ویژگی های مشترک عجیب استقلال در دوشنبه اردیبهشت از دو دوره مختلف لیگ برتر با تکرار عجیب اتفاقات خفیف در هفته بیست و ششم است.

گل دقیقه 6 مجید علیاری و بهت و حیرت افکار عمومی از بازی غیرمنتظره تیم محبوبشان این ترس را در دل آنها ایجاد کرده بود که در این آخرین دوره های قهرمانی قرار است برتری و قهرمانی را در سطل زباله رها کنند. به رقیب بدهد. میشه خیلی وقت پیش به من بدی؟ تیمی که از هفته هشتم همچنان در رتبه اول جدول رده بندی قرار داشت، در آستانه فروپاشی دوران سلطنت خود بود.

اما شوت تند گوستاوو بلانکو در لحظات پایانی مسابقه، پیام خوشحال کننده ای برای استقلالی ها بود که آبی پوشان پیش از این در روز دوشنبه اردیبهشت و در ورزشگاه آزادی، وضعیتی مشابه و به شکلی جالب را تجربه کرده بودند.

* سکانس اول: دوشنبه 29 اردیبهشت 1401 – هفته بیست و ششم – ورزشگاه آزادی تهران.
پرسپولیس در اصفهان مقابل ذوب آهن متوقف شد و استقلال توانست با غلبه بر شهر خودرو فاصله خود با رقیب سنتی خود را به عدد 6 در صدر جدول برساند. اما با وجود اینکه شاگردان فرهاد مجیدی در را زدند، در بسته ماند. تیم داود سیدعباسی که برای بقا می جنگید با همین نکته ریشه امید در دلشان جوانه زد.

2019277

عقربه های اسکوربورد ورزشگاه آزادی به دقایق پایانی نزدیک می شد. ابوالفضل جلالی که به سمت چپ حرکت کرده بود توپ را به سمت دروازه فرستاد. رودی جستد با یک شوت بلند و یک ضربه سر توپ را برای آرمان رمضانی قرار داد اما مهاجم بزرگ آبی ها تنها سایه توپ را لمس کرد تا امیرحسین حسین زاده صاحب موقعیت شود.

پدیده این فصل استقلال قرار بود با یک شوت آکروباتیک دروازه را باز کند اما پس از لمس دست یوسف بهزادی دروازه بان شهر خودرو، توپ او به تیرک دروازه برخورد کرد و در برگشت به آرمان رمضانی رسید تا اینکه ضربه محکم این بازیکن وارد دروازه شد. ضربه ای به پشت دروازه زد و بلافاصله ورزشگاه آزادی منفجر شد.

2019278

گلی که به مقاومت 88 دقیقه ای شهر خودرو پایان داد و استقلالی ها در ورزشگاه آزادی جشن قهرمانی گرفتند. پیروزی شیرین و دراماتیکی که راه را برای قهرمانی هموار کرد و در نهایت جام به دست واریا رسید و شاگردان مجیدی قهرمان شدند.

* سکانس دوم: دوشنبه 27 اردیبهشت 1403 – هفته بیست و ششم – تهران – ورزشگاه آزادی
پیروزی پرسپولیس مقابل نساجی آنها را به صدر جدول رده بندی رساند. او برای اینکه استقلال این عنوان را از رقیب دیرینه اش پس بگیرد باید مقابل تیم خستگی ناپذیر ذوب آهن زمین را ترک می کرد. اما شوک اولیه ای که در دقیقه ششم بازی دریافت کردند کار را برایشان سخت کرد.

گل مجید علیاری کاملاً بازی استقلال را تحت الشعاع قرار داد تا آبی ها در ایجاد موقعیت خطرناک ناکام باشند و استقلالی ها مدام در فکر از دست دادن برتری در جدول رده بندی که قرار است در دیداری خانگی مقابل پرسپولیس ارائه شود را داشتند.

2019279

اما گل فوق العاده ماشاریپوف در دقیقه 64 به اردوی استقلال امیدوار شد. آبی ها مدام مورد حمله قرار می گرفتند و سعی می کردند گل دوم را بزنند. در این بین ضد حملات خطرناک ذوب آهن نیز می توانست به گل دوم میهمان منجر شود، هرچند در چند صحنه شانس با نکونام یار بود.

اعلام 6 دقیقه وقت تلف شده استقلالی ها را امیدوار کرد که بتوانند در وقت تلف شده دوباره برتری خود را نسبت به رقیب خود به دست آورند. سه دقیقه از آن زمان گذشته بود و درست زمانی که هیچکس امیدی به پیروزی نداشت، یک آرژانتینی برای آبی‌ها گلزنی کرد که بار دیگر ورزشگاه آزادی را منفجر کردند.

ارسال میلاد فخرالدینی به دروازه قبل از رسیدن به آرمان رمضانی توسط مدافع ذوب آهن مهار شد و توپ مقابل پای جعفر سلمانی قرار گرفت. نکونام تعویضی با نفوذ توپ، توپ را به گوستاوو بلانکو رساند که به هر ترتیب با ضربه ای دیدنی از ناحیه پا دروازه حریف را باز کرد و محسن فروزان تنها فرصت اجرای چالش مانکن را پیدا کرد.

2019280

این دو گل زیبای دو مهاجم بزرگ استقلال به فاصله دو سال و در هفته بیست و ششم دژاووی عجیبی را برای هواداران آبی پوش تشکیل داد. شاگردان فرهاد مجیدی پس از این گل راهی قهرمانی شدند و فاصله خود با پرسپولیس را به عدد 6 رساندند اما امسال حریف نکونام از لیگ بیست و یکم سخت تر است و آبی ها امیدوارند با حفظ عنوان قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کنند. این فاصله یک نقطه

مجله اخبار فوتبال داخلی